Podívejte se, jak vypadá zákaznický McLaren Speedtail. Zákazník k němu dostal i luxusní nářadí
McLaren Speedtail je auto, které na ulici jen tak nepotkáte. A tak se tahle galerie fakt hodí.
Díky fotkám, které zveřejnil bruselský prodejce McLarenů, si totiž můžeme prohlédnout několik zajímavých detailů na jednom zákaznickém Speedtailu. A podívat se můžeme třeba i na to, jak vypadá klíč od takové exkluzivity.
Pro bruselský exemplář si kupec vybral slušivý a poměrně decentní modrý lak, který doplňují karbonové doplňky. Samozřejmě nechybí přední kola se specifickými karbonovými kryty, které snižují turbulence kolem podběhů.
Právě na aerodynamiku se v McLarenu zaměřili opravdu důkladně. Ostatně proto má Speedtail protaženou záď (odtud název), díky níž je s délkou 5.137 mm o zhruba půl metru delší než model P1, kabinu ve tvary kapky nebo aktivní zadní křidélka a digitální kamery místo tradičních vnějších zpětných zrcátek.
O pohon se stará hybridní ústrojí kombinující vidlicový osmiválec s, maximální výkon činí 772 kW. Díky tomu, už zmíněné aerodynamice a také relativně nízké hmotnosti (Speedtail váží 1.430 kg) dokáže auto zrychlit z klidu na 300 km/h za 12,8 sekundy a uhánět rychlostí až 403 km/h.
Interiér je luxusní a každý zákazník navíc dostal možnost naspecifikovat si jeho podobu podle sebe. Charakteristickým detailem je centrální pozice řidiče jako u legendárního McLarenu F1 s dvěma sedadly za ním. Taková pozice si vyžádala netradiční řešení ovládání převodovky, umístěné na stropě. Specialitou je i důraz na praktičnost, zavazadla je možné umístit nejen do přídě auta, ale také do zádi. K dispozici je také personalizovaná sada zavazadel využívající karbon, kůži a kov, která ladí s barevnou kombinací kabiny.
A jak ukazují fotky bruselského prodejce, k Speedtailu zákazník dostane také stylovou sadu nářadí, což je u tak komplikovaného stroje trochu úsměvné. Nářadí je každopádně z titanu a vyrobené 3D tiskem.
McLaren postaví jen 106 exemplářů Speedtailu, což je číslo odkazující na počet vyrobených kousků F1. A všechny už jsou vyprodané, a to navzdory základní ceně 1,75 milionu liber bez daně (cca 52 milionů korun).