Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2020: Propad se zrychluje, bodovaly Hyundai a Toyota

David Bureš David Bureš 5. 3. 2020 • 03:01
44
70
Zobrazit náhledy (44)
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Jestliže v lednu registrace nových aut meziročně klesly o 0,8 %, v únoru se trh propadl o bezmála osm procent.

Rok 2020 na českém trhu s novými automobily nezačíná zrovna šťastně. V únoru bylo na českém trhu registrováno 17.377 aut, o 7,8 % méně než před rokem. Zrychlil se tak meziroční propad, v lednu registrace meziročně poklesly o bezvýznamných 0,8 %. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Slabší únor to přitom byl již loni. V únoru 2019 bylo na českém trhu registrováno 18.847 vozů, o 6,7 % méně než o rok dříve. Tehdy však situace byla důsledkem dříve uvedených nových emisních norem, kdy automobilky pořád neměly dostatek vozů homologovaných podle nových pravidel. Letos pokles souvisí zřejmě se zpomalující se ekonomikou, případně s rostoucími cenami aut. V následujících týdnech pak může začít hrát roli epidemie koronaviru, která už omezuje výrobu automobilů kvůli nedostatku komponentů.

Propad přitom pocítila i domácí Škoda, tradiční jednička na trhu. Jejích 6.387 registrovaných aut je o 2,7 % méně než před rokem. Jelikož však její pokles byl nižší než u celkového trhu, její tržní podíl dále vzrostl, a to na 36,76 %. V lednu však činil dokonce 43,3 %.

Na druhou příčku se tentokrát posunul Hyundai, jehož 1.611 registrovaných aut bylo o nebývalých 33,7 % více než před rokem. Korejská značka ale loni bojovala nejen s novými emisními pravidly, vliv měla i výměna managementu jejího českého zastoupení. Volkswagen s 1.585 vozy následuje třetí, meziročně se propadl o 13,3 %.

Jen nejlepší trojka se v únoru dostala přes 1.000 registrovaných vozů. Čtvrtá následuje Dacia, jejíchž 811 registrovaných je však nebývale slabý výsledek – o bezmála 41 % méně než před rokem. Rumunskou značku každopádně letos čeká mezigenerační proměna klíčového modelu Sandero, navíc se v zákulisí hovoří také o omezení dodávek modelu Dokker.

To pro Toyotu to byl úspěšný měsíc, 807 registrací je nárůst o 34,1 %. Vyššího meziročního růstu žádná jiná značka v top 20 nedosáhla. V tabulce nejlepších dvaceti značek na trhu totiž vidíme spíše propady – u Seatu (-33,5 %), Opelu (-34,3 %), Suzuki (-40,2 %) nebo Mazdy (-55,4 %). Takový Nissan s pouhými 56 registracemi pak už není ani v top 20.

Český trh – registrace nových aut v únoru 2020 podle značek
Poř. Značka Registrace 2/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 6387 -2,7 36,76
2. Hyundai 1611 +33,7 9,27
3. Volkswagen 1585 -13,3 9,12
4. Dacia 811 -40,9 4,67
5. Toyota 807 +34,1 4,64
6. Peugeot 745 -19,5 4,29
7. Kia 729 +14,3 4,2
8. Mercedes-Benz 606 +28,4 3,49
9. Renault 528 -28,8 3,04
10. Ford 484 -28,3 2,79
11. Citroën 437 -18,0 2,51
12. Seat 388 -33,5 2,23
13. BMW 367 +13,3 2,11
14. Opel 240 -34,3 1,38
15. Suzuki 216 -40,2 1,24
16. Mitsubishi 199 +3,7 1,15
17. Audi 186 +13,4 1,07
18. Volvo 141 -21,8 0,81
19. Mazda 128 -55,4 0,74
20. Fiat 126 -11,9 0,73
- CELKEM 17.377 -7,8 -

V pořadí nejprodávanějších modelů ale propad trhu až tak znatelný není. Vždyť Škoda Octavia si meziročně pomohla o šest procent, pátý Hyundai i30 pak dokonce o 74 %, podobný růst hlásí i devátý Hyundai Tucson (+74,2 %)! Třetí Škoda Scala a šestá Škoda Kamiq jsou pak novinkami na trhu. Náramně se pak dařilo Toyotám Corolla a Yaris, které se dělí o třináctou příčku – první díky nové generaci a opětovnému rozšíření karosářských variant meziročně vyskočila o 178 %, druhá pak o 98,3 %.

Pravdou ale je, že druhá Škoda Fabia si pohoršila o 24,7 %. Silný propad hlásí i desátý Volkswagen Tiguan (-22,9 %), který však letos čeká na modernizaci.

Český trh – registrace nových aut v únoru 2020 podle modelů
Poř. Model Registrace v 1/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Octavia 1703 +6,0 9,8
2. Škoda Fabia 1357 -24,7 7,81
3. Škoda Scala 795 - 4,58
4. Škoda Karoq 750 -4,6 4,32
5. Hyundai i30 663 +74,0 3,82
6. Škoda Kamiq 588 - 3,38
7. Škoda Kodiaq 520 +45,3 2,99
8. Škoda Superb 452 -7,0 2,6
9. Hyundai Tucson 432 +74,2 2,49
10. VW Tiguan 373 -22,9 2,15
11. Kia Ceed 347 +41,6 2,00
12. Dacia Duster 284 -49,6 1,63
13.-14. Toyota Corolla 228 +178,1 1,31
13.-14. Toyota Yaris 228 +98,3 1,31
15. Hyundai i20 221 +78,2 1,27
16. VW Passat 213 +46,9 1,23
17. Renault Clio 205 -23,5 1,18
18. Citroën Berlingo 184 -2,7 1,06
19. Seat Leon 168 -44,2 0,97
20.-21. Dacia Logan 167 +30,5 0,96
20.-21. Peugeot Rifter 167 +49,1 0,96

Související články

Témata
9. 3. 2020 07:43
Re: TOYOTA - TPCA
jestli to stojí na zaměstnaneckém parkovišti, jsou to auta na operák ze zaměstnaneckého programu, tak si je koupila leasingová společnost, která je do toho programu dá, takže je to prodej firmě...
7. 3. 2020 10:50
Re: TOYOTA - TPCA
Predaje firmám rastú v ČR. Nedávnu tu bol o tom článok na ACZ, že u súkromných mali mierny pokles, ale firmy výrazne rastú. Podľa mňa je to hlavne podivnou cenovou politikou. U nás sú ceny pre súkromných kupcov plošne na všetky verzie Corolli o 4000 EUR nižšie, ale na firmu už moc nevyhádaš. V ČR dostaneš na firmu aj 20%, ale z vysokého základu.
Predpokladám, že auta pri TCPA sú registrované na zamestnancov a nie Toyotu. Je možné, že súkromné predaje by boli ešte nižšie.
Avatar - Riceeater
7. 3. 2020 08:45
Re: TOYOTA - TPCA
Ach jo... nahoře jsem to psal, ten benefit, tu výhodu pro zaměstnance. Jeden příklad. Zcela reálně... jestli ještě před koncem roku stálo na hlavní parkovišti před fabrikou cca čtvrtina TOYOT, tak teď je to rozhodně více jak polovina.

Krásně nablýskané Corolly SDN a kombíky + sem tam v hybridu

Upřímně, jestli TOYCE rostou prodeje firmám, tak spíš tam u vás, než v ČR.

Teď je to podle mě stejné, jako před lety, když dala TOYKA možnost zaměstnancům TPCA pořídit Avensisy za 5500Kč bodů z benefitů (na které dosáhne kdejaký pepík, který vydržel na lince těch 15 let, co to tu běží) a parkoviště bylo Avensisy přeplněné, nebo následně RAVky (minulé) bratru za 6500 bodů...

To potom statistikami hýbe.

Kaýdopádně zájem o Corolly asi bude větší, protože konečně ta auta vypadají k světu, jinak to byl v minulosti designový zmar... bohužel.
7. 3. 2020 05:31
Re: TOYOTA - TPCA
Neviem aké zvýhodnenia má Toyota pre svojich zamestnancov, ale rastú im hlavne predaje pre firmy.
Avatar - Riceeater
6. 3. 2020 21:00
Re: TOYOTA - TPCA
Zaměstnaneckém parkovišti...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku