Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: Nová generace v roce 2016

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 19. 3. 2015 • 19:07
18
24
Zobrazit náhledy (18)
porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni porsche premioveznacky luxusni
Ve své druhé generaci se má Porsche Panamera představit ve druhé polovině příštího roku.

Porsche Panamera mělo světovou premiéru v dubnu roku 2009 a o čtyři roky později se představilo důkladně modernizované provedení, které na trhu zůstane minimálně do konce třetího čtvrtletí roku 2016.

V rozhovoru pro Indian Autos blog samotný generální ředitel automobilky Porsche Matthias Müller potvrdil, že vývoj nové generace Panamery je v plném proudu a její odhalení je plánováno právě na druhou polovinu příštího roku.

Druhá generace Panamery bude stát na značkou Porsche vyvinuté platformě MSB pro sportovní a luxusní modely koncernu VW s motorem vpředu a pohonem zadních nebo všech kol, kterou dostane k dispozici rovněž automobilka Bentley. Díky této nové platformě má mít novinka o 90 kg nižší hmotnost než srovnatelná provedení současné Panamery.

S příchodem nové platformy, spoléhající na vysokopevnostní ocel a hliník, se objeví také rodina nových motorů V6 a V8. Ty mají podle starších zpráv zajistit motorizaci většiny modelů značky (Panamera, Cayenne, Macan) na dalších deset let. Jejich vývoj probíhá přímo ve Weissachu a mají být výrazně sportovnější, než ty, které využívají ostatní značky koncernu.

Vedle zážehových šestiválců a osmiválců bude nová Panamera stejně jako ta současná nabízena i se vznětovými motory a chybět nebude ani plug-in hybridní verze. Všechna provedení pak mají nabízet vyšší výkony a zároveň s nimi i nižší spotřebu paliva.

Design druhé generace Panamery nemá být revoluční, ale dojde pouze na evoluci s využitím některých linií a detailů konceptu Panamera Sport Turismo, představeného v roce 2012. Vedle pro Panameru tradičního liftbacku ve dvou celkových délkách pak máme údajně očekávat i příchod kombi ve stylu zmiňované studie, zatímco kupé s jedním párem dveří, ideově navazující na Porsche 928 z let 1977 až 1995, nemá uvedení na trh příliš jisté.

Témata
Avatar - AUDIRS6
21. 3. 2015 12:26
Re: Kombi
V6 sa Audi vo vyssej strednej ( ale aj strednej ) este peknych par rokov nevzda.
A co za auto to ma byt ? :-O
Ak to nechces verejne, kludne SZ... ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2015 11:48
Re: Kombi
To je myslim prodiskutovaný téma který se nijak zvlášť nemění. Z aktuálního pohledu bych dal pro výkon BiTdi z Passatu furt eště přednost V6, u nižších výkonu R4.
Buď si jistej že se rychlo stratia, teda během jedný generace je konec. Jestli to u nějaký značky bude vo 2-3 roky dýl nebo dřív vpodstatě nehraje roli. Já jedno zajímavý auto naplánovaný mám a protože mám špatný zkušenosti tak neprozradim. Ale když to dotáhnu tak dám vědět :-)
Avatar - AUDIRS6
21. 3. 2015 11:39
Re: Kombi
Fig. 5-11 Passenger cars:Number of cylinders by segment:
podla grafu tam vidim cca 4,75
to je jediny relevantny udaj pre vyssiu strednu triedu a aj to je za rok 2013...
Pocet valcoc v nej bude mat A6 nadpriemerny, nakolko vies, ze sa jej preda vyse 80% quattro ( v CR 90% ) a tam je aktualne moznost len s V6 a viac. Takze tuto temu uz odpiskaj, tam ma Audi jednoznacne najprestiznejsie cisla zpomedzi D3.
A ako vidis, V6 v Audi rozhodne nekonci - ba naopak - prefekcionistickou pracou inzinierov sa podarilo urobit V6 TDi tak dobru, ze vykazuje v NEDC EU cykle lepsie cisla v A6 3.0 TDi quattro ( 160 aj 200 Kw rovnako ) nez Passat 2.0 BiTDi 4 Motion. ;-)
Dalsi vyvoj s E-Laderom tie cisla este zlepsi, takze V6-ky vo vyssej strednej a dovolim si tvrdit ze aj v strednej triede ( A4, A5 ) sa tak rychlo nestratia. ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2015 09:49
Re: Kombi
Ok s Bugatti sme na tom stejně. Je nás 7 a čtvrt miliardy, 450 troubů se najde vždycky [odkaz]
I s Bentley sme na tom taky stejně
S Porsche fakt neni o čem :-)
Zrovna koukám na poslední čísla evropskejch statistik a Audi prodalo 33% vozů 4x4, možná tě potěší že BMW jen 30%. Audi s průměrnym výkonem 121kW, BMW 135 kW, MB 126kW. BMW i Audi s naprosto shodnym průměrnym počtem válců 4,4 ;-)
Kdyby ses chtěl trápit tak tam je všechno včetně průměrnýho zrychlení benzínů i dieslů atp. :-)

[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
21. 3. 2015 09:41
Re: Kombi
Mna z teba drbne >:D
Preco vzdy musime pisat aj niekolko dni, kym sa zhodneme ??? >:D
Ok - Bugatti - je to Luxus, ale technika defakto all-in z koncernu - kto co mal, to dal a vdaka tomu bol Veyron nakoniec aj hotovy a uzil si svoju slavu. Ci zasluzene, to necham na inych, mne sa vyslovene ze az nepacil :-! Ale ako vidis, tych 450 kupcov za cenu 1m € et+ sa naslo a ide sa dalej...
Bentley - to je pre mna zatial este na hodne dlho len nesplnitelny sen... :'-( :yes:
A Porsche ? - keby mi pred domomo zastavila Carrera GT s hardtopom a notarsky overenou plnou mocou na prepis na mna... >:D >:D >:D >:D :yes: Tam nieje o com !!!! :yes:
Ved klidek, pohodicka...hadam sa nejako dohodnu a budu normalne spolupracovat a nie len stale medzi sebou sutazit ( i ked prave v tom je ta krasa - sutazivost je "motor" pokroku a vyvoja !!!) a ak sa im podari nieco medzi sebou vybartrovat, tak sa dockas aj ty "adekvatnej" naftovej motorizacie v novej Panamere.
Len ked mi to este stale moc neide dokopy...Porsche a diesel... :-! 8-s
a keby len to... - co nevidno aj Bentley a diesel !!! :-O :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku