Polská Arrinera Hussarya GT míří do závodů třídy GT4
Polská společnost Arrinera Automotive S.A. v roce 2011 oficiálně představila supersport Venocara, který se v následujícím roce dočkal přejmenovaní na Hussarya a v roce 2014 byl uveden v podobě pro sériovou produkci s důkladně přepracovaným designem.
Supersport, který ve své původní podobě až příliš připomínal Lamborghini a příliš se strojům této značky nevzdaluje ani po svém přepracovaní se v mírné úpravě pro závodní okruhy představil již v loňském roce v Poznani, ale nová Hussarya GT byla důkladně přepracována a podle materiálů společnosti se na jejím vývoji podíleli specialisté se zkušenostmi ze sérii F1, GT3 a GT4.
Základem nového závodního stroje je prostorový trubkový rám z ocelových trubek, který odpovídá požadavkům FIA na zařazení vozů do kategorie GT4, čemuž jsou samozřejmě přizpůsobeny i další části vozu. Zavěšení kol je typu push-rod s tlumiči a pružinami značky Öhlins.
Pohonnou jednotkou je před zadní nápravou uložený a blíže nespecifikovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru s výkonem okolo 316 kW (430 k), což je dáno především limity třídy GT4.
Motor, jehož původ je s největší pravděpodobností u General Motors je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou Hewland LLS, umožňující řazení pádly pod volantem a roztáčející výhradně kola zadní nápravy.
Brzdový systém Alcon vozu o hmotnosti 1250 kg je vybaven šestipístkovými třmeny a kotouči o průměru 380 mm a Hussarya GT je vybavena systémem Bosch Motorsport ABS.
Použití na závodní dráze byla náležitě upravena karoserie, která se dočkala nových spoilerů na přídi i zádi a nová je i většina povrchových panelů v čele s jednodílným odnímatelným panelem, tvořícím přední kapotu i blatníky.
Arrinera hodlá podle informací britského Autocaru v letošním roce model Hussarya GT především dále ladit a testovat. Zároveň mají být v závislosti na poptávce vyrobeny dva až tři vozy pro soukromé týmy, jejichž cena se má pohybovat okolo 130.000 až 140.000 britských liber (zhruba 4.630.000 až 9.985.000 Kč).