Pouliční tanečnice, herečka a zpěvačka upřednostnila závodění a poté založila vlastní stáj
Životní obrat vyvrcholil naplněnou láskou k motorsportu. Celebrita z plakátů našla pravé místo mezi mužským kolektivem provoněným spáleným benzínem.
Tokijská rodačka Yumiko Okayasu se narodila v roce 1961, různorodou kariéru zahájila vedením pouliční taneční skupiny. V polovině 80. let vstoupila do řad japonského zábavního průmyslu jako zpěvačka a herečka. Logický postup od rytmického pohybu na vyšší uměleckou scénu pokračoval zcela opačně, když se z hvězdy plakátů stala tvář motorsportu.
Životní průlom Okayasu uvedlo nazpívání písně použité v reklamě na Subaru Rex. První vážnější spojení s automobilovým prostředím bylo následováno účinkováním v jedné z nejsledovanějších televizních show, což vytvořilo podmínky pro těsnější spojení s mužským kolektivem provoněným spáleným benzínem.

Yumiko nadále vystupovala v televizi, zároveň využívala kontakty, peníze i popularitu k účasti na tratích. Během závodů neobstarávala přestávkový program, ale přímo kroužila za volantem dostupných speciálů. Psal se rok 1990, když ve věku 29 let obdržela domácí licenci třídy A opravňující start v Mirage Cupu pod sponzorským patronátem Mitsubishi.
Nováčkovská série Mirage byla založena v roce 1985, stavěla proti sobě konkurenty téměř v identických modelech. Drobně upravené hatchbacky poháněly přeplňované čtyřválce o objemu 1,6 litru a výkonu 145 koní (107 kW). Bývalá tanečnice byla nominována za kormidlo třetí generace Mitsubishi Mirage Cyborg RS.
Závody se konaly na okruhu Tsukuba Circuit a Fuji Speedway celkem pětkrát za sezónu. O vítězi se rozhodovalo po součtu bodů, čelní příčky doprovázely poměrně štědré odměny od Mitsubishi. Některé soutěžní dny byly dokonce vysílány v televizi, proto se zvětšovalo publikum zajišťující další peníze či povědomí o sérii.
Modernizace startovního pole nastala v roce 1992, čtvrtá generace alias Mirage Cyborg R protáčela přední kola výkonem 175 koní (129 kW). Skoro stejné specifikace aut zůstaly za účelem dramatizování závodů skoro identických strojů. Pořadí stupňů vítězů tak záviselo na dovednostech jezdců, o to větší uznání projevovali mužští rivalové Okuyasu, která vyhrála celý šampionát ve Třídě 2.
Životní obrat od tančení přes film po auta vyvrcholil naplněnou láskou k motorsportu. Okayasu ujela všem a už chyběl jen poslední krok. Založení vlastní stáje nesmělo chybět, vynikající řidička okusila manažerský post vedení týmu reprezentovaného bílo-růžovým Mitsubishi Mirage. Kromě administrativy si udržela pozici pilotky a v roce 1996 typicky dámský hatchback obsadil čtvrté místo skupiny N1 Endurance.
Mitsubishi zrušilo Mirage Cup po sezóně 1998 v době asijské ekonomické krize. Okayasu skončila v nejlepším, letos 25. února oslavila už 61. narozeniny a občas přijme televizní roli. Do tančení nebo závodění nezasahuje, jen si užívá množství vzpomínek různorodé kariéry.
