Porsche Macan Turbo
Porsche Macan Turbo
Porsche Macan Turbo
Porsche Macan Turbo
6 Fotogalerie

Porsche Macan Turbo dostalo s faceliftem i nový motor, nyní nabídne až 440 koní

Po loňské premiéře omlazeného Macanu a Macanu S jsme se letos konečně dočkali i vrcholného provedení Turbo, které si vypůjčilo motor od svých větších sourozenců.

Pod jeho kapotou totiž nalezneme twin-turbo 2.9 litrový motor V6, který bychom mohli najít i v modelech Panamera nebo Cayenne. A i když je jeho objem menší, než u modelu Macan S s 3.0 litrovým motorem V6, výkon je podstatně vyšší.

Nový Macan S totiž nabídne až 324 kW (440 k) od 5.700 do 6.600 ot./min. a jeho točivý moment dosahuje 550 Nm v rozsahu 1.800 až 5.600 ot./min.  O přenos výkonu se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK a standardní pohon všech kol Porsche Traction Management. S paketem Sport Chrono pak nový Macan Turbo akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlost dosahuje 270 km/h.

Vysokému výkonu by měly odpovídat i úpravy podvozku. Macan Turbo tak bude například standardně osazen novými brzdami PSCB, opatřenými vrstvou karbidu wolframu, které mají zajistit lepší odezvu, pomalejší opotřebení a až o 90 % nižší uvolňování prachu. Lesklé kotouče a bílé brzdové třmeny, které jsou charakteristikou brzd PSCB, budou navíc dostupné i pro další Macany. V nabídce však nebude chybět ani výškově nastavitelný vzduchový podvozek s upravenými tlumiči, systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) nebo karbon-keramické brzdy PCCB.

Stejně jako další modely Porsche s označením Turbo, i Macan se dočkal pár estetických změn. Ty se projevují například na upravených náraznících, čtveřici koncovek výfukového systému, falešném zadním difusoru, decentním křídle nebo v podbězích, kde jsou standardně umístěna 20 palcová litá kola.

Úpravy se samozřejmě dotkly i interiéru, který již ve standardu nabídne například kůží čalouněná sportovní sedadla s možností nastavení v 18 směrech, Alcantarovou stropnici nebo sportovní volant inspirovaný modelem 911. O zábavu na cestách se stará standardní 10,9palcový infotainment, který spolupracuje se sound-systémem Bose s 14 reproduktory a výkonem 665 wattů.

Nový Macan turbo bude jistě k vidění i na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu, nedočkaví zákazníci si ho však mohou objednat již nyní. Cena v sousedním Německu startuje od 91.992 euro (cca 2.370.000 Kč) a dodávky prvních kusů se očekávají ještě během tohoto roku.