Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praha začne měřit, zda nemají naftová auta vymontované filtry

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 22. 9. 2017
70
Praha chce kvůli zlepšení ovzduší zjistit, kolik jezdí ve městě naftových aut bez filtru pevných částí ve výfuku. Zároveň chce společně s policií kontrolovat stanice technické kontroly (STK), zda při kontrolách nepodvádí.

ČTK to řekla pražská radní Jana Plamínková (STAN/Trojkoalice). První měření by se měla uskutečnit letos na podzim, další pak příští rok na jaře. Kromě měření aut Praha rovněž připravuje regulační řád, podle kterého bude postupovat při smogových situacích.

"Ukazuje se, že vzhledem ke kvalitě ovzduší jsou velkým problémem naftová auta, která mají mít filtr pevných částic, ale ten buď nefunguje, nebo je poškozený, nebo dokonce záměrně vymontován, což je podle mě doslova ekologický zločin, který tito lidé páchají na zdraví spoluobčanů. A já bych teď chtěla zjistit, kolik v Praze jezdí takových aut," řekla Plamínková.

Magistrát už vypsal zakázku, ve které bude hledat firmu, která měření provede. Do té doby, než ji společnost najde, chce město dělat samo první orientační měření už letos na podzim. Přesnější měření pak bude podle radní dělat na jaře už vybraná firma.

Podzimní měření by se mělo uskutečnit tak, že se do ulic vydají lidé se speciálními přístroji na měření emisí. Řidiči při měření nebudou zastavováni. "Takové měření není zcela přesné, nicméně zjistí se, kdy auto nebude mít filtr, bude totiž vydávat řádově vyšší množství částic, než by mělo," řekla radní.

"Další věc je, že bychom chtěli ve spolupráci s policií kontrolovat STK, neboť se objevují důvodná podezření, že stanice šidí kontroly emisí a projdou jí i auta s poškozeným nebo odmontovaným filtrem," řekla Plamínková. S policií o kontrolách město už jedná.

Podle plánovaného regulačního řádu by Praha v případě smogové situace vyhlásila například to, že mohou jezdit auta pouze se sudým či lichým číslem registrační značky nebo by zakázala vjezd nákladních aut. "Ale to jen v opravdu extrémní krizové situaci, my bychom to neradi využívali příliš často. To, co je potřeba udělat, je, abychom k tomu vůbec nedospěli," řekla Plamínková.

Ke zlepšení ovzduší by pak podle Plamínkové mohlo pomoci sdílení aut nebo podpora elektromobilů.

Související články

Diskuse: Přidat názor

Flastr
Michal220
| 9. 8. 2018
Nic jiného nepomůže.Vymont filtr:pokuta něco málo třeba 20tycek a odstaveni vozu než se opraví a projde emisemi.
Avatar - Ada je zase tady
A budou měřit i benzinové vraky?
Ada je zase tady
| 25. 4. 2018
Spousta z nich má už namísto originálního katalyzátoru jen trubku. A smrdí... :no:
Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna.
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
| 10. 10. 2017
Ano. Hlavně ty benzínové. Je to tragedie, provozovat ještě tyhle muzeální motory! Jenže pár zdejších ploskolebců si stále vede nudné kecy o NOx, když ve skutečnosti tu jde o CO2 [odkaz]
Však na STK nevedia ani odmerať ...
Brin
| 27. 9. 2017
Fabie I neměla H4, ale H7.
Předvolební výkřiky ...
_MT_
| 24. 9. 2017
Zdrojem problémů s pevnými částicemi je přímé vstřikování. Předpokládám, že ho ten tvůj R4 turbo z roku 2001 neměl. Takže mimo mísu. A výfuk bude čistější i po desítkách tisíc kilometrů. Což bude zahrnovat řadu regenerací. Ano, při regeneraci jsou emise vyšší, ale zápach není zrovna dobrý indikátor množství pevných částic.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku