Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej nových osobních aut v Německu: Cupra válí, Opel padá, elektromobily letí vzhůru

Cupra Leon 1.5 eTSI
Cupra Leon 1.5 eTSI
Cupra Leon 1.5 eTSI
Cupra Leon 1.5 eTSI
115 Fotogalerie
Roman Šitner
Diskuze (132)

Prodeje aut v Německu začaly letos zajímavě. Seat a Cupra mají nebývalou pozici, Škoda si dál drží vysoký standard. Statistika také tentokrát pomáhá elektromobilům.

Lednové prodeje aut v Německu ukazují nečekaný úspěch Seatu, tedy přesněji značek Seat a Cupra. Jejich sečtené registrace (13.846 vozů) už se téměř vyrovnají těm nejprodávanějších značkám.

To podobné platí u modelu Leon. Opět pokud se sečtou prodeje pod značkou Seat i ty pod značkou Cupra, vůz se alespoň za leden prodává téměř stejně dobře jako Škoda Octavia. 

Je teda pravda, že Cupra má být zcela nová značka a na sčítání prodejů se asi nebudou zástupci automobilky tvářit, ukazuje to ale, že jim to nejspíše funguje a dokáží ve výsledku oslovit více zákazníků. 

Prodej aut v Německu podle značek (leden 2025)
ZnačkaProdejeMeziroční změnaPozice značky v roce 2024
1. Volkswagen46.381+12 %1.
2. Mercedes19.727-8 %2.
3. Škoda16.526-1 %4.
4. BMW16.228+1 %3.
5. Audi14.645-5 %5.
6. Seat7.894+3 %7.
7. Ford7.668+4 %8.
8. Opel6.930-45 %6.
9. Hyundai6.111-5 %10.
10. Cupra5.952+148 %18.

Změna také vedla k tomu, že španělský původ auta je na německém trhu nyní čtvrtý nejčastější po německém, českém a japonském. Samotná Cupra se také na úkor Toyoty dostala do desítky nejprodávanějších značek.

Z pohledu značek se příliš nedaří Opelu, který meziročně ztratil skoro polovinu prodejů. Tesla dokonce 60 procent. Ztrácí i  Toyota, Dacia a Hyundai. Obecně tato trojice nemá v Německu zdaleka takovou pozici jako v Česku.

Výrazný růst pak vedle Cupry vykazuje Volvo, daří se Renaultu i Volkswagenu a dál svižně rostou čínské značky.

Prodej aut v Německu podle modelů (leden 2025)
ZnačkaProdejeMeziroční změnaPozice značky v roce 2024
1. VW Golf7.687-23 %1.
2. VW Tiguan6.657+4 %3.
3. VW T-Roc6.459+48 %2.
4. Škoda Octavia4.078-9 %4.
5. Seat/Cupra Leon3.922+24 %9.
6. VW Passat3.776+21 %5.
7. Mercedes GLC3.143+31 %15.
8. VW ID.73.140+2.111 %69.
9. Škoda Enyaq3.056+110 %30.
10. VW Transporter (osobní)2.852-5 %12.

Z Německa také přichází zprávy o prudkém růstu prodejů elektromobilů. Tady jde ale hlavně o vliv statistiky. Loni v lednu se prodeje zřítily a srovnávací základna je tak nízko. Spíše se dá říci, že prodeje aut do zásuvky se vrací k normálu a dotační horská dráha přelomu let 2023 a 2024, je už nejspíš minulostí. 

Proti lednu 2024 jsou prodeje elektromobilů vyšší o 54 procent, a jde tak o nejvíce rostoucí druh pohonu. Aut na benzin se prodalo o čtvrtinu méně, těch na naftu o pětinu méně, nejčastěji zákazníci přechází k hybridům. 

V lednu byl nejprodávanějším elektromobilem v Německu Volkswagen ID.7 následovaný Škodou Enyaq, který je tak stále před svým sourozencem Volkswagenem ID.4/5. Tyto tři modely se také vešly mezi celkově nejprodávanější vozy na trhu.  

Video placeholder
Seat Leon SP Vamos • Zdroj: Svět motorů

Mezi hybridy do zásuvky kraluje švédské Volvo XC60 až za ním je Mercedes E Klasse do zásuvky a hybridní Volkswagen Tiguan. XC60 je dokonce celkově jedenáctým nejúspěšnějším vozem v Německu a jde po Mercedesu GLC o druhé nejprodávanější prémiové SUV.  Až daleko za ním jsou modely BMW a Audi. 

Jsou to údaje jen za jediný měsíc a ovlivnit je mohly i výkyvy v dodávkách. Mnohé naznačené trendy už ale začaly v předchozích měsících a jde tak o jejich potvrzení.

Vstoupit do diskuze (132)