Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Produkční Géčko na baterky dorazí brzy. S efektivní tankovou otočkou

Lukáš Volšický
Diskuze (20)

Populární automobilový dinosaurus s velkoobjemovými spalovacími motory se adaptuje na nastávající elektrickou éru a už brzy se představí s čistě bateriovým pohonem. Produkční Mercedes-Benz EQG by se měl začít prodávat už v roce 2024.

Oficiální debut elektrického Mercedesu-Benz G se blíží. Na mnichovském autosalonu IAA Mobility 2023 se ukázal nejnovější prototyp už dlouho vznikajícího elektrického offroadu inspirovaného legendárním „Géčkem“. Ten bude vycházet z designové studie Concept EQG, odhalené na stejném autosalonu už před dvěma lety, a teď nám značka říká, že produkční model je skoro za dveřmi.

Mercedes-Benz k budoucímu elektrickému Geländewagenu bohužel nezveřejnil další nové informace. Očekává se, že bude vybaven pohonem všech kol se čtyřmi elektromotory a novou generaci akumulátorů se silikonovou anodou namísto grafitové, kterou automobilka ve svých elektromobilech používá v lithium-iontových bateriích. Nová technologie s vyšší hustotou energie má prodloužit maximální dojezd, aniž by došlo k nárůstu hmotnosti vozu.

Produkční Mercedes-Benz EQG bude zakládat na modifikovaném klasickém žebřinovém rámu a každý ze čtyř nezávislých elektromotorů pro pohon všech kol bude vybaven vlastní mechanickou převodovkou s dvojicí rychlostí, takže bude schopen nabídnout i redukci. Elektromotory budou umět simulovat klasické uzavírání všech tří diferenciálů, tedy obou nápravových i mezinápravového. Široká nabídka jízdních režimů pak bude disponovat třemi pro jízdu v terénu – Trail, Rock a Sand.

Video se připravuje ...

S nezávislými elektromotory sériové EQG bude prvním evropským vozem schopným předvést tzv. tankovou otočku, při níž se otočí o 360 stupňů doslova na místě. Už v minulosti nám to zástupci mercedesu ukázali ve videu z testování. Pro bezpečnou jízdu v náročném terénu bude navíc akumulátor speciálně chráněn před poškozením a důkladně utěsněn, aby se EQG mohlo bez problému brodit.

Sériový Mercedes-Benz G na baterky se představí už za pár měsíců a očekává se, že se začne prodávat ještě v roce 2024. Elektrickou verzi bude vyrábět rakouská společnost Magna Steyr, která vyrábí i spalovací varianty kultovního „Géčka“. Ty se i nadále budou prodávat po boku jednoho z prvních elektromobilů pro opravdové chlapáky.

Lukáš Volšický
Diskuze (20)

Doporučujeme

9. 9. 2023 20:41
Re: Spotřeba a cena
No tak snad tohle s redukcema by si mohlo vest jeste lip nez Rivian na Rubiconu.

Mas pravdu, ze se ctyrma redukcema to uplne levny nebude. Priznam se, ze jsem si clanek o pohonu precetl az na zaklade informace o prevodovkach o tebe. 8-s
9. 9. 2023 20:08
Re: Spotřeba a cena
Tak, kdo nechape, ze 4 motory jsou v terenu lepsi nez jeden, tomu to asi nevysvetlim...
8. 9. 2023 22:06
Re: Spotřeba a cena
Tak zrovna i4 není žádná "vyšší třída" :-[]
8. 9. 2023 21:35
Re: Spotřeba a cena
Tak jistě :-[] Když se podíváme k MB na GLS, základní cena je 2.690.000 kč a základní cena EQS je 3.275.000 kč… To nevypadá stejně, že ne? ;-)
8. 9. 2023 19:02
Re: G výsměch merdedesu
Tak to uz je problem marketingu Mercedesu. Jenom pridavaji elektrickou moznost. Vlakno je o tom, jak bude EV gecko fungovat v terenu. A to jsem presvedceny, ze opravdovou off road aktivitu se soucacnym geckem provozuje promile majitelu.