Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Praze hrozí pokuta od ÚOHS kvůli pravidlům stání pro hybridy

ČTK ČTK 11. 1. 2020 • 14:51
29
15
Zobrazit náhledy (29)
Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota C-HR

Hlavnímu městu hrozí od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokuta až deset milionů korun. Důvodem jsou pravidla stání hybridních vozidel v parkovacích zónách, které v roce 2018 schválilo minulé vedení města.

Zvýhodněné parkovné měly jen vozy s výkonem spalovacího motoru do 135kW. Pražští radní dnes na svém jednání nesouhlasili s pokračováním řízení. Podmínky parkování totiž město loni změnilo a úřad tak řeší pravidla, která již neplatí. Hybridní vozy parkovaly v zónách za 100 korun ročně.

Podstatou správního řízení je, že podle úřadu město původním rozhodnutím z dubna 2018 zvýhodňovalo jednu část řidičů hybridních vozů oproti druhým, a to aniž by prokázalo přímou souvislost mezi výkonem spalovacího motoru a emisemi z výfukových plynů.

Vedení města s řízením nesouhlasí. Podmínky pro parkování hybridních vozů byly změněny loni v dubnu. Úřad tak podle vedení města vede řízení o něčem, co již řadu měsíců neplatí, sdělil ČTK náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Řízení úřadu bude nyní pokračovat a vedení města teprve poté, co úřad rozhodne, zvolí své další kroky.

Město loni nastavilo podmínky podle evropské směrnice, která definuje jako ekologické vozidlo to, které vyprodukuje méně než 50 miligramů CO2 na jeden kilometr jízdy. Parkování v zónách tak mají zdarma auta s registrační značkou elektrického vozidla. V případě hybridů už od loňska magistrát nepřijímá nové žádosti o zvýhodněné parkovné. Jejich majitelé s již vydaným oprávněním budou mít nárok na levnější parkování už pouze v následujících necelých třech letech.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od předloňska fungují na Praze 5, 6 a 8 a od 1. července letošního roku by se měly rozšířit na Prahu 4.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: řepani rozhodují
| 12. 1. 2020
Mimochodem víš jak místní říkají Bémově honosně zrekonstruované chalupě v Jizerských horách? Nejsevernější výjezd z tunelu Blanka. :-O
Re: Re: řepani rozhodují
| 12. 1. 2020
Ale houby, Bem to měl tak ze to s kamosena proste rozkrade jak to půjde a přitom bude kecat o rozvoji. Naprosto nejhorší primátor po revoluci. Proč asi nejdřív podpořil knihovnu a pak couval? Nic z toho nekaplo, tak zazdil Blankou.
Re: Re: Re: Re: Správaj sa slušne!
| 12. 1. 2020
Je mi vás ľúto, chlapci.
Avatar - bystron
Kocourkov z pravidel
| 12. 1. 2020
Aby jednoho dne pravidla nebyla taková, že se v nich nedá vyznat. A jednodušší nebylo tam buď pro jistotu neparkovat nebo to naopak risknout s tím, že to nějak dopadne.
Re: Re: Re: Správaj sa slušne!
| 12. 1. 2020
Aby ses nepo*, tohle neni audience na hrade ty moralko

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku