Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Opel Corsa dostane techniku Citroënu C3

David Bureš
Diskuze (9)
GM a PSA Peugeot-Citroën se definitivně dohodly na podobě vzájemné spolupráce. Koncerny budou pracovat celkem na třech společných projektech.

Koncerny General Motors a PSA Peugeot-Citroën ještě loni hovořily o čtyřech společných projektech. Společnému vývoji aut střední třídy ale dali tito partneři sbohem a budou pracovat jen na třech společných projektech.

Obě automobilky budou spolu pracovat na modernizaci platformy pro malé vozy. To znamená, že budoucí generace Opelu Corsa a Citroënu C3 budou sdílet svoji techniku. Nynější Corsa přitom používá platformu SCCS, sdílenou s Fiatem (Grande) Punto.

Při vývoji této platformy má být kladen důraz na to, aby budoucí automobily vypouštěly málo emisí oxidu uhličitého.

Budoucí generace MPV Opel Zafira a crossoveru Peugeot 3008 použijí tento týden představenou platformu EMP2 z dílny francouzského koncernu. Technika PSA má lépe vyhovovat stylu evropských zákazníků, vedení GM pak tvrdí, že v tomto segmentu neprodává tolik automobilů, aby potřeboval vlastní platformu.

První automobily s platformou

EMP2 (Efektivní modulární platforma) se začnou vyrábět ještě letos. Jako první ji použijí nástupci Peugeotu 308 a Citroënu C4 Picasso.

Třetím společným projektem je vývoj kompaktního MPV, který povede General Motors. Americký koncern (a především německá automobilka Opel) tak bude vyvíjet například nástupce Citroënu C3 Picasso.

Již dříve GM a PSA potvrdily, že první výsledek jejich spolupráce se na trhu objeví v roce 2016. Na tomto stanovisku se nic nezměnilo.

Automobilky zatím neoznámily, v jakých továrnách se chystané modely budou vyrábět, tvrdí, že je nyní předčasné tuto otázku řešit. Vedení koncernů pouze uvedlo, že spolupráce firem nemá mít vliv na závody v Německu (patřící Opelu) a Francii (PSA).

Vedle těchto projektů budou GM a PSA v Evropě v rámci Společné nákupní organizace (JPO) společně organizovat nákupy. Tato struktura již získala souhlas všech příslušných antimonopolních úřadů, a tak už nic nebrání jejímu fungování.

Do budoucna jsou zvažovány další společné projekty, například společný vývoj malých úsporných agregátů, které by vycházely ze současných motorů PSA. Vedle toho automobilky hledají možnosti spolupráce na rostoucích trzích v Rusku a Latinské Americe, které patří mezi jejich prioritní oblasti.

David Bureš
Diskuze (9)
24. 2. 2013 19:28
Re: Corsa
Zvukovej alebo vzduchovej bariery?
30. 1. 2013 10:24
a Astra...
a Astra je opat etalonom triedy...pouzite PSA platformy je hlupost...
30. 1. 2013 10:22
Corsa
Ja si skor myslim ze pre C3 by bolo neskutocne stastie dostat platformu od Oplu. S Corsou som nejazdil ale jazdne vlastnosti su vo vseobecnosti povazovane za velmi slusne.
Za to na C3 som jazdil a ta sa sprava ako aeroplan. Odskakovanie na priecnych nerovnostiach je neskutocne neprijemne a nebezpecne. Riadenie je katastrofalne lahke (ok da sa naladit inac). Pri vybehnuti spoza zvukovej bariery dostane clovek taku supu od bocneho vetra, ze ma pri 130-140 co robit aby auto udrzal na ceste. 55kW motor je pre C3 tak maximum ani si neviem predstavit ako jazdi 88kW verzia..
Vseobecne si myslim ze toto spojenectvo bude skor sluzit na vyuzitie oplackej technologie ktora je po mechanickej stranke ovela dalej ako produkty PSA. Nic v zlom, Citroeny mam vcelku rad, ale pouzitelne to zacina byt mozno az od novej C4 vyssie.
25. 1. 2013 20:55
Re: C5/508/Insignia
Což je podle mě dobře, protože by C5 určitě přišla o hydrauliku, což by byla pro Citroen největší chyba.....
25. 1. 2013 11:50
Zaměření
Spíš než na emise by se tyto dnes nejproblémovější evropské automobilky měly zaměřit především na to, aby ty jejich auta někdo vůbec kupoval a nemusely se jich zabvovat za dumpingové ceny.