Produkční Géčko na baterky dorazí brzy. S efektivní tankovou otočkou
Populární automobilový dinosaurus s velkoobjemovými spalovacími motory se adaptuje na nastávající elektrickou éru a už brzy se představí s čistě bateriovým pohonem. Produkční Mercedes-Benz EQG by se měl začít prodávat už v roce 2024.
Oficiální debut elektrického Mercedesu-Benz G se blíží. Na mnichovském autosalonu IAA Mobility 2023 se ukázal nejnovější prototyp už dlouho vznikajícího elektrického offroadu inspirovaného legendárním „Géčkem“. Ten bude vycházet z designové studie Concept EQG, odhalené na stejném autosalonu už před dvěma lety, a teď nám značka říká, že produkční model je skoro za dveřmi.
Mercedes-Benz k budoucímu elektrickému Geländewagenu bohužel nezveřejnil další nové informace. Očekává se, že bude vybaven pohonem všech kol se čtyřmi elektromotory a novou generaci akumulátorů se silikonovou anodou namísto grafitové, kterou automobilka ve svých elektromobilech používá v lithium-iontových bateriích. Nová technologie s vyšší hustotou energie má prodloužit maximální dojezd, aniž by došlo k nárůstu hmotnosti vozu.
Produkční Mercedes-Benz EQG bude zakládat na modifikovaném klasickém žebřinovém rámu a každý ze čtyř nezávislých elektromotorů pro pohon všech kol bude vybaven vlastní mechanickou převodovkou s dvojicí rychlostí, takže bude schopen nabídnout i redukci. Elektromotory budou umět simulovat klasické uzavírání všech tří diferenciálů, tedy obou nápravových i mezinápravového. Široká nabídka jízdních režimů pak bude disponovat třemi pro jízdu v terénu – Trail, Rock a Sand.
S nezávislými elektromotory sériové EQG bude prvním evropským vozem schopným předvést tzv. tankovou otočku, při níž se otočí o 360 stupňů doslova na místě. Už v minulosti nám to zástupci mercedesu ukázali ve videu z testování. Pro bezpečnou jízdu v náročném terénu bude navíc akumulátor speciálně chráněn před poškozením a důkladně utěsněn, aby se EQG mohlo bez problému brodit.
Sériový Mercedes-Benz G na baterky se představí už za pár měsíců a očekává se, že se začne prodávat ještě v roce 2024. Elektrickou verzi bude vyrábět rakouská společnost Magna Steyr, která vyrábí i spalovací varianty kultovního „Géčka“. Ty se i nadále budou prodávat po boku jednoho z prvních elektromobilů pro opravdové chlapáky.