Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo v Ženevě zastoupí Polestar. Ukáže další směřování značky sportovních elektromobilů

David Bureš
Diskuze (1)

Polestar Precept je koncept čtyřdveřového gran turisma, které ukazuje další směřování této značky. Její design se podle všeho hodně změní!

Volvo na autosalonu Ženeva 2020 bude chybět, podobně jako mnozí další tradiční vystavovatelé, alespoň částečně jej však zastoupí sportovní značka Polestar, jejíž stánek na výstavišti Palexpo uvidíme. V centru dění bude nový koncept, který se jmenuje Polestar Precept. Oproti dosavadním dílům firmy se v lecčems liší.

Polestar Precept je prezentován jakožto výraz vize dalšího směřování značky, která chce do budoucna nabízet výhradně sportovně laděné elektromobily. Čtyřdveřové gran turismo naznačuje, že se styl Polestaru má zásadně změnit. Udělá výraznější krok od mateřského Volva, aby se značka plně odlišila. 

„Auto je odpovědí na jasné výzvy, kterým naše společnost a průmysl čelí. Není to sen vzdálené budoucnosti, Polestar Precept naznačuje budoucí vozidla a ukazuje, jak aplikujeme inovace, abychom minimalizovali dopad na životní prostředí,“ říká ke konceptu generální ředitel Polestaru Thomas Ingenlath, někdejší šéfdesignér Škody Auto.

Koncept využívá zcela jiné tvary než dosavadní díla značky, poznávacím znakem jsou velice minimalistické světlomety, tvořící vlastně jen proti sobě otočené hokejky.

Autu navíc zcela chybí tradiční maska – ostatně díky elektrickému pohonu není potřeba. Místo ní je tu takzvaná SmartZone, oblast, která už nesměřuje vzduch k chladiči spalovacího motoru, ale zahrnuje čidla bezpečnostních asistentů. Konkrétně jsou pod průhledným panelem dva radarové senzory a kamera s vysokým rozlišením, které doplňuje LIDAR na střeše.

Speciální přední křídlo nad SmartZone pak zrychluje obtékání vzduchu kolem přední kapoty, což podobně jako zpracování zádě s aerodynamickými křidélky po stranách pomáhá aerodynamice vozidla. Z toho důvodu koncept postrádá konvenční vnější zpětná zrcátka, která byla nahrazeny kamerami. Ostatně i konvenční vnitřní zpětné zrcátko chybí, místo něj je tu displej promítající obraz ze zadní kamery s širokým úhlem obrazu.

Vedle minimalistického designu karoserie od budoucích automobilů Polestaru můžeme očekávat také nově pojatou kabinu. Ústředním stavebním prvkem je středová dotyková obrazovka s úhlopříčkou 15 palců, kterou doplňuje 12,5“ displej před řidičem. Infotainment je na bázi Androidu od Googlu, specialitou jsou pak senzory sledující očí řidiče, podle nichž auto zvládne upravit obsah různých obrazovek.

Koncept navíc sází na moderní ekologické materiály, které minimalizují negativní vliv na životní prostředí. Třeba kompozity na bázi lnu užité na panelech dveřích a sedadlech jsou o 50 % lehčí než konvenční materiály, navíc o 80 % redukují plastový odpad. Čalounění sedaček je zase vyráběno z recyklovaných PET lahví, zatímco opěrky hlavy jsou z recyklovaného korkového vinylu a koberečky z použitých rybářských sítí.

Naopak o technice v útrobách Polestar mlčí. Víme jen o tom, že se jedná o elektromobil s bateriemi v podlaze, umístěnými mezi nápravami. Ty jsou od sebe vzdáleny 3,1 metru.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - KANKUNEN
26. 2. 2020 11:26
Takový toaleťák z recyklátu
Ale co hlavně že se balí malé a levné věci do obřího plastu.