Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche se ohradilo proti výjimkám ze zákazu spalovacích motorů, přispět mají všichni

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
112 Fotogalerie
Diskuze (109)

Italský požadavek na výjimku ze zákazu spalovacích motorů pro tradiční výrobce supersportů nepotěšil vedení Porsche, které věří, že k dekarbonizaci klimatu by měli přispět všichni.

O zákazu prodeje spalovacích motorů na evropských trzích ještě nebylo rozhodnuto, Evropská Unie už ale řeší návrh, podle kterého by měl tento zákaz vstoupit v platnost již v roce 2035. A to se pochopitelně nelíbí některým automobilkám ani vládám. Například ta italská tak bude požadovat, aby pro tradiční výrobce supersportů platila výjimka.

Tato informace ovšem příliš nepotěšila vedení automobilka Porsche. Oliver Blume, výkonný ředitel Porsche, měl dokonce v rozhovoru pro Bloomberg zmínit, že podobné poskytování výjimek ze strany EU je podle jeho názoru chybou. A zmínil hned dva argumenty, které celkem dávají smysl.

Prvním argumentem je skutečnost, že elektrické vozy budou v příštím desetiletí jednoduše lepší – a to i po stránce výkonu. „Elektromobily budou v příštím desetiletí neporazitelné,“ měl uvést Blume pro Bloomberg Television.

Blume navíc dodal, že i automobilky jako Ferrari by měly sehrát svou roli v současném tažené za uhlíkovou neutralitou. „Dekarbonizace je globální záležitostí a každý by se měl podílet,“ cituje Bloomberg na svém webu Blumeho slova.

Ferrari ani Lamborghini se přitom elektrifikace nebojí, ostatně Ferrari mělo již v minulém měsíci potvrdit, že případný zákaz od roku 2035 nebude problém. Ostatně podle některých spekulací plánuje Ferrari představení svého prvního elektromobilu již na rok 2025. Lamborghini pak slibuje elektrifikaci každého modelu od roku 2024 a první čistě elektrický model rovněž okolo roku 2025.

Návrh italské vlády však měl chránit i menší výrobce supersportů, jako je například Pagani. Pro menší značky totiž bude náročnější dovolit si investice do nových technologií, respektive nabízet současně více modelů s různou technologií pohonu, aby si mohl vybrat stávající zákazník milující burácení spalovacího motoru i budoucí zákazník preferující tichou a bezprostřední rychlost.

Elektrické supersporty totiž nabízejí skutečně působivé parametry, což ostatně dokazuje i Rimac Nevera, nejrychleji akcelerující produkční vůz na světě. Technologie a parametry elektromobily by se navíc měly časem zlepšovat a ceny klesat, to však bude ještě běh na dlouhou trať.

Nakonec ale stále nejvíc záleží na tom, jak dopadne současný návrh zákazu spalovacích motorů od roku 2035. Navíc se bavíme o poměrně vzdálené budoucnosti a do roku 2035 se toho může ještě hodně stát a změnit.

Vstoupit do diskuze (109)