Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polydrops P17A je první karavan vyvinutý přímo pro elektromobily

Ondřej Mára Ondřej Mára 12. 2. 2021 • 06:46
21
8
Zobrazit náhledy (21)
Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A Polydrops P17A

Cestování po vlastní ose, ideálně s karavanem či obytným vozem, se v poslední době stává stále populárnější záležitostí. Majitelé elektromobilů to však nemají zas tak snadné.

Snad každý už totiž ví, že jakákoliv přidání zátěže znamená v případě elektromobilů omezení dojezdu. V případě tažení karavanu však dojezd klesá ještě výrazněji. Kalifornská společnost Polydrops se proto rozhodla vyvinout karavan, který byl konstruován s ohledem na potřeby majitelů elektromobilů.

Na vývoji karavanu s označením P17A pracovala společnost již od roku 2017, na trh jej však uvedla teprve letos. A čím je vlastně tahle novinka tak zvláštní? Už na první pohled je to samozřejmě nevšední design, který byl podřízen především aerodynamice.

Karavan má kompaktní rozměry, kapkovitou siluetu, aerodynamicky tvarovanou podlahu i výrazný kryt nad ojí, který by měl minimalizovat vakuový efekt vznikající při tažení mezi vozem a karavanem. Zajímavé jsou také dveře – dvojice malých předních dveří se otevírá směrem nahoru, snazší a pohodlnější je však přístup přes zadní dveře, zabírající celou šířku, které se vyklápí směrem nahoru.

Standardním prvkem výbavy je v podlaze uložená lithium-ion baterie s kapacitou 2,4 kWh, která může být nahrazena většími příplatkovými bateriemi s kapacitou 4,4 nebo 12 kWh. Pobyt mimo civilizaci však usnadní i příplatkové solární panely, pokrývající střechu karavanu, o výkonu 260 nebo 520 wattů.

Interiér je na první pohled poměrně skromný, přesto nabízí ventilační systém s klimatizací, LED interiérové osvětlení, volitelné Bluetooth reproduktory, zásuvky, USB nabíjecí porty, atd. Volitelně je však možné připlatit si i za kuchyňský modul, který obsahuje úložné prostory, lednici a vařič. Obojí se přitom napájí z palubní baterie.

Výrobce uvádí, že s největší baterií by měl karavan nabízet plný komfort po dobu až 6 dnů mimo civilizaci. Dobíjení baterií je pak možné kromě solárních panelů provádět i přes 110V zásuvku. Ale teď k tomu nejdůležitějšímu.

Jak vlastně tenhle karavan funguje s elektromobily? Výrobce uvádí jako příklad tažení za Teslou Model 3 Long Range s pohonem pouze zadních kol, u které by měl dojezd s připojeným karavanem klesnout z původních 310 mil (499 km) na 245 mil (394 km). U dalších modelů by se pak omezení dojezdu mělo pohybovat na úrovni 20 až 25 procent.

Jenže i pro tenhle karavan bohužel platí, že elektrifikace není levná sranda. Základní model totiž vyjde na 24.990 dolarů (cca 531.000 Kč). Kdo by chtěl baterii s kapacitou 12 kWh, bude muset připlatit 8.000 dolarů. Solární panely s výkonem 520 wattů vyjdou na 600 dolarů, za kuchyňský model si zákazníci připlatí dalších 1.850 dolarů a Bluetooth reproduktory přijdou na 500 dolarů. Za tuhle výbavu tak zákazníci vypláznou necelých 36.000 dolarů (cca 765.000 Kč).

Související články

Témata
Avatar - Ada je zase tady
12. 2. 2021 19:27
Re: S karavanem se jezdí obvykle daleko ...
S elektrovehiklem a karavanem nikdo daleko nedojede. Na to je auto s dieselem.
12. 2. 2021 19:03
Jak vyvalet z prdu kulicku...
Tento clanek jasne ukazuje, ze autor ma minimalni poneti, o cem pise. Nedivim se mu, ja jsem taky nevedel, dokud jsem v severni Americe nezil. Co vidime, je pomerne bezny zastupce tzv. teardrop traileru, ktere maji typicky vicemene kapkovity tvar - v podstate tyto trailery jsou bud kulate, nebo hranate jako uvedeny prives. Jsou to vzdycky pomerne spartanske privesy, vevnitr je jenom postel + kuchynka pristupna zadni vyklopnou stenou. Zachod je v lese a koupelna v jezere. Byvaji dost lehke, zacinaji na pul tune, takze je to asi jediny typ traileru ktery se realne za elektroautem tahat da.
Uvedeny prives je z hlediska kategorie teardrop traileru luxus, ale hodne zalezi na vyrobci. Ceny zacinaji realne od tak 8-10 tisic USD
12. 2. 2021 13:28
super
Karavan je přizpůsoben pro EV ... obsahuje záložní baterie, diesel agregát a nádrž na 200 litrů nafty :D :D
12. 2. 2021 13:10
Plný komfort na 6 dnů
U toho plného komfortu jsem asi přehlídl informaci o teplé vodě, sprše, toaletě atd. Nebo se plným komfortem myslí USB přípojka a bluetoothový reprák ?
Avatar - Stejsn
12. 2. 2021 12:47
He??
"design, který byl podřízen především aerodynamice. Karavan má kapkovitou siluetu.." - zdá se, že od doby co jsem studoval, se nějak změnila fyzika... :-O

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud