Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet automobilů v ČR roste, loni jich bylo 485 na 1000 obyvatel

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Počet automobilů v České republice stále roste. Loni jich bylo 485 na 1000 obyvatel. To je o 26 vozů na tisíc obyvatel více než v roce 2014.

Nově vzniklá iniciativa Město s dobrou adresou proto sepsala otevřenou výzvu Za pět minut dvanáct, která apeluje na změny v plánování a využívání dopravy. Novinářům to řekli zástupci iniciativy. Město s dobrou adresou tvoří několik organizací včetně dvou ministerstev.

"Máme řadu informací a poznatků, jak se naše doprava vyvíjí a kam směřuje. Je nejvyšší čas s tím začít něco dělat," řekl Jindřich Frič z Centra dopravního výzkumu.

Za posledních pět let vzrostl počet aut v ČR z 428 na tisícovku obyvatel v roce 2010 až na dnešních 485. Ani v jednom z posledních let množství aut oproti tomu předešlému neklesl a stále roste.

Cílem iniciativy je tak zlepšit život ve městech a nabízet jednotlivým samosprávám možnost přístupu k informacím a moderním řešením urbanismu. Na město a dopravu je potřeba prý nahlížet komplexně. "V posledních letech se dělalo vše z pohledu individuální automobilové dopravy a trochu se zapomínalo na ty ostatní," řekl předseda dopravní komise Svazu měst a obcí Jaroslav Vymazal.

Podle iniciativy je třeba učinit několik legislativních změn. Rovněž je nutné zlepšit komunikaci mezi obcemi, kraji a státem. "Města jsou dlouhodobě také podfinancována, je třeba větší podpora státu," řekl Vymazal.

K iniciativě se připojila také ministerstva dopravy a životního prostředí. "Připojili jsme se, neboť dopravu vnímáme jako službu. Soužití pěší, cyklistické dopravy, MHD a automobilové dopravy je dnes tématem, které vyvolává diskusi napříč společností a je třeba jí věnovat pozornost," řekl Tomáš Čoček, státní tajemník ministerstva dopravy.

Iniciativu tvoří Centrum dopravního výzkumu, Svaz města obcí, Asociace měst pro cyklisty, Česká parkovací asociace nebo ministerstva dopravy a životního prostředí.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
22. 7. 2016 15:59
Nesouhlasím
```Na město a dopravu je potřeba prý nahlížet komplexně. "V posledních letech se dělalo vše z pohledu individuální automobilové dopravy a trochu se zapomínalo na ty ostatní," řekl předseda dopravní komise Svazu měst a obcí Jaroslav Vymazal.```

Já teda nevím, ale mě zase přijde, že v Praze se dělá z ježdění autem pomalu zločin a vše se optimalizuje pro cyklisty a MHD. Se zavedením nových parkovacích zón už prakticky nebude možné autem jezdit po polovině Prahy. Tady v Praze mi naopak přijde, že kdyby se počítalo s tím, že lidi jezdí (a jezdit i nadále chtějí) autem, tak jsme tu spoustu problémů vůbec mít nemuseli.

Proti historickému centru neříkám nic, ale v řekněme širším centru i mimo něj rostou nové budovy (ať bytové a nebytové), které se už zcela evidentně do daných lokalit nevejdou a parkování se tam neřeší už vůbec. K tomu se všude zužují silnice a pruhy jenom pro to aby byly chodníky bezpečnější (širší), přechody nevedli přes dva pruhy a všude byl na krajnici cyklopruh, po kterém ve špičce jezdí jenom pár masochistů.

Tří příklady k tomu co píšu:
1) Výstavba v Karlíně, kde se staví dům vedle domu a parkování nikdo neřeší, resp. vyřeší se tím že se zde zakáže parkovat nerezidentům
2) Rekonstrukce Vršovické, kde se dva pruhy každých 500m zužují do jediného, asi kvůli bezpečnějším přechodům pro chodce
3) Rekonstrukce Bělehradské ulice, kde se zrušil ostrůvek pro tramvajovou zastávku a přes celou šířku je namísto toho chodník
22. 7. 2016 13:26
To je jeste malo...
Hadam ze cislo bude porad rust, tim jak lidi chteji vetsi svobodu a ceny jsou dostupnejsi, zvlast bazarovych aut, neni tak tezky auto poridit. Je ale rozdil o jake auto se jedna... ja bych teda do auta nad 100 000 neinvestoval...