Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan: premiéra v Los Angeles, do prodeje na jaře

Michal Fokt
Diskuze (36)
Porsche zvolí jako místo světové premiéry kompaktního SUV Macan Severní Ameriku a se šestiválci pod kapotou vyrazí na lov Range Roveru Evoque na jaře 2014.

Poté, co se luxusní sportovně-užitkový model Cayenne stal zachráncem automobilky Porsche a hlavním zdrojem příjmů, stuttgartská automobilka vstoupí do třídy SUV znovu, tentokráte ovšem o kategorii níž. Model Macan není už dávno ničím až tak tajným, po světě už jezdí jen minimálně maskované prototypy, ale teď se objevilo pár nových informací, které byste asi měli vědět.

Ačkoli Porsche Macan bude svými rozměry náležet mezi kompaktní SUV, což jsou takříkajíc "evropské" míry, světová premiéra proběhne v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Amerika je pochopitelně také obrovským trhem pro tuto velikost esúvéček, ale také je zde mnohem silnější konkurence prémiových značek. I když na místě debutu zase tak moc nezáleží, v Evropě se dočkáme o čtyři měsíce později, tedy v březnu na ženevském autosalonu a prodeje by měly být zahájeny vzápětí.

Macan bude sdílet výrobní linku s Porsche Panamera v Lipsku a využije platformu MLB, na níž stojí Audi Q5. Oproti němu však bude v konstrukci auta v mnohem větší míře zastoupen hliník, což by měl vést ke snížení váhy Macanu o 130 kg oproti Q5.

Macan bude prodáván výhradně s pohonem všech kol a pohon zajistí v první fázi šestiválcové benzinové a dieselové motory, přičemž čtyřválce doplní modelovou škálu později. Počítejte také s verzemi S a Hybrid, detaily ale zatím nejsou známy. Neměli bychom si také myslet, že půjde o převlečené Q5, i přes řadu shodných konstrukčních prvků bude mít Macan svébytné naladění podvozku, motorů, ale třeba i interiéru bude specifické, exteriér je pak naprosto jasný. Ostatně obdobně se od sebe liší Touareg a Cayenne...

To všechno zejména proto, aby dávala smysl jeho cena, odhadovaná dnes na 1,4 milionu korun "v holátku". Ačkoli půjde o auto podobného ražení, jako je Range Rover Evoque a BMW X4, tedy sportovnější a stylovější prémiové SUV, než je dnes standard, prodejními čísly bude vzhledem k cenovce za těmito zmíněnými modely určitě prodejně poněkud zaostávat, i tak se ale nade vší pochybnost stane novým bestsellerem značky.

Michal Fokt
Diskuze (36)
Avatar - Jaros71
31. 5. 2013 11:27
Kladivo na BMW..?
Pěkné!
Vypadá dost dobře. :yes:
Asi dá dost zabrat nabušeným BMW X3 nebo X5 M..taky koncernová Audi S Q5 bude mít větší konkurenci.
Jinak se asi nové Porsche bude prodávat dobře..
SUV tohoto typu kupují lidi co až tak moc neštří a mají na to.. ;-)
Další konkurence od Maserati přijde co nevidět.
Máme už trošku přesúvéčkováno. Jenže tyto auta ,jako jediná, se prodávají slušně i v době krize.. :-!
31. 5. 2013 11:10
Re: Kompaktní
Navíc I z technického hlediska má třeba Q5 techniku typickou pro Audi střední třídy a výš (uložení motoru, Quattro, atd. Zatímco Q3 je technicky mnohem blíž A3.
31. 5. 2013 09:41
Re: Kategorie SUV
Nic proti, ale když vezmu předchozí GL, které je pořád mladší než Q7, tak jsou mezi nimi myslím 3 mm. Oba mají chlup pod 509 centimetrů. Na první Cayenne má nějakých 30 cm. Na druhý kolem 25. Patří mezi ty nejmenší full-size, ale je citelně větší než Cayenne, Touareg, nebo X5. Q7 je prostě autobus. 8-s

Bude dražší, větší, podle mne bude spíš požírat dražší kousky D3 než co jiného. RR podobné auto nemá, Evoque možná něco potratí, ale tou hlavní potravou podle mne nebude. U něj hodně táhne design a tahle výhoda mu zůstane.
Avatar - Snooob
31. 5. 2013 09:29
Re: Kompaktní
CR-V, RAV, CX-5? Kam s nimi?
31. 5. 2013 09:10
Re: Kompaktní
Atila začal s tím, že základ ve VW dává Porsche více prostoru. Já říkám, že prostor tvoří zaměření Q7. Pokud jde o značky, takovéhle sdílení je vždy výhodnější pro ty dole než pro ty nahoře. Čím menší odstup, tím lépe. Marketing s tím samozřejmě může pracovat, důležitější však je, jestli produkt odpovídá značce (hlavně v tom horním případě). Cayenne-Touareg byl podle mne povedený projekt, byť první Cayenne jsem moc nemusel.