Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje Mercedesu-Benz třídy G táhne zájem z Ruska a Číny

David Bureš
Diskuze (0)
Offroad z hranatou karoserií se vyrábí už od roku 1979, do důchodu se ale nechystá.

Mercedes-Benz už zvažoval, že se třída G pomalu odebere do důchodu. Velký zájem čínských a ruských zákazníků o tento vůz ale znamená, že se třída G bude prodávat i nadále.

Počet prodaných exemplářů třídy G během posledních tří let vzrostl o 50 %, a to díky zájmu klientů z Ruska a Číny. V loňském roce se na celém světě prodalo 6.600 exemplářů tohoto auta. Na trh nedávno dorazilo modernizované provedení tohoto offroadu pro modelový rok 2013, které má prodeje dále podpořit.

Třída G ve dvou verzích z dílny AMG přitom patří mezi ty nejdražší Mercedesy v nabídce. G 63 AMG s 5,5litrovým vidlicovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly o výkonu 400 kW u nás stojí 3.498.000 korun. Vrcholná verze G 65 AMG se šestilitrovým dvanáctiválcem biturbo o výkonu 450 kW je na českém trhu nabízena dokonce za 6.720.000 korun, což z ní dělá vůbec nejdražší osobní model značky.

Vysoké ceny znamenají, že se z třídy G se během let stalo především luxusní zboží. Například sedan S 65 AMG ve verzi Long s dvanáctiválcem o výkonu 463 kW v Česku stojí 6.024.000 Kč. Supersport SLS 63 AMG je nabízen za 4.746.000 Kč.

Hranatá karoserie si dodnes nachází své příznivce. G modelového roku 2013 dostalo upravené jen některé detaily. Pod předními světlomety přibyly diodové pásy pro denní svícení. Vnější zpětná zrcátka se trochu zcivilizovala a na první pohled zmenšila. Přepracována byla přístrojová deska a středová konzola, nový je volant. Modifikovaný přístrojový panel pak nabízí mezi otáčkoměrem a ukazatelem rychlosti velký barevný displej.

David Bureš
Diskuze (0)