Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příď Fabie v proudu času: 3 generace, 15 let

Ondřej Chamilla
Diskuze (33)
Včera se oficiálně představila maska chladiče třetí generace Škody Fabia. Pojďme si design přídě vozu porovnat s předchozími dvěma provedeními.

První generace Fabie z roku 1999 sázela na jednoduchý, nadčasový design. Žádné kudrlinky, ale čisté linie, díky kterým auto nevypadá zastarale ani dnes. Maska chladiče pak byla jednoduše obdélníková, lemovaná jak poměrně širokou vrstvou chromu, tak ještě dalším pomyslným rámečkem, který ji odděloval od světlometů. U vrchní hrany najdeme znak, který je rovněž obklopen chromem a navíc zapuštěn do masky. Světlomety nezasahují do kapoty a mají také obdélníkový tvar, směrem od kraje vozu se navíc rozšiřují. Blinkry na bocích pak nepronikají až do blatníků. Na kapotě najdeme dva prolisy, které se táhnou nahoru od boků masky. Jednoduché, účelné, líbivé. Celkově působí vůz již od pohledu relativně širokým a fortelným dojmem.

Zato druhá generace představená začátkem roku 2007 se odvázala trochu více, což nemusí být úplně dobře, obecně totiž není považována za tak líbivou, jako generace první, zejména tedy v očích konzervativních zákazníků Škody. Důvodem mohou být i kapkovité světlomety výrazně oddělené od masky chladiče, které zasahují do kapoty i blatníků a opticky vůz zužují. Samotná maska pak má o poznání více chromovanou vrchní část a tvar podobný písmenu U – se zaoblenými spodními rohy.

Znak vozu je opět obklopen chromem, ale zasahuje do masky méně, než u první generace vozu. Na kapotě se pak objevily nové prolisy, které se táhnou právě od znaku a podobně jej má i třetí generace auta. Před faceliftem navíc přídi dominovaly prolisy táhnoucí se od spodní části nárazníku přes kapotu až po vnější zpětná zrcátka. Celkově vůz ale působí spíše vysokým a úzkým dojmem, čemuž ztvárnění přídě také napomáhalo. Vozu byla navíc vyčítána jistá podobnost se Suzuki Swift. Některým lidem ale druhá generace Fabie přišla roztomilejší, než ostře řezaná první. Žebrování masky je u všech tří generací podobné, tedy s vertikálními elementy.

Příď nejnovějšího, stále zcela neodhaleného vozu, se chce částečně vrátit k odkazu úspěšné první generace Fabie. Světlomety tedy nezasahují výrazněji do blatníků a kapoty a nově spolu s maskou chladiče tvoří téměř jednolitou plochu. Samotná maska je lemována chromem jen poměrně decentně, má tvar typický pro současné Škodovky a již v ní není znak. Ten se totiž přesunul na kapotu a má tam své samostatné místo. Nechybí ani linky vycházející z rohů masky, táhnou se však výrazněji do boku a předpokládáme, že budou tvořit výrazný prolis na okrajích kapoty. V porovnání s předchozí generací příď působí výrazně moderněji a nebude opticky ani reálně natolik úzká. Světlomety dostanou diody pro denní svícení a jejich tvar bude více podobným těm na první generaci Fabie.

Náš názor je, že alespoň částečný návrat k designovému směru první generace Fabie je správný krok a myslíme, si že nová Fabia bude atraktivnějším vozem než doposud, což první zveřejněné fotografie potvrzují.

Ondřej Chamilla
Diskuze (33)
15. 8. 2014 16:03
Re: DNES NIC NOVÉHO?
A co to změnilo? Byla ta fotka snad venku až po 15:00? Nebyla, takže to nemění vůbec nic. >:-[] :-!
Avatar - grifith
15. 8. 2014 15:44
Re: DNES NIC NOVÉHO?
Mění a dost podstatně :yes:
15. 8. 2014 14:52
Prvá bola nadčasová ....
druhá bol hnus ..... tretia uvidíme....ale myslím, že to bude niečo lepšie .... 8-s
15. 8. 2014 14:51
Re: DNES NIC NOVÉHO?
A ono to něco mění na obsahu napsaného? Ne. :-!
Avatar - grifith
15. 8. 2014 14:40
Re: DNES NIC NOVÉHO?
Podívej se, kdy Dixik psal svůj příspěvek, to mslím tato fotka ještě nespatřilo světlo novinářského světa. :-)