Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche opět vyzrálo na Lambo: Zase má nejrychlejší silniční auto na Ringu!

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
Letošní rok na okruhu Nürburgring je pro automobilku Porsche plodný. Po absolutním rekordu s upraveným speciálem Le Mans se ve Stuttgartu radují z dalšího zářezu.

V létě letošního roku jsme vás informovali o absolutním rekordu na legendárním okruhu Nürburgring, který automobilka Porsche zaznamenala s upraveným speciálem pro Le Mans a udělala tak atraktivní tečku za svým působením v této soutěži. Porsche 919 Hybrid Evo zvládlo náročný okruh s časem 5:19.55 s a asi si ještě nějaký čas počkáme, než toto dílo dokáže někdo překonat. Tedy jestli vůbec...

Jsou tu však i další kategorie, ve kterých se automobilky předhání v dosažení co možná nejlepšího času. A mezi nejrychlejšími produkčními auty je to v posledních letech tuhý boj dvou koncernových značek, mezi německým Porsche a italským Lamborghini. V září minulého roku se na špici tabulky dostalo Porsche s modelem 911 GT2 RS, které zaznamenalo čas 6:47.25 s, čímž překonalo Lamborghini Huracán Performante.

Letos v létě si ale prvenství opět přivlastnilo Lamborghini díky modelu Aventador LP 770-4 Superveloce Jota a času 6:44.97 s. Že je to pro rok 2018 konec? Kdepak! Porsche se totiž hlásí s dalším zářezem: model 911 GT2 RS MR řízený Larsem Kernem absolvoval okruh dlouhý 20,6 kilometru s časem 6:40.33 s.

Sporťák laděný inženýry Porsche a odborníky společnosti Manthey-Racing byl nastaven speciálně pro Severní smyčku. A auto s výkonem 515 kW (700 k) se tak stalo nejrychlejším vozem Nürburgringu s registrací pro silniční provoz. Nechybělo přitom málo a z rekordu nebylo vůbec nic. „Celý den jsme sledovali počasí a důkladně zvažovali, zda je taková jízda vůbec možná. Kdyby byla vozovka jen trochu vlhká, vůbec bychom takový risk nepodstoupili,“ uvedl Dr. Frank-Steffen Walliser, vedoucí divize motoristického sportu a vozidel GT.

A velkou radost z jízdy měl i muž sedící za volantem – vývojář Lars Kern. „S novým paketem má vůz velmi dobře vyvážené vlastnosti. Nemusel jsem podstupovat velká rizika, abych jel rychle. Měl jsem jediný pokus, protože už se začínalo stmívat. Naštěstí se nám to povedlo,“ dodal novopečený rekordman.

Jedinou úpravou v porovnání s verzi GT2 RS MR pro klubové akce a jízdy na závodních okruzích pro veřejnost, kterou můžete u Manthey-Racing objednat, byla sedačka řidiče. Kvůli bezpečnosti byl exemplář vybaven skořepinovým sedadlem známým z motorsportu. Z hlediska hmotnosti to však vozu nepřineslo žádnou výhodu.

Ještě dodejme, že auto pohání 3,8litrový šestiválec o výkon 515 kW a 750 newtonmetry točivého momentu. Zadokolka dosahuje maximální rychlosti 340 km/h a na stovce je za 2,8 sekundy. To vše při hmotnosti 1470 kilogramů.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
Avatar - speedfred
4. 11. 2018 19:10
Re: Bravó Porsche
Dôležité je nízke ťažisko a to B6 splňuje aj bez bateriek :yes:
To auto musí byť božské.
Avatar - white label
4. 11. 2018 00:09
Re: Bravó Porsche
Jj, co na to Vaculík a hlavně místní brouk pytlík=Hamunundsakra? >:-[]
Koncern si přehazuje NS rekordy ze značky na značku a ostatní už pomalu jen mlsně přihlíží. ;-)
Avatar - speedfred
3. 11. 2018 13:50
Bravó Porsche
s prekopaným “broukom” a nie moc vhodnou koncepciou pohonu (aj keď nie zlou) podávať stále takéto úžasné výkony. :yes: :yes: :yes: