Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 RS: Nová generace na patentových snímcích

David Bureš
Diskuze (0)
Provedení 911 GT3 RS bude jako již tradičně znamenat nízkou hmotnost a vysoký výkon. Novinka na trh zřejmě dorazí za rok.

Aktuální generace Porsche 911 GT3 se nechvalně proslavila požáry způsobenými vadným šroubem na ojnici, v Zuffenhausenu se ale těmito problémy nenechali odradit a už pracují na její extrémnější verzi s přídomkem RS. Tvary 911 GT3 RS se světu poprvé prezentují na patentových snímcích, které jako první zveřejnil britský magazín Car.

Patentové snímky ukazují, že se 911 GT3 RS proti výchozí verzi 911 GT3 v mnoha ohledech změní. Pozměněná bude kapota, na jejíž prohlubeň naváže střecha s dvěma boulemi, díky nimž se dovnitř vejde pilot i s helmou na hlavě. Jiný bude rovněž přední nárazník.

Blatníky budou rozšířeny, povšimněte si nových otvorů v těchto partiích pro snížení tlaku v podbězích a ochlazení brzd. Otvor před zadními koly jako by vypadl z oka provedení 911 Turbo. Na zádi pak bude jako již tradičně trůnit obří přítlačný spoiler. Ten evokuje křídlo ze závodního provedení 911 RSR.

O pohon se zřejmě postará upravený atmosférický 3,8litrový šestiválec. 911 GT3 RS bude jistě silnější než výchozí 911 GT3, která dosahuje výkonu 350 kW, hovoří se o výkonu okolo hodnoty 368 kW (500 koní). GT3 RS by i přes tento nárůst nebyl nejvýkonnějším provedením aktuální generace 911 – verze Turbo S totiž nabízí dokonce 412 kW. Zatímco Turbo S chce již konkurovat supersportům, GT3 RS je tu především kvůli hrátkám na závodních okruzích.

Pravověrné řidiče však 911 GT3 RS nepotěší, manuální převodovku nenabídne. Standardem bude sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, stejně jako v případě 911 GT3.

S ohledem na okruhové zaměření 911 GT3 RS podobně jako předchůdce odhodí to přebytečné pro co nejnižší hmotnost. Váhu sníží odstrojený interiér, titanové výfukové potrubí, které nahradí výchozí ocelové, nebo lehčí lithium-iontová baterie, která nabídne dostatek energie pro aktivní řízení zadní nápravy.

Proti předchůdci by nová 911 GT3 RS mohla být ještě extrémnější, v rozhovoru pro magazín Car to naznačil Andreas Preuninger, šéf vývoje 911 GT3. Ten uvedl, že Porsche má možnost vytvořit GT3 RS ještě extrémnější i díky tomu, že výchozí GT3 je nově více zaměřena na použitelnost. Rovněž řekl, že rozdíly mezi těmito verzemi v minulosti postupně rostly a růst budou i nadále.

David Bureš
Diskuze (0)