Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Přehled čínských aut na českém trhu 2023. Znáte tyto značky a modely?

Jan Faltýsek
Diskuze (7)

Přehled běžně dostupných modelů od MG, Dongfeng, Maxus a JAC po elBlesk. Podrobnosti o výkonech, cenách a technologiích. Elektromobily, SUV i užitková vozidla pro různé účely.

Čínská auta zažívají velký boom a není jednoduché udržet si přehled. Zvláště když na stránkách výrobců bývají vystavené i modely, které reálně ještě nekoupíte (jen individuální dovoz, případně jako zvláštní vozidlo se „zelenými“ registračními značkami). Proto jsme vybrali pouze modely, které jsou k dostání oficiální cestou a většinou skladem.

MG

MG je v současnosti dceřinou společností SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation), která patří mezi největší automobilové koncerny světa. Jde o největší čínský autokoncern a jeho roční prodeje přesahují 7 milionů vozů.

MG ZS je menší z dvojice nabízených modelů. SUV je velikostně blízké například Dacii Duster nebo Škodě Karoq. MG ZS je vybaveno přeplňovaným litrovým tříválcem 1.0 TGI o výkonu 82 kW (111 k), šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol​. Design MG ZS je inspirován konkurencí, přesto se designérům podařilo vytvořit sladěný vzhled, který neurazí​​. Nyní v akci již od 414.940 Kč.

MG HSmodel vyšší třídy než MG ZS. Pohání ho čtyřválec 1.5 T-GDI o výkonu 119 kW (162 k), kombinovaný s šestistupňovým manuálem i sedmistupňovým automatem. Palubní deska je vyrobena z měkkých plastů a její tvarování je jednoduché, ale příjemné. Interiér je prostorný a v zadní části se mohou bez problémů usadit tři dospělé osoby​. Nyní je vůz v akci od 599.940 Kč.

MG EHS je plug-in hybridní verzí modelu HS. Má 10stupňovou automatickou převodovku a systémový výkon 190 kW (258 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,9 vteřiny. Nyní v akci již od 855.940 Kč.

MG4 Electric, dynamicky střižený hatchback na elektřinu, se spoustou chytrých technologií i systémů na podporu řízení. Dojezd na elektřinu až 450 km. Již od 779.960 Kč.

Dongfeng

Dongfeng je korporace se sídlem v čínském Wuhanu. Byla založena v roce 1969 a v současnosti je třetí největší z „velké čtyřky“ čínských státních výrobců aut (tj: SAIC Motor, FAW Group, Dongfeng Motor Corporation a Changan Automobile).

Glory 500 je kompaktní SUV je vybavené 1,5litrovým motorem s výkonem 115 koní, který není vybaven systémem stop/start ani filtrem pevných částic. S cenou od 509.990 Kč s DPH je jedním z nejdostupnějších SUV na trhu. 

Glory 580 je sedmimístné, jeho cena startuje na částce 599.900 Kč. Pohání ho turbodmychadlem přeplňovaná zážehová patnáctistovka o výkonu 107 kW a točivém momentu 220 Nm. Motor doplňuje převodovka CVT.

Fengon 5 je pětimístné SUV se svažující se střechou připomínající kupé. Pod kapotou se také ukrývá motor 1.5 Turbo, naladěný ovšem na 101 kW a 220 Nm. I v tomto případě je čtyřválec párován s CVT skříní. Cena začíná na 699.900 Kč.

Model T5 EVO je vlajkové SUV značky s designem připomínajícím prémiové značky a obsáhlou výbavou. Vybaven je 1,5litrovým čtyřválcovým motorem s maximálním výkonem 197 koní a točivým momentem 285 Nm. Cena od 749.990 Kč s DPH.

Crossover Seres 3 je elektromobil za nejméně 919.900 Kč. Má elektromotor o výkonu 120 kW a točivém momentu 300 Nm, baterii s kapacitou 53,6 kWh a slibuje dojezd až 329 kilometrů. Chlubí se i schopností dobít akumulátor z 20 na 80 procent kapacity za třicet minut.

Video se připravuje ...

T5 EVO EV je elektrické SUV. Má elektromotor s výkonem 150 kW a točivým momentem 340 Nm. Motor je napájen akumulátorem s teplotním managementem TMS2.0 od Huawei, což zvyšuje životnost baterie v mrazu. S 85,9 kWh bateriemi dosahuje dojezd až 521 km (WLTP). Nabízí 12 jízdních asistenčních systémů a 2. úroveň autonomní jízdy. Cena od 1.189.000 Kč.

DF 6 je klasický pracovní pick-up s bohatou výbavou. 2,3litrový vznětový motor disponuje výkonem 120 KW, točivým momentem 380 Nm a skvělou spotřebou paliva. Motor je spřažen s rychlým 8stupňovým automatem. Verze 4WD nabízí skvělou průchodnost terénem i díky možnosti zařazení redukce (převodu do pomala) pro maximální trakci. Cena od 749.990 Kč.

Maxus

Užitkové elektromobily Maxus v Česku již hojně používají například firmy na rozvoz potravin. Značka spadá pod SAIC Motor, sedmého největšího výrobce automobilů na světě a první automobilovou skupinu v Číně. Osobní auta v Česku zatím neprodává, v některých zemích Evropy již ano.

Maxus eDeliver 3 je variabilní a praktická dodávka s širokou škálou využití. Aktuálně se u nás prodává kratší varianta L1. Vybírat můžete ze dvou velikostí lithium-iontové baterie: 35 kWh a 52,5 kWh. Dojezd dle standardu WLTP činí 150-240 km, ve městě je to 210-344 km. Akční cena je 789.000 Kč bez DPH.

Maxus eDeliver 9 se nabízí ve dvou délkách L2H2 a L3H2 a na výběr jsou kapacity baterie 51,5 a 70 kWh. Nákladový prostor 9,7 nebo 11 m3 je takový, jaký od velké dodávky očekáváte. Užitečná hmotnost je 1200 kg. Cena od 1.399.900 Kč bez DPH.

JAC

Společnost JAC Motors, založena v roce 1964, je od roku 2001 vedena na burze v Šanghaji. Dnes je JAC Motors číslo jedna mezi značkami užitkových vozidel v Číně a prodává osobní a užitková vozidla do více než 100 zemí světa.

JAC iEV7S je aktuálně jediným modelem značky JAC v české nabídce, dostupný na objednání. Jde o malé, čistě elektrické SUV s moderní lithiovou baterií Samsung Ternary. Dojezd je 300 km, při konstantní rychlosti 60 km/h až 350 km. Zrychlením z 0 na 50 km/h za 4 sekundy se skvěle hodí pro jízdu ve městě. Na 100 km/h to trvá 11 sekund. Cena od 669.000 Kč

elBlesk

Neměli bychom zapomenout ani na klatovskou firmu elBlesk, která důkladně upravuje čínská vozítka a vozidla dle českých standardů a potřeb. Prodejní a servisní sít je po celé České republice. Také u elBlesk partnerů (více než 100 míst po celé ČR) je možnost si elBlesk vozy vyzkoušet či servisovat. Uvádíme všechny modely elBlesk, byť některé nejsou určeny pro veřejné komunikace.

elBlesk Tříkolka je elektrické vozidlo s jednoduchým ovládáním pouze rukama, což jej činí vhodným i pro osoby se zdravotním hendikepem. K dispozici jsou tři varianty s dojezdy 70, 140 nebo 210 km a možností přenosné a výměnné baterie. Maximální rychlost závisí na verzi, nabízí se tři možnosti: 25 km/h, 45 km/h (pro řidiče od 15 let s řidičským průkazem skupiny AM) a 60 km/h. Vůz lze dobíjet z běžné elektrické zásuvky a cena začíná od 139.970 Kč včetně DPH.

elBlesk Pony je skvělým příkladem vozidla s výborným poměrem cena/výkon. Nabízí moderní technologie, digitální přístrojový štít či LED světla. S velkým zavazadlovým prostorem a maximální rychlostí 100 km/h je ideální pro městské ježdění. Dojezd dosahuje až 170 km a dobíjení z běžné zásuvky trvá 5 hodin. Základní cena vozidla činí 369.970 včetně DPH.

elBlesk Tiger přináší skvělé jízdní vlastnosti a jednoduché ovládání. S dojezdem až 130 km a maximální rychlostí 80 km/h (pro řidiče od 16 let s řidičským průkazem skupiny A1) je vhodným společníkem pro městské i delší trasy. Rekuperační brzdění a zvýšený posaz pro pohodlné nasedání a vysedání podtrhují jeho praktičnost. Cena začíná na 309.970 včetně DPH.

Užitkové elektromobily elBlesk: Model Cenntro Metro je víceúčelová elektrická dodávka s dojezdem 80 nebo 200 km (dle baterie) a maximální rychlostí 85 km/h. Možnost výměnných nástaveb (box, korba, mrazák) zvyšuje využitelnost. elBlesk N1 je další užitkový vůz s dojezdem 200 km, nosností až 1000 kg a možností volby mezi boxem a valníkem. Oba modely se dobíjejí z běžné elektrické sítě.

Jan Faltýsek
Diskuze (7)

Doporučujeme

23. 8. 2023 19:30
Tak nejvíc mě zaujal model...
... Sereš 3. Jak já bych chtěl mít auto s takovým jménem :-[] :-[] :-[] A jenom za milión, kámo.... :yes:
Avatar - twistedTSD
23. 8. 2023 17:28
Re: Třeba se k nám dostanou i levné ojeté elektromobily z Čí
"The shared graveyards are a result of unconstrained capitalism"

Jojo, vůbec to není výsledek masivních státních dotací a zásahů do trhu. :D
Avatar - Barrichello
23. 8. 2023 17:25
Hammuno, Hendly, DonVito - kde jste, už jste prohráli s
čínanem :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
https://europe.autonews.com/…urope-july-sales

Každej chvilku tahá pilku :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
23. 8. 2023 15:14
Re: Třeba se k nám dostanou i levné ojeté elektromobily z Čí
Vyřazené použité EV jsou nepatrným zlomkem toho, co se likvidovalo po podvodu s názvem "dieselgate" :no:
Volkswagen cars graveyard in California | Volkswagen's car's
https://youtu.be/q4_U0VlQMrY
Avatar - WinDiesel
23. 8. 2023 14:19
Re: Třeba se k nám dostanou i levné ojeté elektromobily z Čí
další země, kde už zítra znamená včera, nebo je to naopak? :-[] :-[] :-[]
ano Čína vyhodila z okna miliardy miliard na propagaci zkratomobilů.
prachy došli a další už nikdo nepošle.
tak uvidíme jak se zkratomobilům bude dařit bez státních dotací :-)
ale vzhledem k tomu, že jam používají v těch jejich megaměstech, myslím si že zájem bude. rozhodně neprodukují lokální emise, což byl pro Čínu obrovský problém.
poslední dobou už se o smogu v Čínských městech moc nepíše, třeba to pomáhá :-)