Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je Porsche 997 s volantem uprostřed a ve stylu GT3

Mirek Mazal
Diskuze (4)

Výkonných Porsche jezdí mraky, proto z davu právem vystupuje originál sestavený bez ohledu na další členy posádky. Vše bylo soustředěno na řidiče a jeho požitek z jízdy.

Poslední dobou jsme tu měli několik zcela ojedinělých nabídek k prodeji. Dražil se například závěrečný Saab 9-3, Ceaušeskovo auto, zájemci mohli za úplatu dostat i nepotřebná auta české policie a zajímavá byla také sbírka závodníka, který muzejní kousky svěřil do rukou populární aukční síně RM Sotheby’s.

Bazary či tajné sbírky skrývají báječné vozy k mání, o kterých teprve uslyšíme. Podobně se před našimi zraky skrývalo Porsche Carrera S z roku 2008. Název modelu možná zvýší tep znalcům série 911 generace 997, větší obecenstvo zaujme jednoznačně úprava provedena bílému exempláři s vyváženým těžištěm.

Rozdělení hmotnosti mezi jednotlivé části vozidla patří mezi základní předpoklady dobrých jízdních vlastností. V kombinaci s funkčními doplňky vzniká silniční motokára, kterou prodávané Porsche nejspíš bude. Inzerovaný kus totiž spojuje obě výše zmíněná pozitiva prostřednictvím centrálního kokpitu a mnoha dílů z vrcholné série.

Trojmístné Porsche 911 997

Nabízený sporťák vyniká ovládacími panely umístěnými přesně uprostřed palubní desky, chcete-li uprostřed čelního skla. Volant včetně pedálů, páček a kapličky je vážně přesunutý do středu mezi levým a pravým bokem německého kupé, za řidiče se vešly už jen dvě sériová sedadla, respektive jejich nouzové napodobeniny s bezpečnostními pásy.

Upravená verze 997 nese název Centro 911 a pochází z Ohia, kde sídlí specializovaná firma Trinity Motorsports. Autoři nevšedního uspořádání 1+2 ponechali manuální převodovku s kulisou řazení na místě bývalého spolujezdce. Auto je vybaveno řadou dílů z GT3 a ve výsledku shodilo 68 kilogramů sériové hmotnosti. Proti továrnímu typu 997 GT3 drží náskok 34 ušetřených kilogramů.

Mimo úžasně odlehčený interiér prošel změnami agresivní exteriér. Zvenčí je jasný bodykit GT3 doprovázející technické změny pod aerodynamickou karoserií. Řidič uprostřed ocení zkrácené řazení, čtyřpístkové monobloky vpředu i vzadu, sníženou světlou výšku vč. PASM, lepší sání, laděný výfukový systém Fabspeed, chladič olejové vany, karbonovou rozpěru nebo stabilizátory ze stejného materiálu. Může potěšit balíček Sport Chrono Plus či dvouhmotový setrvačník, ale nejlepší je sladění těchto parádních komponentů do fungujícího celku. Tvorba trvala prý 300 hodin a vyšla na 75 tisíc dolarů (1,8 milionu Kč).

Podle výpisu nabídne prodávané Porsche 395 koňských sil, což je ekvivalent 291 kilowattů. Energie putuje výhradně na zadní kola přes šest rychlostí po pravé ruce. Nad klasickou řadicí pákou zůstala obrazovka továrního infotainmentu uložena pod výdechy klimatizace a kulatou časomíru. Kromě všudypřítomného karbonu a posedu uprostřed by se dalo prvním pohledem mluvit o sériovém sportovním voze, opak je ale pravdou.

Parádní konverze je dotažena do posledního detailu, originální komplet vychází na 60 tisíc dolarů (1,4 milionu Kč) při odsloužených 12 letech s nájezdem zhruba 34 tisíc mil (54.717 kilometrů).

Aktuální majitel láká na doložitelnou servisní historii obsahující i nedávnou výměnu oleje 3,8litrového boxeru. Údajně přidal i nové svíčky, čerstvé obutí, keramickou ochranu sněhové perleti a účet za 47 tisíc Kč byl na světě. I kdyby ne, Porsche 911 997 rádoby GT3 po vzoru McLarenu F1 by stálo za poměrně levný hřích.

Mirek Mazal
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
19. 6. 2020 07:47
Re: TEXAS a rasistické porše,,,,
:D :D :D
Avatar - Mikesus
18. 6. 2020 22:43
Re: TEXAS a rasistické porše,,,,
A ještě k tomu jezdí na černých kolech. :-!
Takže je to jasné, bílá nahoře, černá dole.