Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayman GT4: První statické dojmy

Jan Mička Jan Mička 4. 3. 2015
22
14
Zobrazit náhledy (22)
Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman Porsche Cayman
Na ženevském stánku Porsche jsme se byli podívat na Cayman GT4 – nejsilnější verzi nejmenšího modelu značky.

Porsche Cayman GT4 jsme si na Auto.cz představili již na začátku února, jeho ženevskou premiéru jsme si však nemohli nechat ujít. Není divu, že stál na čestném místě poblíž hypersportu 918 Spyder a nízkým sklem oddělenou oblast hlídala ochranka – jedná se totiž o to nejlepší, co v rámci modelové řady Cayman pořídíte.

Řada dílů pochází z Porsche 911 včetně čtyřlitrové GT3. Motor si vůz vypůjčil od Carrery S, jedná se tedy o plochý, kapalinou chlazený šestiválec 3,8 litru s výkonem 283 kW a točivým momentem 420 N.m v rozmezí 4700-6000 otáček. Zatímco dříve jsme očekávali twin-turbo a převodovku PDK, plnění je čistě atmosférické a řazení si řidič obstarává sám prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Aby toho nebylo málo, obrovské brzdy mají komponenty z 911 GT3 a za příplatek mohou mít keramicko-karbonové kotouče. Zkrátka pohádková kombinace!

Pokud vám připadne vůz trochu přikrčený, je to tím, že sedí o 30 milimetrů blíže k vozovce než standardní Cayman. Při úpravách aerodynamických dílů karoserie se myslelo hlavně na přítlak a pohodlný průchod vzduchu pro chlazení, od toho má vůz také pevní zadní přitlačené křídlo, masivní zadní difuzor se středem vedenými koncovkami výfuku, decentní „kachní“ ocas na víku motoru a obrovské otvory v předním nárazníku. Ve žlutém laku vypadá GT4 hodně agresivně, budí respekt a dost možná i trochu strachu.

Uvnitř je to Porsche jak má být. V anatomických sedačkách se sedí jenom pár centimetrů nad zemí. Alcantarou potažený sportovní volant bez jediného tlačítka padne skvěle do rukou a výborně tvarovaná hlavice řadicí páky je ihned v dosahu. Libí se nám kontrastní prošívání na přístrojové desce – estetické, nicméně nikterak rušivé a už vůbec ne přeplácané.

Opakování je matka moudrosti, proto si po pořádek zopakujme, že vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4,4 sekundy, může jet rychlostí až 295 km/h a průměrně by měl spotřebovat 10,3 l/100 km. Auto již najdete v ceníku českého zastoupení Porsche – stojí 2.441.000 Kč.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Martin911Turbo
Dream car
| 5. 3. 2015
:yes:
Avatar - Martin911Turbo
Krasavec
| 5. 3. 2015
Fakt se povedl po všech stránkách :yes: :yes: :yes:
Dream car
| 5. 3. 2015
Panamera GTS (a i základní má atmosférický motor, stejně tak Cayenne), A8 W12, RS4, R8, Lamborghini, většina Ferrari, Aston Martiny, atmosféry od BMW má snad ještě Morgan a Weismann. Možná mě ještě něco napadne.
Avatar - Magister
Dream car
| 5. 3. 2015
No moc jich už není. Audi RS5, Porsche 911/Cayman, Mercedes SLK 350 + 55 AMG. Více mě nenapadá.
Avatar - CHerokee
Dream car
| 4. 3. 2015
Pravda. Myslím, že to platí i o tom malém zbytečku velkých evropských atmosfér, které do pár let definitivně zmizí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku