Před 160 lety vznikla společnost Opel, na začátku byly jen šicí stroje
Jedna z nejstarších evropských automobilek začínala výrobou šicích strojů, postupně se však přes jízdní kola dostala až k automobilům.
Adam Opel, nejstarší syn mistra zámečníka Philippa Wilhelma Opela, měl podle původních očekávání jednoho dne převzít jeho firmu. Adam měl však docela jiné plány, na jejichž začátku bylo cestování po různých evropských velkoměstech, než nakonec zakotvil ve své vysněné Paříži. Právě ve francouzské metropoli pak padlo jeho rozhodnutí, že se pustí do podnikání v oblasti šicích strojů.
V srpnu 1862 se pětadvacetiletý Adam Opel vrátil do svého rodného Rüsselsheimu, tehdy vesničky o 2.000 obyvatelích, kde v domě svých rodičů založil malou dílnu na výrobu šicích strojů. A to i navzdory přáním svého otce, kterému šicí stroje nic neříkaly.
Sestavení prvního kusu trvalo několik měsíců, následně si ho však pořídil mistr krejčí Hummel z Rüsselsheimu, který stroj udržoval v chodu dalších 40 let. I tento úspěch se měl podepsat na vzniku hesel o spolehlivosti produktů Opel. V roce 1863 pak Adam Opel založil svůj první vlastní výrobní závod v nepoužívaném kravínu svého strýce.
Jeho bratr George mu z Paříže dodával ocel, člunky, jehly a kompletní šicí stroje k dalšímu prodeji. Ve stejném roce se objevil také první inzerát na firmu Opel a Adam přijal prvního zaměstnance. Opel tak již šicí stroje nejen vyráběl, ale také s nimi s úspěchem obchodoval.

V následujících letech obchod s šicími stroji vzkvétal a společnost expandovala. V roce 1868 byla postavena nová tovární budova s dvoupatrovou výrobní halou, parním strojem a přilehlou obytnou a kancelářskou budovou. Pro stále relativně mladou společnost tak po nastěhování pracovalo již 40 lidí. Adam Opel se navíc ve stejném roce oženil.
Jeho žena Sophie se starala nejen o domácnost, ale také o účetnictví společnosti, do které vnesla svěží vítr. Produkce firmy rychle rostla, čemuž Adam Opel napomohl i ochotou vyjít vstříc individuálním přáním zákazníků a navrhoval speciální šicí stroje pro konkrétní požadavky. V roce 1886 tak už továrnu opustilo 18.000 strojů, společnost se stala jedním z největších výrobců šicích strojů v Německu a exportovala je do celé Evropy. Tou dobou ale Opel nevyráběl už jen šicí stroje.
Během své cesty do Francie v roce 1984 se totiž Adam Opel nadchl pro tzv. vysoké kolo, tedy jeden z druhů velocipedu, které bylo tou dobou v Paříži populární a patřilo k běžným dopravním prostředkům. Opel si jedno pořídil a již v roce 1886 opustilo továrnu v Rüsseslheimu jeho první vlastní kolo. Na podzim roku 1887 pak vyšel dokonce i ilustrovaný ceník jízdních kol, který předznamenával další výrazný milník v historii společnosti.
Podobnou rychlostí jako u šicích strojů zavedl Adam Opel moderní technologie i do výroby jízdních kol. V roce 1988 bylo tzv. vysoké kolo nahrazeno jízdním kolem s dvojicí menších kol a do roku 1890 společnost prodala již 2200 jízdních kol. Skvělou reklamu přitom jízdním kolům Opel dělalo pět synů Adama a Sophie, kteří si připsali přes 550 vítězství v různých cyklistických závodech.
Ve dvacátých letech se společnost Opel stala největším výrobcem jízdních kol na světě, jízdní kola z Rüsselsheimu totiž prodávalo na 15.000 dealerů. V roce 1923, po zavedení výrobní linky, navíc společnost vyrobila jedno jízdní kolo každých sedm sekund. Adam Opel, zakladatel společnosti, se však tohoto úspěchu nedožil. Po jeho smrti v roce 1895 ale společnost převzali jeho synové.
Právě oni pak stáli u počátku výroby automobilů značky Opel, která odstartovala v roce 1899 a znamenala další výrazný milník v historii společnosti. Jednadvacátého ledna 1899 koupila společnost Opel od Friedricha Lutzmanna z Dessau společnost „Anhaltische Motorwagenfabrik“ a v témže roce byla v Rüsselsheimu zahájena výroba automobilů Opel „Patent-Motorwagen System Lutzman“.
V roce 1906 už společnost Opel oslavovala 1000 prodaných automobilů, definitivní ale přišel v příštím roce, kdy byla automobilka z Rüsselsheimu jmenována dodavatelem pro císařský dvůr. Opel však usiloval také o demokratizaci automobilu, což dokázal například v roce 1909, kdy představil malý automobil „Doktorwagen“ Opel 4/8 PS s výkonem 8 koní.
V následujících desetiletích pak značka Opel pravidelně patřil k udavačům trendů a vždy se snažila klást důraz na komfort, bezpečnost a nejnovější technologie ve svých automobilech. Navzdory neustálému vývoji si přitom prý vždy snažila udržovat svou základní filosofii: zpřístupnit mobilitu všem.