Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 918 Spyder ještě na Severní smyčce neřeklo poslední slovo

Michal Fokt
Diskuze (2)
Hybridní supersport 918 Spyder sice je novopečeným králem Severní smyčky Nürburgringu, ale to neznamená, že zde není prostor pro další zlepšení v případě, že by si nějaká konkurence brousila na rekord zuby.

Porsche nenechalo při ustavení času supersportu 918 Spyder na Nürburgringu nic náhodě. Na trať poslalo exemplář se sportovním Weissach paketem a volant svěřilo Marcovi Liebovi, jenž čtyřikrát vyhrál vytrvalostní závod 24 hodin Nürburgringu. Dá se tedy říci, že není divu, že to takhle dopadlo, i když to tedy mohlo klidně dopadnout stejně neradostně, jako v případě McLarenu P1, jenž na Porsche zatím dost ztrácí.

U Porsche ovšem počítají s tím, že ve Wokingu ještě přitlačí na pilu a své ještě na Ringu neřeklo ani Ferrari LaFerrari, které se také už docela (podezřele) dlouho (do)vyvíjí a může se tedy stát, že se rekord 918 Spyder může počítat na pouhé měsíce. Ale Němci mají plán...

Lieb v rozhovoru pro australskou televizní stanici Drive TV řekl, že vývoj auta probíhal poměrně krátkou dobu a inženýři mohou z 918 Spyder dostat ještě mnohem více. Říká se, že zatímco oficiální čas na standardním silničním obutí byl 6:57, na slickách činil 6:48, tedy stejně, jako v případě bestiálního Radicalu SR8 LM. De facto by tak stačilo propašovat do výbavy namísto klasických silničních michelinek nějaký semislick a hned by se z času zase kousek ukrojilo. Není ale pochyb o tom, že všechno lze zlepšovat (stačí se podívat na Nissan GT-R vývoj jeho časů na Ringu) a tak postupné ladění stávající techniky může přinést další ovoce.

Michal Fokt
Diskuze (2)
17. 9. 2013 21:25
Porsche nenechalo nic náhodě
No ano, proto tam poslali tři řidiče (Röhrl, Kluck a Lieb) a dvě auta (obě s paketem Weissach). :-)
Avatar - Ham.
17. 9. 2013 17:02
Pro McL je to na hození ručníku do ringu.
tedy přesněji do Nürburgringu. :-)