Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polská Arrinera Hussarya GT míří do závodů třídy GT4

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Autosport International v Birminghamu se stala místem představení závodního derivátu supersportovního kupé Arrinera Hussarya s vidlicovým osmiválcem před zadními koly.

Polská společnost Arrinera Automotive S.A. v roce 2011 oficiálně představila supersport Venocara, který se v následujícím roce dočkal přejmenovaní na Hussarya a v roce 2014 byl uveden v podobě pro sériovou produkci s důkladně přepracovaným designem.

Supersport, který ve své původní podobě až příliš připomínal Lamborghini a příliš se strojům této značky nevzdaluje ani po svém přepracovaní se v mírné úpravě pro závodní okruhy představil již v loňském roce v Poznani, ale nová Hussarya GT byla důkladně přepracována a podle materiálů společnosti se na jejím vývoji podíleli specialisté se zkušenostmi ze sérii F1, GT3 a GT4.

Základem nového závodního stroje je prostorový trubkový rám z ocelových trubek, který odpovídá požadavkům FIA na zařazení vozů do kategorie GT4, čemuž jsou samozřejmě přizpůsobeny i další části vozu. Zavěšení kol je typu push-rod s tlumiči a pružinami značky Öhlins.

Pohonnou jednotkou je před zadní nápravou uložený a blíže nespecifikovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru s výkonem okolo 316 kW (430 k), což je dáno především limity třídy GT4.

Motor, jehož původ je s největší pravděpodobností u General Motors je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou Hewland LLS, umožňující řazení pádly pod volantem a roztáčející výhradně kola zadní nápravy.

Brzdový systém Alcon vozu o hmotnosti 1250 kg je vybaven šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 380 mm a Hussarya GT je vybavena systémem Bosch Motorsport ABS.

Použití na závodní dráze byla náležitě upravena karoserie, která se dočkala nových spoilerů na přídi i zádi a nová je i většina povrchových panelů v čele s jednodílným odnímatelným panelem, tvořícím přední kapotu i blatníky.

Arrinera hodlá podle informací britského Autocaru v letošním roce model Hussarya GT především dále ladit a testovat. Zároveň mají být v závislosti na poptávce vyrobeny dva až tři vozy pro soukromé týmy, jejichž cena se má pohybovat okolo 130.000 až 140.000 britských liber (zhruba 4.630.000 až 9.985.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)