Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Boxster S zajel Severní smyčku za 7:58

David Bureš
Diskuze (17)
Nová generace Boxsteru S objela Severní smyčku Nürburgringu o 20 sekund rychleji než ta předchozí.

Třetí generace Porsche Boxster S, která oficiálně debutovala tento měsíc na ženevském autosalonu, už stačila vyrazit na Severní smyčku Nürburgringu. Automobilka nezveřejnila, kdo seděl za volantem vozu, ani neukázala video z jízdy. Pochlubila se však dosaženým časem, nový Boxster S tento slavný okruh objel za 7 minut a 58 sekund.

Automobil je tak o 20 sekund rychlejší než předchozí Boxster S. Ten podle serveru Fastest laps, zabývajícím se dosaženými časy aut na jednotlivých závodních okruzích, dosáhl v roce 2005 na Severní smyčce Nürburgringu času 8:18. Za volantem tehdy seděl slavný Walter Röhrl.

V kontextu značky je nový Boxster S v zeleném pekle o dvě sekundy pomalejší než Panamera Turbo a 18 sekund pomalejší než aktuální 911 Carrera S. Ta zde mimochodem dosáhla stejného času jako před třemi lety tehdejší 911 GT3.

Kabriolet zvládl Nordschleife objet za stejnou dobu jako Audi RS4 z roku 2005, dále je zde o dvě sekundy pomalejší než Ferrari California a naopak o sekundu rychlejší než Jaguar XKR-S Convertible.

Nová generace Boxsteru je poháněna tradičním plochým, kapalinou chlazeným šestiválcem. V případě Boxsteru S má objem 3,4 litru, jeho výkon činí 232 kW (315 k), maximální točivý moment pak 360 Nm. K dispozici je šestistupňový manuál, nebo příplatková sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK.

Boxster S s převodovkou PDK zrychlí z 0-100 km/h za 5,0 s a jede maximální rychlostí 277 km/h.

David Bureš
Diskuze (17)
19. 3. 2012 11:18
Re: Krasa
:yes:
19. 3. 2012 09:14
Re: BRAVO PORSCHE
vymenil bych ctvrtinu sveho vykonu za vic spolehlivosti :-!
jestli jsem tech svych 200 koniku 2.5ky v max otackach probudil k zivotu ctyrikrat za posledni rok... ale s trochou nadsazky, co se mohlo pokazit, to se i pokazilo.
19. 3. 2012 00:08
Re: Senza una donna
Otevřená auta řídím prakticky celoročně. Ne že by to byla nutnost, ale potěší to. Kdyby to nenabízeli vůbec, ale k jednomu volantu ano a k druhému ne, to je trochu zklamání.
19. 3. 2012 00:00
Re: Krasa
Napsal jsem snad moderní plátna. Dnešní plátěné střechy nabízí opravdu hodně izolace. Podle formulace je snad jasné, že porovnávám model proti modelu, ne střechu proti střeše. Ta na Z4 přidala oproti plátnu 30 kg. Já si dovolím jinou technickou. Vzhledem k tomu, že Boxster má motor uprostřed, kam tu střechu chceš uložit? A druhou, jak si myslíš, že se další váha nad zadní nápravou podepíše na jízdních vlastnostech?

Co se designu týče, tam to naopak auta s pevnou skládací střechou mívají horší. Ne že by to nešlo, ale musí se tomu přizpůsobit zbytek auta - snad jediná opravdu hezká auta s pevnou skládací střechou jsou SL, SLK a Z4, s přimhouřeným okem i California. A nově i otevřená 458, u které však lze diskutovat o tom, jestli do téhle kategorie patří. Pro mne je u otevřeného auta nejdůležitější, jak vypadá se střechou dole. Střecha nahoře je pro mne nouzovka, takže autu spíš odpustím nedokonalost. Ale pokud pevná střecha zhyzdí karoserii, tak to auto u mne mnoho šancí nemá. Dříve jsem měl pevné hodně rád, dnes mi kombinace plátno a hardtop vyhovuje víc. A někdy ani v dešti střechu nenatahuji, prostě jedu dál.
Avatar - Martin911Turbo
18. 3. 2012 22:11
Re: Krasa
Čistě technická, jak jsi dokázal spočítat váhu pevné skládací střechy vs plátěné střechy u Boxstra? Ty víš, kolik by pevná střecha vážila u Boxstra, já si myslím že o mnoho více ne, ona by nemuselá být plechová samozřejmě, což bych u Porsche předpokládal a mechanismus střechy o mnoho více komplikovaný než u plátěné by nebyl
Já beru mínusplátěné střechy u mého Boxstra: vandalismus, větší hluk, opotřebení velmi drahého plátna, složitá údržba a impregnace látky a hlvně design. Stačí se podívat např. na Boxstra s hardtopem jak mu to sluší, u Z4 plátěná střecha vs pevná to samé