Prodeje aut ve Velké Británii spadly na úroveň poválečných let
Britské prodeje nových automobilů klesly v uplynulém měsíci o 97 %, což znamená nejhorší výsledek od února 1946.
Zatímco v únoru 1946, tedy necelý rok po oficiálním ukončení druhé světové války, se na území Velké Británie prodalo 4.044 nových automobilů, letos v dubnu se prodeje nových aut vyšplhaly na pouhých 4.321 nových automobilů.
Oproti dubnu minulého roku, kdy se ve Velké Británii prodalo 161,064 nových vozidel, se tak bavíme o enormním propadu o -97,3 %. A na vině není nic jiného, než pandemie nového koronaviru a s ní spojená bezpečnostní opatření.
Prodeje na dálku a přes internet přilákaly pouze mizivé procento soukromých zákazníků, kterých bylo nakonec jen 871. Zbytek nově prodaných a registrovaných automobilů zamířilo do flotil různých firem a část vozů byla určena klíčovým pracovníkům, kteří neodkladně potřebovali nový vůz.
Dubnový pokles prodejů navíc přinesl několik zajímavých anomálií ve statistikách. Nejprodávanějším novým osobním vozem na britském trhu se například stala Tesla Model 3, která si připsala 658 registrací.
Britští kolegové z webu Auto Express ale upozornili i na další působivý úspěch, který zaznamenal užitkový Mercedes Sprinter. Ten si totiž během dubna připsal 814 nových registrací, čímž překonal všechny typy osobních vozidel. Skokový nárůst jeho prodejů se přitom přičítá zvýšené poptávce doručovacích služeb.
Extrémní propad prodejů nových automobilů by samozřejmě mohl mít přímé dopady na britský automobilový průmysl, který zaměstnává okolo 820.000 lidí a jeho hodnota se odhaduje na 101 miliard liber. Jeho představitelé proto nyní tlačí na vládu, aby byly showroomy otevřeny již při první vlně povolování bezpečnostních opatření.
V reakci na výrazný pokles prodejů už navíc i Společnost výrobců a obchodníků s automobily (SMMT) snížilo roční odhady registrací nových vozidel na 1,68 milionu, jak informoval web Autonews Europe. Minulý rok přitom registrace dosahovaly čísla 2,31 milionu vozidel.