Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan Turbo dostalo s faceliftem i nový motor, nyní nabídne až 440 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 8. 2019
6
11
Zobrazit náhledy (6)
Porsche Macan Turbo

Po loňské premiéře omlazeného Macanu a Macanu S jsme se letos konečně dočkali i vrcholného provedení Turbo, které si vypůjčilo motor od svých větších sourozenců.

Pod jeho kapotou totiž nalezneme twin-turbo 2.9 litrový motor V6, který bychom mohli najít i v modelech Panamera nebo Cayenne. A i když je jeho objem menší, než u modelu Macan S s 3.0 litrovým motorem V6, výkon je podstatně vyšší.

Nový Macan S totiž nabídne až 324 kW (440 k) od 5.700 do 6.600 ot./min. a jeho točivý moment dosahuje 550 Nm v rozsahu 1.800 až 5.600 ot./min.  O přenos výkonu se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK a standardní pohon všech kol Porsche Traction Management. S paketem Sport Chrono pak nový Macan Turbo akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlost dosahuje 270 km/h.

Vysokému výkonu by měly odpovídat i úpravy podvozku. Macan Turbo tak bude například standardně osazen novými brzdami PSCB, opatřenými vrstvou karbidu wolframu, které mají zajistit lepší odezvu, pomalejší opotřebení a až o 90 % nižší uvolňování prachu. Lesklé kotouče a bílé brzdové třmeny, které jsou charakteristikou brzd PSCB, budou navíc dostupné i pro další Macany. V nabídce však nebude chybět ani výškově nastavitelný vzduchový podvozek s upravenými tlumiči, systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) nebo karbon-keramické brzdy PCCB.

Stejně jako další modely Porsche s označením Turbo, i Macan se dočkal pár estetických změn. Ty se projevují například na upravených náraznících, čtveřici koncovek výfukového systému, falešném zadním difusoru, decentním křídle nebo v podbězích, kde jsou standardně umístěna 20 palcová litá kola.

Úpravy se samozřejmě dotkly i interiéru, který již ve standardu nabídne například kůží čalouněná sportovní sedadla s možností nastavení v 18 směrech, Alcantarovou stropnici nebo sportovní volant inspirovaný modelem 911. O zábavu na cestách se stará standardní 10,9palcový infotainment, který spolupracuje se sound-systémem Bose s 14 reproduktory a výkonem 665 wattů.

Nový Macan turbo bude jistě k vidění i na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu, nedočkaví zákazníci si ho však mohou objednat již nyní. Cena v sousedním Německu startuje od 91.992 euro (cca 2.370.000 Kč) a dodávky prvních kusů se očekávají ještě během tohoto roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - m.z.
Re: Re: Tak toto
| 29. 8. 2019
Koní není nikdy dost, turbo je jasná volba.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: K čemu auto bez dieselu?
| 29. 8. 2019
Myslim že za libovolných let = byl blbej prostě blbej ;-)
Avatar - Ada je zase tady
Re: Re: K čemu auto bez dieselu?
| 29. 8. 2019
Pako jsi ty, chlapečku. Za našich mladých let se to jmenovalo drzý spratek.
Avatar - Dinar
Re: Re: Tak toto
| 29. 8. 2019
Souhlas, macan je parádní daily car pro někoho, kdo nepotřebuje extra prostornost, typicky jezdec klasické premiové střední, který by rád porsche. To auto jezdí fantasticky bez ohledu na třídu, resp. jestli ho budeme řadit mezi suv, crossovery nebo ho srovnáme s premiovým sedanem. A souhlas i s tím, že turbo je trochu nadbytečné, esko nebo lépe gétéesko naprosto vyhoví. Pokud jde o facelift, mě se to retro směrem ke spojeným zadním světlům líbí. ;-)
Re: Tak toto
| 29. 8. 2019
Souhlasím, Macan je jediné SUV, které jsem ochotný vzít na milost (byť ten facelift s tím jednolitým zadním světlem se mi teda moc nelíbí).

Akorát furt je to SUV, takže bych se z toho snad ani nesnažil dělat sporťák a klidně volil základní Macan nebo maximálně Macan S... a těch 25 až 30 tisíc euro buď ušetřil, nebo rozfofroval jinde. Ten příplatek za Turbo je absurdní a v normálním provozu to snad ani nejde využít.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku