Podvozek
Podvozek nové Kia Sportage prošel důkladnou modernizací. Přední náprava se vzpěrou MacPherson je z větší části převzata z předchozí generace, avšak má upravenou geometrii.
Vzadu se nachází zcela nové víceprvkové zavěšení s kompaktní zástavbou, které bylo dosaženo oddělením tlumičů a pružin.
Obě nápravy jsou uloženy v lehkých pomocných rámech, které izolují karoserii od nežádoucích vibrací.
Posilovač řízení je nově plně elektrický s proměnlivým účinkem. Ve srovnání s dřívějším hydraulickým posilovačem má menší energetické nároky – spotřeba paliva je díky němu nižší o 3,5 %. Hřebenový převod řízení má 2,96 otáčky mezi rejdy.
Světlá výška 172 mm, nájezdový úhel 22,7° vpředu a 28,2° vzadu a přechodový úhel 17,7° naznačují, že prioritou Sportage není co nejlepší průchodnost terénem. Díky konstrukci podvozku je ale schopna stoupavosti 44,2° a především se dokáže vypořádat s bočními náklony až 45,0°.