Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pomačkaný Chevrolet Silverado má najeto přes 800.000 km a stále slouží jako odtah

Mirek Mazal Mirek Mazal 21. 6. 2022 • 13:45
25
Zobrazit náhledy (25)
Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado

Vzhledem k vnějšímu poškození je zázrak, že osmiválcový Chevrolet stále tahá vraky do kovošrotu. Poničené auto zná celé okolí, známou firmu respektují i policisté.

Majitel kovošrotu Stanley Weeks používá k těžké práci pomačkaný Chevrolet Silverado 1500, který se stal symbolem jeho podniku. Než si lidé začali všímat nesmrtelného fungování drasticky poničeného pick-upu, sloužil Chevy na ranči. Původní majitel najezdil s platformou GMT800 od roku 2004 necelých 400 tisíc mil, což se mohlo zdát limitující hodnotou.

Po prodeji Silverada Stanleymu auto často nejezdilo, prvních pár let u druhého majitele absolutně neodpovídalo současnému rekordu. Závratný nájezd přesahující půl milionu mil naskočil až za poslední dva až tři roky, kdy se utahaný pick-up stal tažným koněm. Dovoz veškerého kovového šrotu do firmy zajistil tisíce ujetých mil měsíčně.

Velkoobjemové Silverado tahá tunové vraky zvenčí a Stanley ho používá i jako manipulační stroj. Špinavá práce nemá nouze o nové šrámy a hluboké promáčkliny, přesto technika pod zničenou karoserií stále drží. Auto nebylo zdaleka tak špatné jako teď, ale v žádném případě nebylo hezké, ohodnotil Weeks vývoj stavu Chevroletu a dodal, že celá spolujezdcova strana byla pěkně poškozená, ani nepočítal promáčkliny nebo rýhy, protože kupoval pracovní náklaďák. „Od té doby jsem pomocí tohoto pick-upu vybudoval mé sběrné místo. Ze začátku mi chybělo vybavení, takže jsem ho používal k tlačení aut, jejich překlápění a podobně,“ dodal majitel kovošrotu.

Nevděčnou otročinu stále snáší 8,1litrový osmiválec, který sekunduje automatu ZF6. Neúnavná kombinace velkého vidlicového benzínu se samočinným řazením vyhovuje více než slabší šestilitrová konfigurace častěji specifikovaná u podobných modelů. Stanley má k dobru okolo 340 koní a přes 600 Nm, důležitější je plnokrevná síla v nižších otáčkách.   

Důkazem vhodné specifikace je překonaná půlmilionová hranice najetých mil. Pomyslná meta 800 tisíc kilometrů padla při tažení klasického Volkswagenu Bus. Německý veterán byl jedním z mnoha, protože koule Silverada je obsazena téměř neustále. „Pravděpodobně nejtěžší náklad, jaký jsem s ním kdy táhl, byl teleskopický nakladač,“ přiznal Stanley a vypočítal tehdejší zátěž tažného zařízení na cca 16 tun. Domů dojel za dvě hodiny po dálniční jízdě rychlostí přibližně 70 mph (113 km/h).

Zdevastovaného pracanta poznávají lidé z okolí šrotiště i na internetu. Kromě manipulace a reklamy se daří popularizovat modelovou řadu na sociálních sítích. Otlučený surovec dosáhl statusu celebrity na Facebooku, kde Stanley spravuje asi 55 tisíc lidí ve skupině zaměřené na GMT800.

Mezi fanoušky lze počítat i policii. Vzhledem k chátrajícímu stavu vozu probíhají občas kontroly, ale mimo pokuty za rozbité okno se nic drahého nekoná. Důstojníci mají pochopení pro světlomety uchycené popruhy a nevadí ani rozsáhlá koroze či boule ze všech stran. Technická kondice nemá zásadnějších vad, od koupě bylo žádoucí opravit drobnosti a převodovou skříň, jinak není potřeba hledat důvody pro vyřazení symbolu poctivého podnikání.

Weeks nemá v plánu plně nahradit osmilitrový typ slabším nástupcem. Zavedené zvyky se nemění, možné uvažování o konci symbolického pick-upu nastane po větších technických problémech, které mohou klidně přijít za další tisíce odtahaných mil.

Doporučujeme

Témata