Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Mazda 2 odhalena na stránkách japonského časopisu

Diskuze (24)
Vyrábět se sice začne zhruba za rok, jeden japonský magazín ale zřejmě vyzradil její podobu už teď.

Mazda se chystá během krátké doby obměnit celé modelové portfolio podle jednotného receptu – design Kodo a moderní technika Skyactiv. Tento recept loni představil model CX-5, letos se přidala Mazda 6 a na podzim ji doplní Mazda 3. Další na řadě bude malý vůz Mazda 2.

Pětidveřový hatchback s délkou okolo čtyř metrů vznikne zkrácením platformy Skyactiv-Body. Řada dílů proto bude společná s většími modely, například převodovky, které by měly mít nově šest stupňů. Dnes Mazda 2 nabízí pětistupňový manuál a čtyřstupňový automat.

Motory Mazda pravděpodobně nabídne dva. Menší z nich Skyactiv 1,3 l se v Japonsku dodává už do současné generace. Dlouhozdvihový čtyřválec má 62 kW a 112 N.m, díky vysokému kompresnímu poměru a práci v Millerově cyklu už nyní dosahuje emisí CO2 93 g/km, je o 20 % úspornější než konvenční motor MZR nabízený v Evropě. Druhou možností se pravděpodobně stane Skyactiv 1,5 l (74 kW, 150 N.m), který debutuje v nové generaci Mazdy 3.

Japonská a americká média ale spekulují ještě o jednom agregátu. Nejrychlejší provedení nové Mazdy 2 by mohlo dostat některou ze slabších verzí atmosférického dvoulitru, který dnes existuje ve variantách s 88, 107, 118 a 121 kW.

Diskuze (24)
18. 7. 2013 16:33
Re: Jak z krize
Motor by bol ok, ale ja som pisal o aerodynamickom hluku. Ten je omnoho horsi ako v predoslom modeli a to je pruser.
18. 7. 2013 16:32
Re: Jak z krize
No pri takej 140 sa uz clovek citi, akoby mal pootvorene okno ;-\
Avatar - PeterLuk
18. 7. 2013 12:38
Re: Jak z krize
Tak mnohý ľudia VW chvália za výbornú spoľahlivosť , ze je to ikona apod., ale ako vidím v mojom okolí to platí pre staré VW a na nových stále odchádzajú turbá apod. Pritom, moji známy vedia riadiť a starať sa o auto. Vo všeobecnosti to platí o väčšine automobiliek, turbá a nové technológie nemajú úplne vychytané chyby a autá sú konštruované ako spotrebný tovar... Passat B3 je spoľahlivejší než B6, ako pozorujem... Žial.
Avatar - PeterLuk
18. 7. 2013 12:33
Re: Vyzerá dobre...
Zaujímalo by ma, začo sú tie mínusy... :-!
Avatar - Emel
18. 7. 2013 09:54
Re: Jak z krize
Legendárnů spolehlivosť? Nic takového si za posledních pár desetiletí nevybavuju. Třeba podle dlouhodobých testů v AutoBildu šla naopak kvalita VW nahoru... po problematickém období se posledním zástupcům dařilo dobře.