Prodrive P2 aneb kompaktní raketa v celé kráse
Tak jako v první krátké tiskové zprávě i v druhém obsáhlejším sdělení společnost Prodrive připomíná, že sporťák P2 podstavila především proto, aby dokázala, co umí a nemá zatím v plánu automobil uvést do sériové produkce. Může se ovšem stát, že zájem veřejnosti donutí Prodrive přehodnotit plány, v tom případě si za automobil sestavený z komponent Subaru nechá zaplatit cca 40 000 liber.
Vůz využívá zážehový přeplňovaný dvoulitr (boxer) předchozího WRX STi (aktuální model pohání už 2.5 litrový motor), který technici Prodrive vylepšili o systém ALS (Anti Lag Systém) omezující prodlevu turbodmychadla. Tento systém běžně používaný u závodních strojů zlepšuje reakci na plyn tím, že dodatečně spaluje nespálené palivo ve sběrném výfukovém potrubí, čímž udržuje pracovní otáčky turbodmychadla.
Výkonový poměr činí slibovaných 350 koní na jednu tunu, což při hmotnosti 1100 kg znamená schopnost P2 akcelerovat z 0 na 100 km/h za méně než čtyři sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 280 km/h. Druhou modifikaci provedli technici na podvozku. Přidaný systém ATD pomocí středního a zadního aktivního diferenciálu kontroluje tok točivého momentu mezi přední a zadní nápravou a koly zadní nápravy.
Podvozek P2 původně pochází z mini vozítka R1, aby však splňoval požadavky kladené na sportovní čtyřkolku, musel projít kompletní přestavbou. Interiér prototypu vytvořil Peter Stevens.
Otázka do diskuse: Měli byste o sporťáček P2 zájem? Má podobné auto šanci na úspěch?