Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Land Rover Defender 130
Land Rover Defender 110 V8
Land Rover Defender 110 V8
Land Rover Defender 110 V8
157
Fotogalerie

Prodloužený Land Rover Defender 130 vykreslen podle špionážních fotografií

Modelová řada Defender by se měla časem rozrůst o prodlouženou verzi s třetí řadou sedadel, jejíž prototypy se začaly nedávno objevovat na silnicích.

Land Rover Defender se v současnosti prodává v třídveřovém provedení 90 a pětidveřovém provedení 110. Díky úniku informací ještě před premiérou jsme ale věděli, že automobilka chystá také prodlouženou verzi 130, která by měla mít tři řady sedadel. A její představení by nemuselo být příliš daleko.

Oficiálně byl vývoj nové verze potvrzen v březnu tohoto roku, kdy mělo vedení automobilky rovněž přislíbit, že se do prodeje dostane během 18 měsíců, jak tehdy informoval web Automotive News Europe. A práce zřejmě běží na plné obrátky.

Před časem se totiž ve světě objevilo několik snímků maskovaného prototypu prodlouženého Defenderu 130, které posloužily jako základ pro grafickou úpravu z dílny Kolesa.ru. Moc zásadních změn ale nečekejte.

Prodloužený Defender 130 by měl totiž sdílet rozvor 3022 mm s kratším Defenderem 110, samotná karoserie by však měla narůst o 342 mm na rovných 5100 mm. Největší změny se tak očekávají za C-sloupkem, kde zřejmě uvidíme prodloužené zadní okno a možná i protáhlé ikonické oválné okénko ve střeše, které automobilka označuje jako „Alpine window“.

Samotné boky a záď nového Defenderu 130 však nejspíš ničím zásadním nepřekvapí. Hlavní předností interiéru by pak měla být dvě místa ve třetí řadě, díky čemuž vzroste přepravní kapacita až na osm míst. Defender totiž v některých verzích nabízí tři místa v první i druhé řadě sedadel.

Prodloužení karoserie bude jistě znamenat zvýšení hmotnosti a změnu jejího rozložení, což bude vyžadovat upravený podvozek a změnu jeho naladění. Všechny tyto úpravy se pak jistě výrazně projeví také v ceně oproti klasické verzi 110.

Video placeholder
Land Rover Defender PHEV na silnici i v terénu • Land Rover

Naopak pod kapotou se prakticky žádné výraznější změny nečekají. V závislosti na trzích tak zákazníci dostanou na výběr z poměrně pestré palety benzínových i naftových motorů, včetně elektrifikovaných pohonných jednotek a zřejmě i plug-in hybridu. Zajímavé však bude sledovat, zda se i verze 130 dočká vrcholné verze s kompresorem přeplňovaným motorem V8.

Zatím je však otázkou, zda se verze 130 objeví v Evropě. Původní informace totiž hovořily o směřování modelu na trhy Severní Ameriky, Číny a Středního Východu. Pro starý kontinent by verze 130 mohla být možná až zbytečně velká, jakkoliv ústup tradičních MPV nahrává i prostorným SUV.