Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Provozní zisk Volkswagenu klesl kvůli koronaviru o 81 %

ČTK
Diskuze (16)

Německé automobilové skupině Volkswagen v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek o 81,4 procenta na 900 milionů eur (24,5 miliardy Kč).

Výsledky negativně ovlivnila pandemie nemoci covid-19, která snížila prodej. Firma tak v dnešním prohlášení potvrdila předběžné výsledky, které zveřejnila v polovině dubna. Automobilka očekává, že v zisku bude i za celý rok, prodej i zisk ale bude výrazně nižší než loni.

Zisk před zdaněním klesl téměř o 83 procent na 700 milionů eur. Hospodaření kromě propadu poptávky po nových autech negativně ovlivnil také bouřlivý vývoj na komoditních a kapitálových trzích.

Tržby se snížily o 8,3 procenta na 55,1 miliardy eur (1,5 bilionu Kč). Dodávky zákazníkům klesly o 23 procent na dva miliony vozů.

"Naše podnikání v prvním čtvrtletí podstatně ovlivnila globální pandemie covidu-19," uvedl v prohlášení finanční ředitel Frank Witter. Dodal, že automobilka zavedla řadu protiopatření, aby snížila náklady a zajistila si likviditu. Teď má finančně silnou pozici.

Volkswagen stejně jako mnoho jiných výrobců musel kvůli riziku nákazy koronavirem přerušit výrobu v továrnách, kromě toho se zavřely také autosalony. Výroba v Německu se minulý týden začala pomalu obnovovat, avšak s menší kapacitou.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladní vozy MAN a Scania a rovněž užitkové Volkswageny a motocykly Ducati.

ČTK
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2020 16:24
Re: Není to coronavirem, je to elektrickým dobrodružstvím ..
Když se nedotuje = je bez diskuze horšejší :-!

Sem ex(spolu)majitel 2 dieslů = s oběma docela spokojenost = a nejen kvůli sponzorovanýmu palivu

Teď 2 hybridy = spokojenost i přes tržní náklady :yes:

S tim lepsejsi diesel ti fakt nevím nevím
a) když vezmeš vrchol a modlu naftomilů V8TDI tak netřeba 770 koní Shelbyho V8 ale stačí vlastni stáj a V8 4.0 benzín = a nafta si neškrtne
b) stejná situace V10 TDI vs jen vlastni stáj netřeba vytahovat V10 Lexusu
c) dtto V12TDI stačí dokonce 2x VR6 W12 netřeba V12 benzín

A to diesel musí mít dotované palivo = bez něj je úplně v háji. Když příští měsíc přestane dotace nafty = Evropu zavalí miliony neprodrodatelných dieslů = bez TRVALÉ dotace nepoužitelných aut
2. 5. 2020 15:31
Re: Není to coronavirem, je to elektrickým dobrodružstvím ..
Jednou ti z toho uz praskne zilka.
Ze ty sis koupil benzin a ted jsi nasranej ze diesel je lepsejsi?

PS: ber to s nejakym propecenym humrem
Avatar - Hammunasakra
2. 5. 2020 14:36
Re: Není to coronavirem, je to elektrickým dobrodružstvím ..
Aktuální účinnost benzín elektrických Toyot a Lexusů je 41% = jaká je tvýho dieslu který když mu nedotuješ palivo nedává v osobním autě ekonomicky smysl? Který momentem ukončení dotací v osobnich autech tim okamžikem končí?
Avatar - Ada je zase tady
2. 5. 2020 13:54
Re: Není to coronavirem, je to elektrickým dobrodružstvím ..
Blbost. Diesel je budoucnost, protože má větší energetickou účinnost, než tragicky zastaralý zážehový motor. Palivo za 20 let je druhou věcí - podle mne zvítězí metan.

BTW: v UK je nafta dražší, než benzín už celá 2 desetiletí - a diesely se tam prodávají pořád!
2. 5. 2020 08:13
Re: Není to coronavirem, je to elektrickým dobrodružstvím ..
Tesla ne, ta je posledniho 3/4 roku ve zisku. Model 3 jede, nova fabrika v cine taky, model Y prave vysel, fabrika v evrope bude co nevidet...