Příští Mazda 2 odhalena na stránkách japonského časopisu
Mazda se chystá během krátké doby obměnit celé modelové portfolio podle jednotného receptu – design Kodo a moderní technika Skyactiv. Tento recept loni představil model CX-5, letos se přidala Mazda 6 a na podzim ji doplní Mazda 3. Další na řadě bude malý vůz Mazda 2.
Pětidveřový hatchback s délkou okolo čtyř metrů vznikne zkrácením platformy Skyactiv-Body. Řada dílů proto bude společná s většími modely, například převodovky, které by měly mít nově šest stupňů. Dnes Mazda 2 nabízí pětistupňový manuál a čtyřstupňový automat.
Motory Mazda pravděpodobně nabídne dva. Menší z nich Skyactiv 1,3 l se v Japonsku dodává už do současné generace. Dlouhozdvihový čtyřválec má 62 kW a 112 N.m, díky vysokému kompresnímu poměru a práci v Millerově cyklu už nyní dosahuje emisí CO2 93 g/km, je o 20 % úspornější než konvenční motor MZR nabízený v Evropě. Druhou možností se pravděpodobně stane Skyactiv 1,5 l (74 kW, 150 N.m), který debutuje v nové generaci Mazdy 3.
Japonská a americká média ale spekulují ještě o jednom agregátu. Nejrychlejší provedení nové Mazdy 2 by mohlo dostat některou ze slabších verzí atmosférického dvoulitru, který dnes existuje ve variantách s 88, 107, 118 a 121 kW.