Prodej ojetin za leden a únor zlomil rekordy. Kolik aut se prodalo?
Prodeje nových aut sice začátkem roku klesly, ojetinám se naopak dařilo. Na českém trhu jich přibylo přibližně 2600 kusů.
Největší prodejce ojetin, společnost Aures holdings, do níž patří síť autobazarů AAA Auto a Mototechna, prodal v prvních dvou měsících letošního roku téměř 17.000 vozů. Největší zájem byl o SUV, jejichž podíl na prodaných kusech činil 27 procent. Druhé skončily vozy s karoserií kombi s podílem 24 procent. Překonaly tak hatchbacky, jež poprvé v historii obsadily až třetí příčku.
Stále větší zájem je mezi kupujícími ojetých aut o samočinné převodovky. Jejich podíl v prodejích se meziročně zvýšil o pětinu na 36 procent. Podíl benzinových motorizací činil 46 procent, dieselů bylo 45 procent. Podstatně menší zájem byl o hybridní vozidla s podílem pouhých 5,4 procenta. Naopak elektromobily zaznamenaly mírně zvýšený zájem, když se poprvé dostaly na téměř dvě procenta. Nejprodávanějšími bateriovými automobily byly Tesla Model 3, VW e-Golf a BMW i3.
„Prodeje ojetých vozů se drží stále vysoko a potvrzují loňský trend enormní poptávky, a to jsme přitom teprve na samém začátku hlavní sezóny, která vždy nastupuje s koncem zimního počasí. Očekávám, že v průběhu března bude zájem o ojeté a zánovní vozy dále pokračovat. Na sezónu jsme se připravili nejen zvýšením celkové nabídky na 19.000 vozů, ale i postupným otevíráním kontaktních center v menších městech. Další prodeje přinesla také nová Mototechna, která se v únoru osamostatnila v novém showroomu, kde nabízí prémiové vozy,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka společnosti Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto a Mototechna.
Slova Topolové potvrzuje také Petr Knap, odborník společnosti EY pro automobilový sektor. „Navzdory poklesu prodejů nových vozů o čtyři procenta, trh s ojetými vozy za leden a únor výrazně roste. Ojetá auta dnes představují atraktivní řešení mobility zvláště pro domácnosti, firmy zatím zůstávají opatrné. Důležité je, že prodejci dokážou efektivně řešit hlavní obavy zákazníků – tedy původ vozidla, jeho technický stav a záruky. Na trhu se také začíná více ukazovat segment bateriových elektromobilů (BEV), byť v menším podílu než u nových vozů, což naznačuje značný potenciál růstu pro ojetiny. Pro prodejce je klíčové především prokázat stav baterie a poskytnout komplexní poradenství, jelikož pro většinu zákazníků jde o jejich první elektromobil.“
Nejprodávanější vozy v síti AAA Auto za leden a únor 2025 | |
Pořadí | Model vozidla |
1. | Škoda Octavia |
2. | Škoda Fabia |
3. | Škoda Superb |
4. | VW Passat |
5. | Hyundai i30 |
6. | Škoda Kodiaq |
7. | Škoda Karoq |
8. | Hyundai Tucson |
9. | VW Golf |
10. | Kia Ceed |
