Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej ojetin v prvním pololetí klesl na polovinu

ČTK
Diskuze (7)

Prodej ojetých aut na českém trhu se v prvním pololetí meziročně propadl o 27,2 miliardy korun, tedy o 46,5 procenta.

Celkem prodaly autobazary, dealerství nebo soukromé osoby do konce června 119.674 vozů, což představuje pokles zhruba na polovinu. Vyplývá to z datových analýz automobilového tržiště Carvago.

Zájem o ojeté automobily začátkem roku pokračoval ve stabilním růstu z loňského roku okolo 1,7 procenta. Protiepidemická opatření se však podle Carvaga drasticky promítla na prodejních výsledcích a v týdnu od 16. do 22. března se trh s 99procentním propadem prakticky zastavil. Pokles přes 90 procent pak pokračoval dva měsíce a až koncem května přišlo částečné oživení.

"Krize se neprojevila pouze v nižší poptávce či cenách, ale změnilo se i zákaznické chování. Uplynulé měsíce nám jasně ukázaly, že dosavadní koncept prodeje automobilů v pouze offline prostředí není dostatečný a prodejci a dealeři budou nyní muset svůj přístup přehodnotit. Pokud by byli na on-line prodejní kanály již dávno připraveni, nemusely by letošní ztráty být tak fatální. Očekáváme, že přechod na on-line prodej se teď výrazně urychlí," uvedl výkonný ředitel Carvaga Jakub Šulta.

V rámci značek dominuje stejně jako u nových vozů Škoda s tržním podílem 30,7 procenta. Následuje Volkswagen s 11 procenty a na třetím místě se umístil Ford s podílem 6,8 procenta. Čtvrtý je Peugeot (4,6 procenta) a pátý Hyundai (4,0 procenta).

Nejvíce se dařilo dařilo ojetým osobním automobilům v kategorii malých vozů a nižší střední třídě. Nejprodávanějším ojetým automobilem je Škoda Octavia kombi s motorem 2.0 TDi, výkonem 110 kW, manuální převodovkou a průměrným nájezdem 130.000 km. Následuje Škoda Fabia, která je zároveň nejvíce nedostatkovým modelem. Třetí je Škoda Superb, následují Škoda Rapid a Volkswagen Passat.

Prodej nových osobních aut v České republice od ledna do konce června meziročně klesl o 26 procent na 95.029 vozidel. V dlouhodobém srovnání jde o nejzásadnější meziroční pokles registrací nových osobních vozidel v ČR.

ČTK
Diskuze (7)

Doporučujeme

13. 7. 2020 11:38
Re: co kdyby
Po deseti zimach myslis ze budou v jaky kondici? Kolik kapacity jim asi bude zbyvat?
Avatar - Mikesus
13. 7. 2020 11:28
Re: co kdyby
A ony budou v háji? Kdysi se tu psalo o 3-5 letech, teď když už je hodně EV tohohle stáří tak je to najednou 10. Za 5 let to bude po 15 nebo jak?
13. 7. 2020 08:56
Re: co kdyby
To snad ale nikdo neplánuje. Nebo myslíš kvůli baterkám, který už budou po 10 letech v háji?
Avatar - twistedTSD
13. 7. 2020 00:31
Re: co kdyby
Vrchol ekologie je dnes šrotovat elektromobily po deseti letech.
12. 7. 2020 21:54
Re: co kdyby
Vzhledem k tomu ze prumerny stari vozovyho parku u nas je 14 let se to zda byt realita co pises. A myslim ze je to tak dobre, ac urednici na ministerstvu dopravy kvici neco jineho. Preci se nebudou auta likvidovat po 5-8 letech. To jen nekteri jedinci vidi v takovych autech neekologicky stary smejdy :D