Před 70 lety se začala vyrábět první generace Chevroletu Corvette
Továrna Chevrolet, která je součástí koncernu General Motors, se začátkem 50. let rozhodla rozčeřit stojaté vody automobilového designu a 30. června 1953 představila sportovní vůz Corvette.
Dvoudveřový roadster pojmenovaný po rychlé lodi - korvetě, se brzy stal symbolem svobodného životního stylu. A to přesto, že jízdní vlastnosti auta nebyly nic moc, mívalo potíže s elektroinstalací nebo stahovací střechou, do které zatékalo.
Mnohem lépe si vedla druhá generace s označením Stingray, která se krátce po svém uvedení na trh v roce 1962 zařadila mezi nejoblíbenější a dnes sběratelsky nejvyhledávanější.
Třetí generace, představená v roce 1968 a pro svůj aerodynamický tvar přezdívaná někdy "láhev od coca-coly", drží hned několik primátů. Je nejdéle vyráběnou (13 let) a nejprodávanější verzí. Její následovnice, se kterou nebyl problém pokořit rychlost 260 km/h, se stala symbolem dravých a nekompromisních mužů.
Corvette C4 lákala také filmové kamery, proháněl se v ní třeba Chuck Norris v akčním snímku Sám proti teroru (1988) nebo Steven Seagal v Těžko ho zabít (1990). Po trochu nudně působící páté generaci (vyráběna 1997 až 2004) přišla v roce 2005 šestá, ta ale byla na trhu v době, kdy koncern GM bojoval o ekonomické přežití a hrozil i konec legendárního sporťáku.
Automobilka se však odrazila ode dna, v roce 2014 představila sedmou verzi a v roce 2020 osmou verzi (ta je speciální změnou umístění motoru - z přední části automobilu se přesunul za řidiče) amerického konkurenta evropských Ferrari nebo Lamborghini.
