Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italové chtějí výjimku ze zákazu spalováků pro Ferrari a Lamborghini

Ferrari 296 GTB
Ferrari 296 GTB
Ferrari 296 GTB
Ferrari 296 GTB
98 Fotogalerie
Diskuze (6)

V zemi sídlí několik výrobců exkluzivních supersportů, které vznikají v mnohem menších sériích, než modely běžných automobilek. Jejich elektrifikace však bude náročnější, proto chtějí Italové výjimku.

O konci spalovacích motorů v Evropě se mluví již dlouhou dobu, nikdo však prozatím nezná přesné datum, kdy EU prodej nových automobilů se spalovacími motory zakáže. V současnosti se sice jedná o návrhu, podle kterého by měl zákaz vstoupit v platnost od roku 2035, stále však nebyl schválen členskými zeměmi EU.

Jednou ze zemí, která údajně ve velkém bojuje za odklad či výjimky z tohoto nařízení, by přitom měla být Itálie, kde sídlí hned několik výrobců exkluzivních výkonných supersportů a hypersportů. Tuto informaci měl pro Bloomberg TV potvrdit Roberto Cingolani, italský ministr pro ekologický přechod.

Cingolani, který byl dříve součástí představenstva Ferrari, měl v rozhovoru zmínit, že v současnosti probíhající jednání s Komisí EU, která se zabývají dopady zákazu spalovacích motorů na výrobce sportovních modelů.

Jistě přitom není potřeba zdůrazňovat, že právě v Itálii sídlí kromě mnoha mainstreamových značek i automobilky jako Ferrari, Maserati, Lamborghini, Pagani, Dallara a řada dalších. Produkce těchto automobilek je přitom ve srovnání s běžnými značkami výrazně nižší.

Tyto automobily potřebují velmi speciální technologie a potřebují také baterie k přeměně,“ uvedl Cingolani. Výrobci supersportů ovšem fungují zcela jinak, než běžní výrobci automobilů, pro které by se měl nyní v Itálii rozjet program výstavby vlastní giga-factory na výrobu baterií pro místní rozvinutý automobilový průmysl.

Změna výrobních plánů, investice do baterií a nových technologií, atd. – to vše bude pro výrobce supersportů náročnější, než pro běžné automobilky. Pravdou ale zůstává, že už i italské prémiové značky počítají s nutností elektrifikovat.

Ferrari například uvedlo, že svůj první čistě elektrický model představí v roce 2025. Zákaz prodeje nových vozů se spalovacími motory by pak pro Ferrari údajně neměl být problém, tedy alespoň pokud zůstane platit původní rok 2035. Automobilka už totiž najímá i nové specialisty právě na elektrifikaci svého portfolia.

Konkurenční Lamborghini pak přislíbilo elektrifikovat všechny své modely do roku 2024, bavíme se ovšem pouze o hybridních technologiích. První čistě elektrický model by pak automobilka měla rovněž představit po roce 2025. Realizace velkých plánů však nemusí mít vždy zrovna hladký průběh. V Itálii je navíc celá řada dalších výrobců, pro které může být vynucený zákaz spalováků velkým problémem.

Vstoupit do diskuze (6)