Porsche Panamera má za sebou facelift. Turbo S je nový vrchol s výkonem 630 koní
Panamera chce po modernizaci kombinovat výkon sporťáku s komfortem luxusního auta. Platit to má i pro nový vrchol nabídky, v podobě verze Turbo S.
Porsche Panamera je dnes už zažitou součástí nabídky značky ze Zuffenhausenu. Od roku 2016 se vyrábí už jeho druhá generace, a tak letos nastává čas její modernizace. A ta skutečně přichází. Nejprve jako lákadlo prototyp zajel nejrychlejší čas mezi luxusními automobily na Severní smyčce Nürburgringu a nyní se modernizovaná Panamera druhé generace představuje oficiálně.
Automobilka zdůrazňuje, že inovovaná Panamera chce kombinovat výkon sportovního automobilu s komfortem luxusního vozu. I z toho důvodu se na vrchol nabídky dostává nová varianta, nazvaná Panamera Turbo S.
Ta sice používá čtyřlitrový osmiválec s dvěma turbodmychadly jako dosavadní Panamera Turbo, jeho upravením však zásadně narostly schopnosti motoru. Výsledkem úprav je výkon 630 koní (463 kW) a točivý moment 820 N.m, což je o 80 koní a 50 N.m více než u Panamery Turbo.
Takové hodnoty znamenají, že Panamera Turbo S zrychlí z 0-100 km/h za pouhé 3,1 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 315 km/h. Není tak divu, že právě tato varianta je tou Panamerou, která obkroužila Nordschleife za sedm minut a 29,81 sekundy a stala se tak na tomto okruhu nejrychlejším luxusním automobilem.
Panamera Turbo S ale není jen o silném agregátu pod kapotou. Automobilka zdůrazňuje také specifické naladění podvozku se vzduchovým odpružením, aktivními stabilizátory a vektorováním točivého momentu.
Novinkou je rovněž plug-in hybrid Panamera 4S E-Hybrid. Ta kombinuje 2,9litrovou V6 biturbo (324 kW) s elektromotorem o výkonu 100 kW zabudovaným do osmistupňové dvouspojkové převodovky PDK, výsledkem čehož je kombinovaný výkon 412 kW a maximální točivý moment 750 N.m. Tenhle derivát akceleruje na stovku za 3,7 sekundy a jede nejvýše rychlostí 298 km/h. Díky zvětšeným bateriím z 14,1 na 17,9 kWh pak ujede v čistě elektrickém režimu až 54 kilometrů, podle normovaného městského cyklu WLTP City.
Jen o nových verzích to není. Rovněž osmiválcová Panamera GTS má nyní 353 kW, tedy o 15 kW více než dosud. Standardně dodávaný sportovní výfuk navíc znamená výraznější zvuk, zatímco naladění motoru s rostoucím výkonem blízko omezovače otáček má více připomínat charakteristiku atmosférických jednotek.
Automobilka pak hovoří rovněž o změnách na podvozku, kvůli univerzálnějšímu charakteru auta. Třeba aktivní podvozek má nyní zajišťovat znatelně vyšší komfort, zatímco aktivní stabilizátory vyšší stabilitu.
Modernizovaná Panamera se pak standardně dočkala optického paketu Sport Design s výraznější mřížkou v chladicích otvorech, zatímco vzadu najdeme přepracovaná koncová světla z LED. Turbo S se pak dočkalo ještě výraznějších nasávacích otvorů.
Porsche Panamera je v modernizované podobě možné objednávat už nyní, první vozy se u zákazníků objeví v polovině října. Nadále je dostupná ve třech karosářských verzí, standardní fastback tak doplňuje Executive s prodlouženým rozvorem a shooting brake Sport Turismo.