Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Panamera: Nová generace v roce 2016

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Ve své druhé generaci se má Porsche Panamera představit ve druhé polovině příštího roku.

Porsche Panamera mělo světovou premiéru v dubnu roku 2009 a o čtyři roky později se představilo důkladně modernizované provedení, které na trhu zůstane minimálně do konce třetího čtvrtletí roku 2016.

V rozhovoru pro Indian Autos blog samotný generální ředitel automobilky Porsche Matthias Müller potvrdil, že vývoj nové generace Panamery je v plném proudu a její odhalení je plánováno právě na druhou polovinu příštího roku.

Druhá generace Panamery bude stát na značkou Porsche vyvinuté platformě MSB pro sportovní a luxusní modely koncernu VW s motorem vpředu a pohonem zadních nebo všech kol, kterou dostane k dispozici rovněž automobilka Bentley. Díky této nové platformě má mít novinka o 90 kg nižší hmotnost než srovnatelná provedení současné Panamery.

S příchodem nové platformy, spoléhající na vysokopevnostní ocel a hliník, se objeví také rodina nových motorů V6 a V8. Ty mají podle starších zpráv zajistit motorizaci většiny modelů značky (Panamera, Cayenne, Macan) na dalších deset let. Jejich vývoj probíhá přímo ve Weissachu a mají být výrazně sportovnější, než ty, které využívají ostatní značky koncernu.

Vedle zážehových šestiválců a osmiválců bude nová Panamera stejně jako ta současná nabízena i se vznětovými motory a chybět nebude ani plug-in hybridní verze. Všechna provedení pak mají nabízet vyšší výkony a zároveň s nimi i nižší spotřebu paliva.

Design druhé generace Panamery nemá být revoluční, ale dojde pouze na evoluci s využitím některých linií a detailů konceptu Panamera Sport Turismo, představeného v roce 2012. Vedle pro Panameru tradičního liftbacku ve dvou celkových délkách pak máme údajně očekávat i příchod kombi ve stylu zmiňované studie, zatímco kupé s jedním párem dveří, ideově navazující na Porsche 928 z let 1977 až 1995, nemá uvedení na trh příliš jisté.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (24)
Avatar - AUDIRS6
21. 3. 2015 12:26
Re: Kombi
V6 sa Audi vo vyssej strednej ( ale aj strednej ) este peknych par rokov nevzda.
A co za auto to ma byt ? :-O
Ak to nechces verejne, kludne SZ... ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2015 11:48
Re: Kombi
To je myslim prodiskutovaný téma který se nijak zvlášť nemění. Z aktuálního pohledu bych dal pro výkon BiTdi z Passatu furt eště přednost V6, u nižších výkonu R4.
Buď si jistej že se rychlo stratia, teda během jedný generace je konec. Jestli to u nějaký značky bude vo 2-3 roky dýl nebo dřív vpodstatě nehraje roli. Já jedno zajímavý auto naplánovaný mám a protože mám špatný zkušenosti tak neprozradim. Ale když to dotáhnu tak dám vědět :-)
Avatar - AUDIRS6
21. 3. 2015 11:39
Re: Kombi
Fig. 5-11 Passenger cars:Number of cylinders by segment:
podla grafu tam vidim cca 4,75
to je jediny relevantny udaj pre vyssiu strednu triedu a aj to je za rok 2013...
Pocet valcoc v nej bude mat A6 nadpriemerny, nakolko vies, ze sa jej preda vyse 80% quattro ( v CR 90% ) a tam je aktualne moznost len s V6 a viac. Takze tuto temu uz odpiskaj, tam ma Audi jednoznacne najprestiznejsie cisla zpomedzi D3.
A ako vidis, V6 v Audi rozhodne nekonci - ba naopak - prefekcionistickou pracou inzinierov sa podarilo urobit V6 TDi tak dobru, ze vykazuje v NEDC EU cykle lepsie cisla v A6 3.0 TDi quattro ( 160 aj 200 Kw rovnako ) nez Passat 2.0 BiTDi 4 Motion. ;-)
Dalsi vyvoj s E-Laderom tie cisla este zlepsi, takze V6-ky vo vyssej strednej a dovolim si tvrdit ze aj v strednej triede ( A4, A5 ) sa tak rychlo nestratia. ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2015 09:49
Re: Kombi
Ok s Bugatti sme na tom stejně. Je nás 7 a čtvrt miliardy, 450 troubů se najde vždycky [odkaz]
I s Bentley sme na tom taky stejně
S Porsche fakt neni o čem :-)
Zrovna koukám na poslední čísla evropskejch statistik a Audi prodalo 33% vozů 4x4, možná tě potěší že BMW jen 30%. Audi s průměrnym výkonem 121kW, BMW 135 kW, MB 126kW. BMW i Audi s naprosto shodnym průměrnym počtem válců 4,4 ;-)
Kdyby ses chtěl trápit tak tam je všechno včetně průměrnýho zrychlení benzínů i dieslů atp. :-)

[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
21. 3. 2015 09:41
Re: Kombi
Mna z teba drbne >:D
Preco vzdy musime pisat aj niekolko dni, kym sa zhodneme ??? >:D
Ok - Bugatti - je to Luxus, ale technika defakto all-in z koncernu - kto co mal, to dal a vdaka tomu bol Veyron nakoniec aj hotovy a uzil si svoju slavu. Ci zasluzene, to necham na inych, mne sa vyslovene ze az nepacil :-! Ale ako vidis, tych 450 kupcov za cenu 1m € et+ sa naslo a ide sa dalej...
Bentley - to je pre mna zatial este na hodne dlho len nesplnitelny sen... :'-( :yes:
A Porsche ? - keby mi pred domomo zastavila Carrera GT s hardtopom a notarsky overenou plnou mocou na prepis na mna... >:D >:D >:D >:D :yes: Tam nieje o com !!!! :yes:
Ved klidek, pohodicka...hadam sa nejako dohodnu a budu normalne spolupracovat a nie len stale medzi sebou sutazit ( i ked prave v tom je ta krasa - sutazivost je "motor" pokroku a vyvoja !!!) a ak sa im podari nieco medzi sebou vybartrovat, tak sa dockas aj ty "adekvatnej" naftovej motorizacie v novej Panamere.
Len ked mi to este stale moc neide dokopy...Porsche a diesel... :-! 8-s
a keby len to... - co nevidno aj Bentley a diesel !!! :-O :-!