Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští VW Tiguan přijde o sedm míst. Konkurencí Kodiaqu se stane zbrusu nový model

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 24. 11. 2022 • 02:30
27
2
Zobrazit náhledy (27)
Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace

Debut Tiguanu 3 je naplánován na rok 2023. Zůstane věrný platformě MQB a tedy i spalovacím motorům, jedna zásadní změna se přesto odehraje.

Novodobá rodina SUV z Wolfsburgu odstartovala před dvaceti lety Touaregem, menší Tiguan (název spojující německé výrazy tygr a leguán) dorazil o pět let později. První generace se vyznačovala kulatějším a jednodušším designem, ta druhá – představená v roce 2015 – už měla modernější a ostřeji řezané tvary. A třeba v Číně se dočkala Tiguanu X, tedy provedení SUV-kupé se svažující se zádí. Tu VW v Evropě nenabízí, zase zde ale máme elektromobily ID.4 a ID.5.

Příjezd třetí generace VW Tiguan očekávejme za méně než rok. Časopis Auto Tip s odkazem na německý magazín Auto Bild informuje, že nové vydání bude hlavně o evolučních změnách. Očekává se vzhled přiblížený elektrickému crossoveru ID.4, čímž se Volkswagen postupně snaží sjednotit svůj designový jazyk. Chybět nebude zbrusu nové logo, jednolitá maska a téměř jistě se dočkáme i svítící linky mezi předními světlomety.

V kabině se očekávají další kroky vstříc digitalizaci. Prim bude hrát velká obrazovka multimédií doplněná o digitální přístrojový štít či head-up displej. Vedení VW se před časem nechalo slyšet, že vyslyší prosby zákazníků a vrátí do kabin více fyzických tlačítek a otočných ovladačů, zmizet mají i dotykové plochy z volantů, kterým jsme v redakci nikdy nepřišli na chuť. Stačilo malé zavadění rukou v zatáčce a hned jste si nedopatřením aktivovali některou z funkcí. Otázkou zůstává, zdali stihne dotykový detox proběhnout s příjezdem nové generace, nebo až po její faceliftu o pár let později.

V útrobách se mají dít spíše kosmetické úpravy. Tiguan bude i nadále posazen na platformě MQB, což znamená zachování spalovacích motorů, nejvyšší formou elektrifikace se stane plug-in hybrid (údajně s dojezdem blízkým 100 km). Čistě elektrická verze by vedle modelů ID.4 a ID.5 postrádala smysl.

Video se připravuje ...

TSI, TDI a plug-in hybrid

Základem se stane 1.5 TSI s mild-hybridní výpomocí, lepší volbou na dlouhé cesty však zůstanou dvoulitrové turbodiesely. Standard utvoří pohon předních kol, čtyřkolka bude k dispozici pro vybrané motorizace za příplatek. Manuální převodovka z nabídky zcela zmizí, všechny agregáty mají kooperovat výhradně se sedmistupňovým DSG.

Dojde i na rošády v karosářských verzích, s novou generací totiž skončí Tiguan Allspace. Ten modelovou řadu rozšířil v roce 2017, s délkou nataženou na 4,7 metru si mohl dovolit i třetí řadu sedadel a byl tak přímým konkurentem Kodiaqu. Že by tedy mladoboleslavští měli o soupeře méně? Kdepak. „Příští generace modelu Tiguan, která se ve své světové premiéře představí v září roku 2023 a na trh bude uvedena začátkem roku 2024, již nebude nabízena ve verzi Allspace,“ potvrdil tiskový mluvčí českého zastoupení VW David Valenta.

„Mezera v produktové řadě však bude brzy doplněna o zcela nový model Tayron, který vyplní volné místo mezi modely Tiguan a Touareg. Tayron převezme některá technická řešení z modelu Tiguan, nicméně půjde o designově a konstrukčně svébytný model,“ s tím, že termín jeho premiéry bude oznámen později.

O důležitosti modelu Tiguan v řadách Volkswagenu nemůže být pochyb, už české statistiky Svazu dovozců automobilů hovoří za vše. Tiguan byl za prvních deset měsíců letošního roku druhým nejžádanějším vozem VW s 2307 prodanými kusy. První je nepřekvapivě Golf (2840 ks). To je na „dosluhující“ auto skvělý výsledek, na českém trhu je to pořád třináctý nejžádanější model napříč všemi značkami. Novinka má být o něco dražší, hovoří o zhruba desetiprocentním nárůstu cen. Ani tak ale v případě Tiguanu neočekáváme významný odliv zákazníků.

Video se připravuje ...
Kterému z těchto dvou modelů byste dali spíše přednost?
  • VW Tiguan Allspace
    69,5%
  • Škoda Kodiaq
    30,5%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 285 čtenářů.

Doporučujeme

Témata
25. 11. 2022 16:51
Re: Ďalšie SUV
Tayron se uz prodava v Cine par let, takze bud ho zacnou dovazet i k nam, nebo si pujci jmeno (stejne jako v pripade Skody Kamiq). V obou pripadech se jenom nahradi jeden model druhym, takze zadne SUV nepribude.
Avatar - iudex
25. 11. 2022 10:58
Ďalšie SUV
Áno, ďalší modelový rad SUV je presne to, čo VW potrebuje, päť je predsa málo a treba šiesty. Síce ohlasuje zarezanie jedného modelu za druhým, vrátane úplných legiend (Passat, Polo, Up, dokonca podoba samotného Golfu je otázna), ale zato SUV bude mať 6 modelov. 8-s