Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Před Dakarem 2019: Loprais se těší na písek a duny

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 29. 12. 2018
34
Zobrazit náhledy (34)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Dakar 2019 se blíží a připravuje se na něj také Aleš Loprais. Ten je v kategorii kamionů nejzkušenějším a zatím i nejlepším českým jezdcem současnosti. V Africe v roce 2007 vybojoval třetí místo.

Od té doby si ve dvanácti „Dakarech“ připsal celkem devět dílčích etapových vítězství, pět umístění v nejlepší desítce celkového hodnocení, čtvrté místo celkově v roce 2015 a poslední etapové vítězství pak získal při zatím posledním americkém dobrodružství.

Vztah rodiny Lopraisových a legendární maratonu se datuje od roku 1987, kdy Karel Loprais, Alešův strýc, startoval na Rallye Dakar poprvé. V sezoně 1988 slavil první ze svých šesti vítězství. To bylo jeho synovci osm let.

Dakar = Loprais

V pozdějších letech se Aleš Loprais vzdal studia práv a vstoupil do rodinného závodního týmu. Na Rallye Dakar ještě na africkém kontinentu se objevil v roce 2006 jako navigátor strýce Karla. O rok později dokázal dojet na třetím místě, což je jeho dosud nejlepší výsledek na soutěži. Po přesunutí Dakaru do Jižní Ameriky dosáhl na nejlepší výsledek v sezoně 2016, když byl s MANem čtvrtý.

„Na každý závod vzpomínám rád, ať už dopadl jakkoliv. Na ty kde uspějete, se ale vzpomíná samozřejmě lépe. Já jsem na Dakaru debutoval vlastně dvakrát. V roce 2006 jako navigátor a o rok později už jako pilot. Pak přišel přesun do Ameriky,” vzpomíná na začátky Aleš Loprais.

Od roku 2006 nevynechal český závodník jediný Dakar a na start slavné soutěže se postavil již dvanáctkrát. „Každý Dakar vám dá mnoho nových zkušeností, vlastně jakákoliv písečná soutěž. Proto jsme také v roce 2018 startovali v Maroku. Jako tým a posádka fungovali skvěle a dokázali celou soutěž vyhrát i proti velkým dravcům nejen v kamionech ale také osobních autech. Ve stejném složení míříme do Peru,” poukazuje Aleš Loprais na úspěch na Morocco Desert Challenge.

„Hodně jsme zvažovali, zda rovněž nestartovat na naši oblíbené Silk Way Rallye, na kterou máme díky třetímu a prvnímu místu z předešlých let nádherné vzpomínky. Nicméně z logistických a časových důvodů, jsme se rozhodli vyzkoušet právě Morocco Desert Challenge, která neskutečně stoupá v žebříčku dálkových soutěží co do kvality a prestiže,“ vysvětlil Aleš.

Vývoj každým dnem

Na dílně ve Frenštátě pod Radhoštěm se makalo do poslední chvíle. Ve francouzského přístavu Le Havre tým Instaforex Loprais Team úspěšně nalodil svou techniku a bez sebemenšího problému prošel administrativní přejímkou. „Kdybychom museli odjíždět o týden dříve, tak bychom to stihli, ale i tak nám ten čas navíc přišel vhod. Stejně jako kdyby se jelo o týden později, tak by bylo stále co dělat. Vývoj na závodní Tatře je totiž naše každodenní rutina a dlouhodobý proces. Zatímco náš konvoj míří již do Ameriky, já se vydal na opačnou stranu do Dubaje, kde se nabídla možnost trénovat jízdu v písku a to se myslím v nadcházejícím ročníku bude hodit. Vždyť pořadatelé slibují sedmdesát procent písku,” dodal Loprais.

Aleš Loprais odstartuje 6. ledna do jedenačtyřicátého ročníku Rallye Dakar se španělským navigátorem Ferranem Marco Alcaynou a palubním mechanikem Petrem Pokorou. Na posádku Tatry se startovním číslem 507 čeká celkem deset etap. Všichni se těší, že úspěšně přijedou v peruánské Limě 16. ledna k cílové rampě.

Posádka Instaforex Loprais Teamu

Startovní číslo 507 - Aleš Loprais (10. 1. 1980), Petr Pokora (18. 6. 1979), Ferran Marco Alcayna (Španělsko, 4. 3. 1976). Kamion Tatra Jamal – Queen 69.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku