Podvozek

Vitek Vitek 21. 9. 2010 • 19:32
1
Podvozek nové Kia Sportage prošel důkladnou modernizací. Přední náprava se vzpěrou MacPherson je z větší části převzata z předchozí generace, avšak má upravenou geometrii.

Vzadu se nachází zcela nové víceprvkové zavěšení s kompaktní zástavbou, které bylo dosaženo oddělením tlumičů a pružin.

Obě nápravy jsou uloženy v lehkých pomocných rámech, které izolují karoserii od nežádoucích vibrací.

Posilovač řízení je nově plně elektrický s proměnlivým účinkem. Ve srovnání s dřívějším hydraulickým posilovačem má menší energetické nároky – spotřeba paliva je díky němu nižší o 3,5 %. Hřebenový převod řízení má 2,96 otáčky mezi rejdy.

Světlá výška 172 mm, nájezdový úhel 22,7° vpředu a 28,2° vzadu a přechodový úhel 17,7° naznačují, že prioritou Sportage není co nejlepší průchodnost terénem. Díky konstrukci podvozku je ale schopna stoupavosti 44,2° a především se dokáže vypořádat s bočními náklony až 45,0°.

suv kia novemodely suv kia novemodely

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
13. 6. 2020 21:09
Podvozky
Jen ať podvozky modernizují. O to hůř se mi pak budou opravovat. Pracuji jako automechanik a ta nová auta to je za trest. Zlatá stará auta, u kterých bylo vše mnohem jednodušší a hlavně žádná elektronika. Svoji práci dělám poctivě, aby se mi auta za pár měsíců nevrátila na další opravu. Konkrétně podvozky hodně trpí. Veškeré součástky, které na podvozku měním, tak mají speciální povrchovou úpravu pomocí PTFE z https://www.technicoat.cz/…uoroplasty-ptfe/ a je to hodně znát.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud