Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Turbo v ČR za 4,1 milionu Kč

Ondřej Láník
Diskuze (97)
Nejrychlejší Porsche současnosti se tento týden oficiálně začíná prodávat na českém trhu. Dovozce a dealer v jedné právnické osobě - společnost Porsche Inter Auto - představil novinářům své záměry na včerejší tiskové konferenci.

Nejrychlejší Porsche současnosti se tento týden oficiálně začíná prodávat na českém trhu. Dovozce a dealer v jedné právnické osobě - společnost Porsche Inter Auto - představil novinářům své záměry na včerejší tiskové konferenci.

Porsche Inter Auto CZ rozšiřuje svou stávající produktovou řadu vstupem nového modelu Porsche 911 Turbo na český trh. Šestá generace špičkové série 911 Turbo oslavila svou světovou premiéru na letošním ženevském autosalonu. Od 26. června 2006 je automobil připraven pro zájemce k prodeji v exkluzivní prodejně na Vrchlického ulici, sídle společnosti Porsche Inter Auto CZ.

Porsche 911 Turbo (typ 997) disponuje výkonem 353 kW při 6000 ot./min, tj. o 44 kW více než jeho předchůdce (911 Turbo model 996). Motor s protilehlými písty má zdvihový 3,6 litru, ačkoli v nabídce aktuálního Porsche 911 jsou také atmosférické motory se zdvihovým objemem 3,8 l. Točivý moment se zvýšil z 560 na 620 newtonmetrů. Rozsah otáček, při kterém je tento moment dosahován, se také rozšířil. Zatímco u předešlého modelu byl maximální točivý moment dosažitelný v rozmezí 2700 až 4600 otáček za minutu, u nového modelu 997 je k dispozici už od 1950 až do 5000 ot./min.

Nové Porsche 911 Turbo je prvním sériovým vozem, jehož zážehový motor je přeplňován turbodmychadly s proměnlivou geometrií lopatek. Srdcem této technologie jsou nastavitelné lopatky, které proměnlivě a přesně odvádějí tok výfukových plynů do turbínových lopatek turbodmychadla. Princip proměnlivé geometrie turbíny spojuje výhody malých a velkých turbodmychadel a vede k zřetelnému zlepšení flexibility a akcelerace, a to zejména také při nízkých otáčkách motoru. Donedávna byla teplota výfukových plynů až 1000°C překážkou v rozšíření tohoto účinného prostředku zvyšování výkonu také do zážehových motorů. Porsche ve spolupráci s firmou Borg Warner Turbo Systems zavedlo do výroby nové turbodmychadlo, které využívá materiály převzaté z kosmického průmyslu.

Nové 911 Turbo s šestirychlostním manuálním řazením potřebuje pro zrychlení z nuly na 100 km/h pouhých 3,9 s. Hranici rychlosti 200 km/h atakuje nové 911 Turbo již za 12,8 s. Parametry pružného zrychlení se řadí k těm nejlepším ve své kategorii, za pouhé 3,8 s tento nejvýkonnější model 911 zrychlí z 80 na 120 km/h při zařazeném 5. rychlostním stupni. Konstruktéři z Weissachu dosáhli nejenom zlepšení výkonových parametrů vozu, podařilo se jim i přes zvýšení výkonu snížit průměrnou spotřebu paliva o jednu desetinu litru, na hodnotu 12,8 l/100 km. Za kolik budou řidiči jezdit s novým Turbem v praxi zatím nevíme. Palivová nádrž na 64 litrů jim každopádně nedovolí opustit civilizované oblasti světa, protože akční rádius vozu, jehož řidič využije nabízený potenciál, nebude zřejmě větší než 300 kilometrů.

Nové 911 Turbo vybavené automatickou převodovkou Tiptronic S je kupodivu rychlejší než standardní manuální převodovka. Samočinné řazení umožňuje vozidlu zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7 s a hranici 200 km/h dosahuje 911 Turbo za 12,2 s. Automatická převodovka přináší také výhodu výborných hodnot při pružném zrychlení. Při zařazeném 5. rychlostním stupni akceleruje z 80 na 120 km/h za 3,5 s a spotřeba paliva je dokonce o 0,3 litru nižší než u jeho předchůdce modelu 996. Turbo s oběma převodovkami dosahuje nejvyšší rychlosti 310 km/h.

Dynamika vozu může být ještě vylepšena novým systémem “Sport Chrono Package Turbo”, který je v historii výroby vozu použit vůbec poprvé. S tímto doplňkem výbavy může řidič stisknutím tlačítka „Sport“ na palubní desce okamžitě zvýšit tlak turbodmychadel až o 0,2 baru, a to na dobu až 10 vteřin, čímž se zvýší také krouticí moment až o 60 Nm na nejvyšší hodnotu 680 newtonmetrů.

Porsche v ČR

Značka Porsche má v České republice hluboko zapuštěné kořeny. Vždyť sám Ferry Porsche se v Čechách narodil. Novodobá historie je spojená se společností Porsche Inter Auto CZ, která je dceřinou společností rakouské Porsche Holding. Tato firma nemá mnoho společného s vývojem a výrobou sportovních vozů. Porsche Holding se svými dceřinými pobočkami po celé Evropě je největším prodejcem automobilů na starém kontinentu, v ČR patří k vůbec největším dealerům na trhu s 8 tisíci prodanými vozy značek Škoda, VW, Audi a Porsche.

V současnosti je v ČR zaregistrováno asi 800-1000 vozů Porsche, z čehož přibližně polovina byla prodána prostřednictvím oficiálního dovozce. V minulém roce se podařilo prodat 108 těchto vozů. Velký boom značky v posledních letech zajistil terénní model Cayenne, ale s omlazením výrobního programu sportovních vozů se očekává převaha sportovních vozů Boxster, Cayman a 911.

Vzhledem k cenám vozů 911 Turbo a uvážíme-li ekonomické poměry, jaké panují v naší zemi, je Česká republika úspěšným trhem nejsilnější devětsetjedenáctky. Poslední generace s označením 996 se prodalo 23 ks (pořizovací cena bezmála 5,2 milionu Kč), s příchodem nové generace se očekává další boom. Již nyní je podepsáno 10 závazných objednávek, dalších 15 má následovat do konce roku. Cena novinky je přitom o čtvrtinu nižší než v případě předchozí generace. Dovozce očekává vyšší zájem o modely s automatickou převodovkou než dosud, protože s časem se mění nejen technika, ale také zákazníci, kteří čím dál častěji jezdí svými Porsche nejen o víkendech pro radost, ale používají je denně jako univerzální automobily pro cesty za prací i zábavou.

Také opačný konec modelové nabídky je nyní dostupnější: Boxster 2,7 (176 kW) pořídíte za 1,371 milionu Kč, Cayman S 3,2 (206 kW) příjde na 1,835 milionu Kč a nejlevnější 911 Carrera 3,6 (239 kW) se u nás prodává za 2,37 milionu korun.

Ondřej Láník
Diskuze (97)
30. 6. 2006 22:21
Re: 911
Myslíš jako N1 a civil? No, to uznat nemusím, neb jsem to neuznal ani při březnovém nákupu :-) DPH by si měl podnikatel správně odečíst tak, jako když si koupí jakoukoliv jinou věc, kterou používá v podniku. Přepážka je nesmysl.
30. 6. 2006 20:18
Re: 911
Co to je? Vojenskej vyprošťovák? >:D
30. 6. 2006 18:47
Re: 911
:-) Vzpomeň na mně, až jednou budeš kupovat káru... a budeš plátcem DPH... a oni ti při soupisu listin řeknou - samozřejmě N1... a ty je přerušíš slovy - samozřejmě NE N1... ;-)
29. 6. 2006 23:23
Re: 911 NESKUTEČNEJCH SNŮ
Bravo, Bárte... dobrou noc :yes:
29. 6. 2006 23:11
Re: 911 NESKUTEČNEJCH SNŮ
:-) Víš... v kapitalismu je krásné mimo jiné i to, že ze dne na den se můžeš "utrhnout" a vydělat během třeba roku obrovskej balík... A tak to M3 je proto o to reálnější. A tys připraven... neb víš... co to bude... až to přijde... Přijde to. :yes: P.S. Když to vezmu z té realističtější stránky... tak počítám je potřeba tak dvě a půl mega... to znamená 800 na akontaci... a pak holt tři roky měsíčně kolem 50 na splátky... Když budeš mít nějakej malej podnik, pak to není problém. Tak, držím - :yes: