Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje aut ve Velké Británii spadly na úroveň poválečných let

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Britské prodeje nových automobilů klesly v uplynulém měsíci o 97 %, což znamená nejhorší výsledek od února 1946.

Zatímco v únoru 1946, tedy necelý rok po oficiálním ukončení druhé světové války, se na území Velké Británie prodalo 4.044 nových automobilů, letos v dubnu se prodeje nových aut vyšplhaly na pouhých 4.321 nových automobilů.

Oproti dubnu minulého roku, kdy se ve Velké Británii prodalo 161,064 nových vozidel, se tak bavíme o enormním propadu o -97,3 %. A na vině není nic jiného, než pandemie nového koronaviru a s ní spojená bezpečnostní opatření.

Prodeje na dálku a přes internet přilákaly pouze mizivé procento soukromých zákazníků, kterých bylo nakonec jen 871. Zbytek nově prodaných a registrovaných automobilů zamířilo do flotil různých firem a část vozů byla určena klíčovým pracovníkům, kteří neodkladně potřebovali nový vůz.

Dubnový pokles prodejů navíc přinesl několik zajímavých anomálií ve statistikách. Nejprodávanějším novým osobním vozem na britském trhu se například stala Tesla Model 3, která si připsala 658 registrací.

Britští kolegové z webu Auto Express ale upozornili i na další působivý úspěch, který zaznamenal užitkový Mercedes Sprinter. Ten si totiž během dubna připsal 814 nových registrací, čímž překonal všechny typy osobních vozidel. Skokový nárůst jeho prodejů se přitom přičítá zvýšené poptávce doručovacích služeb.

Extrémní propad prodejů nových automobilů by samozřejmě mohl mít přímé dopady na britský automobilový průmysl, který zaměstnává okolo 820.000 lidí a jeho hodnota se odhaduje na 101 miliard liber. Jeho představitelé proto nyní tlačí na vládu, aby byly showroomy otevřeny již při první vlně povolování bezpečnostních opatření.

V reakci na výrazný pokles prodejů už navíc i Společnost výrobců a obchodníků s automobily (SMMT) snížilo roční odhady registrací nových vozidel na 1,68 milionu, jak informoval web Autonews Europe. Minulý rok přitom registrace dosahovaly čísla 2,31 milionu vozidel.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

10. 5. 2020 23:03
GB guys, bude aj horšie...
keď im EÚ konečne zarazí tú blbosť - používanie ich automobilov na kontinente!
Avatar - WinDiesel
6. 5. 2020 16:11
UK ode zdi ke zdi.
Prvně propagovali diesely, a potom to bylo všechno špatně.
Potom začali šíleně utrácet peňázky dotacemi do EV, zatím ještě nevidí že to bylo úplně špatně.
Celou dobu soutěžili o titul největší elektroblby a myslím že vcelku uspěli.
Když přišel koronavirus, začali soutěžit o titul nejvíce promořeného národa ……… a opět uspěli.
GBmani jsou už dlouho posedlí liberalizmem a ekošílenstvím, co dodat.
Ode zdi ke zdi, řídí UK stejně blbě asi jako Babiš ČR.
Avatar - KANKUNEN
6. 5. 2020 15:11
Měli se lépe postarat
a rozdat více dávek 3tímu až 50tému pohlaví, neziskovým zeleným aktivistům a vyloveným u Afrického pobřeží, tak by zaznamenali rekord. Chlapi jak to je? Je klasická buzna teplý chlap nebo už další pohlaví? Evropu pozvedli minulé generace a současná společnost žije jen setrvačně z jejich píle.