Proč Volkswagen udělal z Christiana Pulišiće nového ambasadora značky
Zákulisí reklamní strategie Volkswagenu. Marketingové oddělení přemýšlí dopředu v rámci oslovení nové klientely spolupracuje například i s nejdražším americkým fotbalistou.
Americký fotbalový tým spoléhá na čtyřiadvacetiletého záložníka Christiana Pulišiće. Rodák z Pensylvánie kariérně vyrostl v německém Dortmundu a následně přestoupil do londýnské Chelsea za 64 milionu eur (1,6 mld. Kč), což je dosavadní absolutní rekord v prodejní částce za amerického fotbalového hráče.
Kromě řady vyhraných pohárů, individuálních ocenění a historických milníků je nejmladší kapitán v dějinách americké reprezentace také ambasadorem Volkswagenu. Talent na hřišti je pronásledován marketingovými agenturami, výsostné právo spolupráce s ofenzivní desítkou získaly zatím silné značky jako Puma, EA Sports, Chipotle, Perfect Play, Gatorade a právě VW.
Představenstvo koncernové mašinérie neskrývalo radost z úspěšného přesvědčení žádaného fotbalisty. „Jsme nadšeni, že můžeme přivítat Christiana do rodiny Volkswagen a pokračovat tím v rozšiřování našich vztahů s hráči amerického fotbalového týmu,“ řekla Kimberley Gardiner z druhé nejvyšší pozice vedení marketingu Volkswagenu pro USA. Christian zapadá do reklamní strategie koncernu zásluhou upřímného komunitního aktivismu a skutečného zájmu o vozy Volkswagen. Obletovaného záložníka prý zajímají modely ID.4 a GTI, proto se spolupráce přirozeně nabízela a v Německu se těší „na spolupráci při některých smysluplných projektech“.
Charismatický Pulišić je trofej pro jakoukoliv značku, nízký věk přesně zapadá do dlouhodobějšího záměru Volkswagenu oslovit mladší generaci. Lov potenciálních zákazníků pozdějšího data narození doprovází najímání neokoukaných tváří, které zaujmou ovlivnitelné uživatele sociálních sítí. Automobilka drží krok s požadavky generace Z, příspěvky jsou vysílány například prostřednictvím TikToku. „Zažíváme největší transformaci v historii automobilismu. Abychom podpořili důvěru v revoluční koncepci, chceme také oslovit digitální a ekologicky uvědomělou generaci Z. Zkoušíme to i přes TikTok,“ potvrdil Michael Manske, ředitel digitální komunikace VW.
Podle renomovaného inženýra Andyho Palmera má generace Z šanci přetvořit automobilový průmysl. Kmotr elektromobility odhaduje dospívající jako hybnou sílu, která bude ochotna utrácet peníze za výrobky nejlépe vystihující životní hodnoty a uznávané ideály. V případě pravdivého odhadu Palmera je výběr Pulišiće logickým tahem marketingových stratégů, jelikož je mladý sportovec známý disciplínou, bojovností a charakterem.
Nový ambasador splňuje předobraz hrdiny na hřišti i v osobním životě, protože táhne svůj tým současně s dobrovolnou charitativní podporou neziskových organizací. Díky lidem jako Pulišić tipuje fundraisingová platforma Classy nastupující generaci Z za jednu z nejvíce dobročinných generací v historii. „I když nedávají stejné částky jako předchůdci, mají největší růstový potenciál,“ dodala za organizaci její ředitelka Soraya Alexander.
Nejdražší americký fotbalista odpovídá chováním, ovšem sympatie obou smluvních stran byly přítomné už dříve. Prvním osobním automobilem vycházející hvězdy bylo Polo, zároveň rodina vlastnila Golf GTI a k tomu sloužil univerzální Tiguan.