Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Taycan Cross Turismo oficiálně: Elektrokombi do terénu je výhradně čtyřkolka

David Bureš
Diskuze (12)

Taycan Cross Turismo se proti výchozímu modelu neliší jen svojí prostornější karoserií, ale také pohonem všech kol a vzduchovým podvozkem ve standardní výbavě.

Porsche oficiálně představuje dopředu avizovanou druhou karosářskou verzi elektromobilu Taycan. Jmenuje se Taycan Cross Turismo a je to sériová verze konceptu Mission E Cross Turismo z roku 2018. Jde tedy o zvýšené kombi, které se nebojí ani nezpevněného povrchu.

Design novinky přímo navazuje na Mission E Cross Turismo, ostatně podobně jako výchozí Taycan vychází z konceptu Mission E. Nová karosářská varianta se liší hlavně jinak tvarovanou zádí, která zvětšuje prostor pro cestující na zadních sedadlech a tím i celkový prostor pro zavazadla. Zavazadelník má udávaný objem 405 litrů, který se po sklopení zadních sedadel zvětší až na 1.171 litrů.

Taycan Cross Turismo tak chce být tou praktičtější variantou tohoto elektromobilu. I proto je k dispozici speciální střešní nosič až na tři kola nebo střešní box zvládající rychlost až 200 km/h.

Video se připravuje ...

Kdo by pak opravdu chtěl využít možnosti jízdy mimo zpevněné cesty, měl by si připlatit za paket Off-Road Design. Ten totiž dále zvyšuje světlost o 30 mm a přidává i speciální klapky na náraznících a prazích pro lepší ochranu karoserie.

Už standardní jízdní mód Gravel (šotolina) však přizpůsobuje nastavení vozu silnicím se špatným povrchem, díky zvýšení světlé výšky o 30 mm proti výchozímu Taycanu. Ve vyšších rychlostech zase vůz naopak snižuje světlost pro lepší obtékání vzduchu kolem karoserie.

Nabídka motorů už je v době uvedení na trh bohatá, přičemž ve všech případech platí, že jsou poháněná všechna kola. Taycan Cross Turismo má tedy vždy dva elektromotory, jeden u každé nápravy. Standardem tohoto modelu jsou také velké baterie s kapacitou 93,4 kWh, stejně jako vzduchový podvozek.

Základem je Taycan 4 Cross Turismo s výkonem 280 kW, který však díky funkci overboost může krátkodobě vzrůst až na 350 kW. Taycan 4S Cross Turismo má 360 kW (respektive až 420 kW), Taycan Turbo Cross Turismo potom 460 kW (až 500 kW) a konečně vrcholný Taycan Turbo S Cross Turismo je též naladěn na 460 kW, avšak s overboostem poskytne až 560 kW.

Porsche Taycan Cross Turismo – technická data novinky
Model Taycan 4 Taycan 4S Taycan Turbo Taycan Turbo S
Výkon [kW] 280 360 460 460
Maximální výkon [kW] 350 420 500 560
Max. rychlost [km/h] 220 240 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,1 4,1 3,3 2,9
Komb. spotřeba [kWh/100 km] 22,4-26,4 22,6-26,4 22,6-25,9 24,4-26,4
Dojezd dle WLTP [km] 389-456 388-452 395-452 388-419

Porsche Taycan Cross Turismo se začne prodávat v průběhu léta 2021. Automobilka předpokládá, že největší zájem o tuto verzi budou mít klienti v USA, Velké Británii, Norsku, Nizozemí a Německu. Ceny na domácím německém trhu startují na částce 93.635 eur včetně daně, což je v přepočtu asi 2,45 milionu korun.

David Bureš
Diskuze (12)

Doporučujeme

5. 3. 2021 13:35
Kombík
Super, nám, kombíkářům, se tohle moc líbí :yes:
5. 3. 2021 09:43
Re: Apoštol je tady
vetsi uspech cekam spise od elektrickeho Macanu az se dostane na trh
Avatar - R32
5. 3. 2021 09:03
Re: Elektrokombi do terénu?
Presne tak, štvorkolka a plastové lemy ešte z auta nerobia auto do terénu. Oproti tomu je aj Š105 pravý tereňák 😁
5. 3. 2021 07:34
Elektrokombi do terénu?
Do terénu se světlou výškou 15 cm? :D
Ale jinak pěkné auto.. ikdyž z boku vypadá trochu jako knedlík.
Avatar - 3_diamanty
4. 3. 2021 20:11
Re: Naprostá pecka!
podla mna aj ako tretie :D :yes: