Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodalo se nejdražší clio, malý renault z roku 2004 vyšel na 2,6 milionu Kč

Renault Clio V6 Phase 2
Renault Clio V6 Phase 2
Renault Clio V6 Phase 2
Renault Clio V6 Phase 2
92 Fotogalerie
Diskuze (64)

Vlajková loď druhé generace městského renaultu patří po bok sběratelským modelům slavnějších značek. Kompakt s kosočtvercem ve znaku nebyl nikdy dražší.

Sběratelské exempláře v hodnotách desítek i stovek tisíc liber či milionů korun zastupují samá ferrari, lamborghini, bugatti, bentley, jaguary, alfy romeo a podobné speciality. Jak všedně najednou zní tradiční značky vedle nového aukčního rekordu sběratelského renaultu. Francouzská automobilka nepatří mezi stálice drahých dražeb, už vůbec ne mezi pravidelné exponáty nejdražších garáží. Vzhledem k finální prodejní ceně 90 tisíc liber si zaslouží neobyčejné clio postavení v bezprostřední blízkosti muzejních kousků automobilové historie.

Nepřehlédnutelně lakovaný hatchback byl prodán za cenu 17 tisíc liber nad hodnotou dosavadního rekordu, po přepočtu aktuálním kurzem a zaokrouhlení stálo zdánlivě běžné clio dohromady 2,6 milionu českých korun. Závratnou sumu navýšil nízký počet ujetých kilometrů, prvotřídní stav, motor, přidané doplňky a dědictví zahrnující působení jako safety car Clio Cupu a na goodwoodském festivalu rychlosti.

Počítadlo nájezdu ukazuje cca 17 tisíc mil neboli 27.359 kilometrů, což je zhruba 1.500 kilometrů ročně. Nicotná porce je doložena obsáhlou servisní historii, například o motor se starali výhradně specialisté Renaultu. Maximální péčí se leskne kožený interiér potažený neporušenou kůží kombinovanou s alcantarou, nádech luxusu byl dopřán pouze 18 podobným automobilům.

Šestiválcového kanárka chtělo 37 zájemců registrovaných na internetovou aukci mezinárodní společnosti Collecting Cars. Zájem vyvolala také příslušnost vozu k jedné z limitovaných edicí, parametry Phase 2 dostalo v letech 2003 až 2005 pouze 1.309 silničních exemplářů. Ještě omezenější je nabídka originálů ukrývaných v garáží před stárnutím možná až jedovatého laku „Acid Yellow“. Individuální design byl dokončen pouze u 21 kusů, z toho osm vyjelo s pravostranným řízením.

Další zvláštností je šestiválcový motor umístěný za sedadly řidiče a spolujezdce. Výhradně dvoumístný vůz neměl konkurenci, nikoho nenapadlo vymontovanou zadní lavici nahradit uprostřed uloženým vidlicovým šestiválcem o objemu tří litrů. Bezprecedentní zástavba generovala 188 kW (255 koní) při 7.150 otáčkách, točivý moment 300 Nm gradoval o něco níže na úrovni 4.650 otáček. Energie V6 roztáčela zadní nápravu, při správném řazení šestistupňovým manuálem byla stovka dostupná za 5,8 sekundy. Maximální tempo široce rozkročeného clia dosahovalo 240 km/h.

V kombinaci s relativně lehkou karoserií (1.475 kg), malým množstvím elektronických asistentů a (ne)přilnavosti předních kol se přemotorovaný městský model stával neovladatelným zejména na rychlejších pasážích smáčených nebo zledovatělých cest. Silnice byly kolikrát příliš kluzké i pro osmnáctipalcové kola 205/40 vepředu a 245/40 vzadu. Před množstvím zničených aut neochránily ani čtyřpístkové brzdy s disky velikosti 330 mm na neposlušném předku. 

Edward Lovett za Collecting Cars okomentoval rekordní dražbu slovy: „Příklady Clia V6 s nízkým nájezdem kilometrů je stále těžší najít a tento konkrétní vůz představoval pravděpodobně neopakovatelnou kombinaci výjimečně vzácných barev, celokoženého interiéru a vynikající historie. Bylo by spravedlivé říct, že výsledek předčil řadu očekávání, což ukazuje sílu aukcí sběratelských vozů. Neexistuje žádný limit pro to, jak vysoko se může nabídka vyšplhat.“

Vstoupit do diskuze (64)