Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodejní krize v Evropě sráží ceny aut dolů

David Bureš
Diskuze (38)
Z poklesů prodejů v Evropě jsou automobilky nešťastné, zákazníci ale naopak z této situace mohou významně profitovat.

Podeje nových aut v Evropě už několik měsíců klesají, na což mnohé automobilky reagují snížením výroby nebo rovnou propouštěním – naposledy PSA Peugeot-Citroën oznámilo, že propustí dalších 1.500 zaměstnanců. Pro zákazníky je ale krize výhodná.

Automobilky totiž kvůli klesajícím prodejům snižují ceny svých automobilů. Dříve bylo běžné, že nová generace daného vozu byla dražší než ta předchozí, dnes to ale už tolik neplatí. Například Renault Clio IV je na francouzském trhu o 250 eur (6.200 Kč) levnější než předchůdce. To Volkswagen Golf VII je na některých trzích stejně drahý jako předchozí Golf VI.

Také v příštím roce bude situace na evropských trzích podobná jako dnes. Automobilky totiž mají velké zásoby již vyrobených aut, kterých se potřebují zbavit, proto by příznivé ceny měly lákat zákazníky i nadále. Takové BMW ale problém zásob řeší i tím, že vozy od evropských dealerů exportuje do Asie nebo USA.

„Zákazníci mají vynikající pozici pro jednání s automobilovými prodejci. V příštím roce budou spotřebitelé zaplaveni atraktivními nabídkami a slevami,“ předpovídá analytik Maarten Baljet z německé agentury BF Forecasts.

Automobilky nadále bojují s nadbytečnou kapacitou svých evropských továren, proto některé z nich budou v následujících letech zavřeny. Jedná se například o závody Aulnay (Citroën), Bochum (Opel) nebo Genk (Ford). Provoz bude patrně ukončen i jinde, v Evropské unii jsou totiž nadále továrny, jejichž kapacita je využita na méně než 40 %.

Pro výrobce ale není snadné závody zavírat. Vede to totiž k vyšší nezaměstnanosti v dané oblasti a k protestům pracovníků nebo zdejší vlády.

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - white label
15. 12. 2012 18:21
Re: Dáváme jim pěkně přes hubu
A které dvě (ryze) německé automobilky se uzavřely?
Za ryze německé velkosériové automobilky aktuálně považuji pouze: Audi, VW, Porsche, BMW a MB.
Např. Opel je sice také německá značka, ale protože už se v roce 1929! stal součástí amerického koncernu General Motors, považuji Opel dlouhodobě za Německo-Americkou automobilku.
Prostě těžko se dá po této stránce zcela srovnávat Opel s takovým VW.
15. 12. 2012 17:52
Re: Úvodní fotka Clio IV.
Ale tiež dosť pritvrdilo, už to nie je to tradičné mäkké pohodlíčko, hoci často kritizované.
14. 12. 2012 18:42
Re: Úvodní fotka Clio IV.
Já jsem s Cliem IV ještě nejel, takže o podvozku ani motoru mluvit nemůžu. Chci kombíka a taky mi bude stačit velikostí, takže si počkám a vyzkouším až bude. Stejně tak motor, který bude muset tahat trochu víc váhy než s hatchbackem.
Pokud mu ale cena zůstane, asi půjdu do "více plechu a koní" a vezmu Megana 1.2 Tce.
Avatar - NSA
14. 12. 2012 08:43
Re: Dáváme jim pěkně přes hubu
Joooo tak to nemá chybu :yes:
Avatar - Thomasino
13. 12. 2012 21:23
Re: Úvodní fotka Clio IV.
Obhajovat nepotřebuji (nemám Renaulta ;-) ). Každý kdo se krátce po sobě projede např. i30 a Golfem, tak pochopí že aktuální reálný cenový rozdíl 10-15% po slevách (někdy i 20%) nemusí být pro každého obhajitelný či zkousnutelný. I pro mě jako zastánce Golfa a majitele Golfa to bylo lehce překvapivé zjištění :-!