Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plug-in hybridní autobus Volvo míří do běžného provozu

Plug-in hybridní autobus Volvo míří do běžného provozu

Plug-in hybridní autobus Volvo míří do běžného provozu Zdroj: acz

Diskuze (0)
V rámci testovacího programu vyrazila letos v květnu trojice plug-in hybridních autobusů Volvo do ulic Göteborgu, kde bude sloužit v linkovém provozu.

Účelem provozních zkoušek v Göteburgu je studovat a ověřit předpokládané snížení spotřeby energie a emisí, stejně jako poskytnout řidičům a cestujícím možnost seznámit se s plug-in hybridním autobusem v běžném provozu a zároveň od nich získat jejich názory na vlastnosti autobusu.

Svůj plug-in hybrid uvádí Volvo Buses jako autobus zítřka, který má být díky své technice schopen dosáhnout snížení spotřeby paliva a oxidu uhličitého o 75 až 80 % ve srovnání se současnými naftovými autobusy. Celková spotřeba energie se má snížit o 60 %.

Volvo Buses předpokládá, že je u plug-in hybridního autobusu možné snížit emise oxidu uhličitého oproti konvenčnímu autobusu až o 90 % za použití bionafty místo fosilní motorové nafty.

Plug-in hybridní autobusy společnosti Volvo Buses jsou vybaveny pětilitrovým dieselem a elektromotorem, jemuž dodávají potřebnou energii lithium-iontové baterie. Základem pro tato vozidla je autobus Volvo 7900 Hybrid. Od něj se liší především možností dobíjení z elektrické sítě pomocí pantografu umístěného na střeše vozu a bateriemi s větší kapacitou, umožňujícími ujet v čistě elektrickém režimu až sedm kilometrů. Dobíjení na plnou kapacitu baterií trvá šest až deset minut.

Volvo Buses očekává, že k zahájení komerční výroby plug-in hybridních autobusů dojde za pár let. Prozatím míří trojice těchto vozidel do testovacího programu a od letošního května je využívána v běžném provozu v Göteborgu. Na příští rok je naplánován projekt, zahrnující osm plug-in hybridních autobusů ve Stockholmu.

Na projektu plug-in hybridních autobusů v Göteburgu spolupracuje Volvo Buses s Göteborg Energi, Business Region Göteborg, Trafikkontoret a Västtrafik. Projekt je částečně financován z programu EU Life.

Lars Backström, výkonný ředitel dopravní společnosti Västtrafik z Göteborgu v souvislosti s uvedením plug-in hybridních autobusů do běžného provozu uvedl, že si jeho firma klade v oblasti životního prostředí vysoké cíle a do roku 2025 by měla být doprava zajišťována z 95 % za využití nefosilních paliv.

Håkan Karlsson, prezident společnosti Volvo Bus Corporation uvedl, že v posledních letech se prodej autobusů Volvo Buses za každý rok ztrojnásobil.

Začít diskuzi