Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault nechce opustit ruský trh, obává se znárodnění AvtoVAZ

Ondřej Mára Ondřej Mára 15. 3. 2022 • 20:38
26
78
Zobrazit náhledy (26)
Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Vesta SW Cross Lada Niva Travel Black Lada Niva Travel Black Lada Niva Travel Black Lada Niva Travel Black Lada Niva Travel Black Lada Niva Travel Black Lada Niva Travel Black Lada Niva Travel Black

Francouzská společnost zůstává jednou z posledních automobilek, které udržují vztahy s Ruskem. Důvod je ovšem celkem pochopitelný.

V reakci na vpád ruských vojsk na Ukrajinu se celá řada automobilek rozhodla přerušit své obchodní vztahy s Ruskem. Ať už šlo o vývoz vozidel, dovoz komponent nebo provoz tamních výrobních zařízení. Jednou z posledních evropských automobilek, která má v Rusku stále své vazby, zůstává francouzský Renault, který má pádné důvody.

Společnost Renault totiž vlastní 68procentní podíl v ruské automobilce AvtoVAZ, která stojí za velmi populární ruskou značkou Lada. Díky svému kontrolnímu podílu v AvtoVAZ tak Renault pokrývá zhruba 30 procent ruského trhu a vytváří tak v zemi až 40.000 pracovních míst.

Celé provázání francouzské a ruské automobilky je ovšem mnohem komplexnější. Francouzská vláda totiž drží 15 procent automobilky Renault, dalších 10 procent ovšem drží také Rusko. Ruští státní představitelé ovšem v reakci na odchod západních společností stále častěji hovoří o zestátňování jejich majetku.

A právě zestátnění automobilky AvtoVAZ chce prý společnost Renault podle informací Auto News zabránit, jak upozornili kolegové z Carscoops. Zestátnění automobilky by totiž pro Renault nejspíš znamenalo výrazné ztráty, které si nejspíš s ohledem na nedávnou finanční minulost nechce příliš připouštět.

Samotná francouzská vláda se přitom ke vztahům mezi automobilkou Renault a Ruskem nevyjadřuje. Ostatně ministr Financí Bruno Le Maire měl podle Carscoops v minulosti vyjádřit názor, podle kterého se mají soukromé společnosti samostatně rozhodnout, co dělat s probíhajícími obchody s Ruskem. Mají však striktně dodržovat sankce.

Video se připravuje ...

Výroba v závodu AvtoVAZ poblíž Moskvy se přitom zastavila až do 18. března - z důvodu špatného zásobování. Závody AvtoVAZ poblíž měst Togliatti a Iževsk ovšem zaznamenaly výpadky ve výrobě již dříve – kvůli nedostatku čipů.

Renault tak momentálně není v nejlehčí situaci, podle výzkumné společnosti Alphavaluje je však jen velmi nízká pravděpodobnost, že by se francouzská společnost vzdala svého podílu v AvtoVAZ.

Související články

Témata
17. 3. 2022 11:43
Re: mrzí ma
Práve naopak. Ak ostatný svet bude padať na hubu, Rus bude na ňom ďalej profitovať.
17. 3. 2022 10:30
Re: Kolaborácia
OK
a tak nový zas nie som :-[]
Pri novej registrácii som zmenil nick, ale z dávnych dôb si ešte pamätám Pekelnú Micinku, Klaudiusa, WhiteLabel... a näjmä síce brutálne fantazmagorické, ale brilantne napísané "apasionátne" ódy od GTI (Zvedám palec, BRAVWO, BRAVWO)...
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2022 00:52
Re: Kolaborácia
Povídej, kde je ta jediná pravda?
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2022 00:52
Re: Kolaborácia
Není mnoho zemí, kde to platí tak, jako v Rusku.
Avatar - Ji/Ri
16. 3. 2022 20:55
Re: Renaulta si koupí jen vylízanec.
myslíš od přirození? :D
Články odjinud