Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Land Cruiser pro Policii ČR
Toyota Land Cruiser pro Policii ČR
Toyota Land Cruiser pro Policii ČR
Toyota Land Cruiser pro Policii ČR
36 Fotogalerie

Policie si převzala další služební Toyoty Land Cruiser 150

Celkem dvaadvacet vozů si policie převzala ve třech barevných provedeních.

Policie ČR v posledních letech výrazně modernizuje svůj vozový park. Kromě pořizování nových osobních vozů a klasických SUV nicméně investuje také do vozidel, která jsou schopna zdolávat i náročnější terén. A zaměřuje se především na dvě značky.

Jak už nejspíš mnozí vědí, policie nakupuje především u Land Roveru a Toyoty. Od britského výrobce odebrali policisté několik desítek kusů modelu Discovery, upravených pro službu v náročnějším terénu, které následně doplnily nové policejní Defedery – opět se specifickou úpravou.

Video placeholder
Šumná auta Martina Vaculíka: Toyota Land Cruiser • Zdroj: Auto.cz

Kromě toho ale policisté disponují také několika desítkami terénních vozidel značky Toyota. Kromě speciální série pancéřovaných Toyot Land Cruiser 200 (oficiálně se do Česka nedováží) jde také o klasické Toyoty Land Cruiser 150, které plní službu u několika útvarů policie.

Nedávno si pak policisté převzali dalších dvaadvacet nových vozidel značky Toyota Land Cruiser 150, která mají být určena především k rychlým zásahům v nepřístupném terénu. Ze snímků je přitom patrné, že vozidla byla dodána ve třech barevných provedeních.

Část vozidel zdobí tradiční stříbrno-modro-žlutá barevná kombinace, kterou doplňují tradiční nápisy a majáky. Další část je pak lakována matně zelenou barvou, vybavena klasickými navijáky a označena jednoduššímu tabulemi s nápisy policie. Třetí část vozidel je v civilní úpravě, opět má zjednodušené policejní označení a část má zřejmě odnímatelnou dvojici majáků a naviják v předním nárazníku.

Připomeňme, že Toyota Land Cruiser 150 je klasickým rámovým offroadem se stálým pohonem všech kol, redukční převodovkou, středovou uzávěrkou samosvorného diferenciálu a zadním samosvorným či uzavíratelným diferenciálem, který je od poslední modernizace standardně osazen 2,8litrovým vznětovým čtyřválcem o výkonu 150 kW s nejvyšším točivým momentem 500 Nm. Akcelerací na 100 km/h za 9,9 sekundy možná neoslní, v terénu však dokáže neskutečné kousky.