Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plachtové valníkové návěsy: Burg Silvergreen

AutoProfi AutoProfi 3. 5. 2013 • 08:01
10
Zobrazit náhledy (10)
Vstupní šířka není v oblasti zadních vrat nijak omezena. Zadní sloupky plynule navazují na boční lišty. Střešní plachta Carapax je tkanina s diagonálními karbonovými vlákny a bez dodatečných pásů splňuje normu zajištění nákladu EN 12642 XL Plastový kryt v oblasti střechy zamezuje zatékání do nákladového prostoru Odjištění plachty je snadné, zarážka na háku s otvorem pro zámek zamezuje prudkému vystřelení napínacího ramene Odjištění plachty je snadné, zarážka na háku s otvorem pro zámek zamezuje prudkému vystřelení napínacího ramene
Nový německý výrobce návěsové techniky přišel s výbornou kvalitou a množstvím technických novinek. V Česku jej výhradně zastupuje firma Kalcev.

Zatím jediný plachtový návěs pod označením SG03 se pyšní pohotovostní hmotností pod šest tun. Přesto díky nové konstrukci má návěs stabilní konstrukci a vysokou flexibilitu nasazení. K tomu je třeba připočítat maximální vnitřní rozměry a četné funkce pro rychlé a efektivní zajištění nákladu.

Celkových až 42 tun

Nový BurgSilvergreen plachtový valníkový návěs Curtain SG03 se s méně než šesti tunami vlastní hmotnosti již ve standardním provedení může zařadit k „light“ vozidlům. Zároveň patří s technicky přípustnou celkovou váhou do 42 tun k „Heavy-Duty“ vozům ve standardní třídě plachtových návěsů.

Spojení lehké konstrukce s vysokou stabilitou dosáhli inženýři díky použití kvalitních materiálů, konstrukčních řešení v modulovém systému a aplikaci výpočtu konečných prvků. „S návěsem SG03 nabízíme zákazníkům nejvyšší míru užitkové hmotnosti, flexibility a komfortu v obsluze, což ve výsledku zlepšuje ekonomiku a ekologii,“ popisuje Milan Strmecki, který je u společnosti Burg Silvergreen odpovědný za odbyt, management produktů a kvality.

Nákladová výška 2765 mm

Aby se dalo toto zajistit, museli inženýři z firmy Burg Silvergreen do nového návěsu včlenit mnohé inovace. První začíná u modulárně sestaveného svařeného rámu. Zde je například horní pás provedený jako kloboukový profil a slouží zároveň coby podklad pro podlahu. Tímto se redukuje hmotnost rámu a současně zvyšuje jeho pevnost.

Díky této konstrukci je možno uložit podlahu blíže vozovce a zároveň se nákladová hrana nachází níže než obvykle. Díky tomu se zvětšila dostupná nákladová výška na 2765 mm u čtyř metrů celkové výšky a 1080 mm v případě návěsové. Rám nabízí bez dodatečného vrtání mnohostranné možnosti upevnění pro úložné schránky.

Ekologické pokrytí ACC-vrstvou chrání trvale před korozí. Kvalita této technologie nánosu znamená pro zákazníka patnáct let garance proti zkorodování Marc Meylaers, generální ředitel firmy, tvrdí: „Všechny produkty jsou prémiovými vozidly vybavenými dvouletou garancí včetně základního zajištění při poruše vozu.“

Nespočet kotvicích bodů

Další inovace naleznete ve stabilním ocelovém vnějším rámu. Profil s pravidelně uspořádanými podlouhlými otvory na vnější straně nabízí mnoho kotvicích bodů. Ty jsou určeny k 2500 daN tažné síly, čímž překračují o 500 daN běžnou normu. Dodatečně je v profilu vnějšího rámu na každé straně zapuštěno třináct fixačních bodů. Na přání jsou k dostání kotvicí body chráněné proti ostřiku vodou, taktéž zapuštěny v profilu.

Připravené upevňovací prvky ve vnějším rámu umožňují jednoduchou montáž dorazových plechů na palety, plachtových závěsných lišt nebo bočnicových závěsů. Tak je možno návěs dodatečně přizpůsobit rozličným požadavkům, což zvyšuje jeho flexibilitu v použití, zlepšuje vytížení a dělá vozy ekonomičtějšími i ekologičtějšími.

Zesílená podlaha

Podlaha návěsu SG03 je sériově provedena pro nosnost 7,2 tuny. Dodatečné příčné nosníky v záďové části podporují při nakládce a vykládce na rampě tuto velmi zatíženou oblast. Návěs Curtain SG03 lze dovybavit hliníkovou podlahou se speciální možností zajištění nákladu, které vyvinula firma Burg Silvergreen. Tato podlaha je vůči klasické překližkové nejen lehčí, ale nabízí ještě dodatečné možnosti k zajištění nákladu a je opatřená protiskluzovým povrchem.

Další specialitu návěsu SG03 tvoří přední rohové sloupky zhotovené z jediného profilu. To jednak snižuje jejich hmotnost, na druhou stranu jsou rohové sloupky velmi stabilní. Náklad může být upevněn s 1000 daN na každý kotvicí bod na čelní stěně. Záďový portál nabízí světlou šířku 2480 mm. Díky tomu je možno palety a gitterboxy nakládat přes celou nákladovou plochu až k oblasti portálu.

Tři verze a další na jaře

Na prodej jsou tři různé konstrukční varianty: shrnovací plachta, shrnovací plachta s bočnicemi a celistvá plachta s bočnicemi i certifikátem TIR. Všechna tři provedení disponují sériově dodávanou shrnovací střechou, ve variantě se shrnovací plachtou dokonce i se střešní tkaninou Carapax. Tato plachta s diagonálními uhlíkovými vlákny splňuje bez dodatečných pásů normu zajištění nákladu EN 12642 XL. Střešní pás k uchycení shrnovací střechy a boční shrnovací plachty je vývojovou novinkou Burg Silvergreenu.

Profil je určen na shrnovací střechy různých výrobců. Nové navíjení plachty s kuličkovými ložisky a nahoře uchycenou doplňující podpěrnou rolnou zajišťuje mimořádný lehký chod shrnovací plachty a tím jednoduché, rychlé otvírání i zavírání.

Splňuje normu

Plachtový návěs SG03 má ve verzi „shrnovací plachta a bočnice“ sériově certifikát na zajištění nákladu podle EN 12642 XL. Burg Silvergreen nabízí pro všechny návěsy četné dodatečné řešení na zajištění nákladu, která splňují požadavky např. pro papírovou, nápojovou nebo automotive přepravu.

Plachtový sedlový návěs Curtain SG03 je díky více než milionu kilometrů provozních zkoušek spolehlivý, ekonomický a ekologický. Curtain SG03 je již z dálky díky celkovému designu k rozeznání jako typický vůz Burg Silvergreenu.

Jednoznačné poznávací znamení představuje elegantně tvarovaný, a přitom praktický plastový střešní kryt na čelní stěně, ale také charakteristický nosník světel vzadu.

Vedle těchto tří vyjmenovaných konstrukčních verzí bude Burg Silvergreen nabízet od jara také provedení Mega pro objemové transporty a variantu se zvedací střechou.

Související články

Témata
Články odjinud