Prohlédněte si Volkswagen Atlas Cross Sport. Američané ho dostanou místo Touaregu
Volkswagen se rozhodl mohutně expandovat v oblasti SUV a hodlá významně rozšířit nabídku takových aut. V Číně nedávno debutovala dvojice Advanced Mid-Size SUV a Powerful Family SUV, pro Severní Ameriku si automobilka zase připravila koncept Atlas Cross Sport. Debutuje na autosalonu v New Yorku.
Atlas Cross Sport je již dříve avizovanou zmenšenou a sportovněji působící verzí modelu Atlas, sedmimístného SUV pro americký trh, které se v Číně prodává jako Teramont. Koncept naznačuje příchod pětimístného Atlasu, který se v americké továrně Chattanooga začne vyrábět v roce 2019.
Na evropském trhu s ním však nepočítejte. Je určen primárně pro severoamerický trh, kde se bude prodávat místo Touaregu. Ten by údajně byl pro tamější zákazníky až příliš luxusní.
Volkswagen přiznává, že koncept má už blízko sériové verzi. Američtí klienti se tak mohou těšit na sportovně vyhlížející SUV s dynamickou siluetou. Ta není jediným rozdílem proti již prodávanému Atlasu, tím je i maska chladiče, v tomto případě tvořená ne třemi vodorovnými lamelami, ale jen dvěma. U konceptu jsou navíc podsvíceny diodami.
Koncept je mimochodem dlouhý 4.846 mm, široký 2.029 mm a vysoký 1.735 mm. Základem je dobře známá platforma MQB, což je rozdíl proti Touaregu, ten využívá architekturu MLB.
Volkswagen Atlas Cross Sport – srovnání rozměrů s modelem Atlas | ||
Model | Atlas Cross Sport | Atlas |
Délka (mm) | 4846 | 5037 |
Šířka (mm) | 2029 | 1989 |
Výška (mm) | 1735 | 1770 |
Vnitřek je hlavně ve znamení digitálních obrazovek. Před řidičem je v přístrojovém štítě známý displej s úhlopříčkou 12,3“ a rozlišením 1440 x 540 pixelů, zatímco na středovém panelu je 10,1“ obrazovka. Grafika se liší podle zvoleného jízdního režimu, k dispozici je i ovládání gesty.
Z hlediska techniky pod kapotou najdeme osvědčený 3,6litrový šestiválec známý z Atlasu, naladěný na 206 kW a 360 N.m. V tomto případě je však dopovaný dvěma elektromotory, ten u přední nápravy má 40 kW a 220 N.m a ten u zadní nápravy 85 kW a 270 N.m, které svoji energii čerpají z lithium-iontových baterií s kapacitou 18 kWh.
Plug-in hybrid nabízí tedy pohon všech kol, spalovací motor spolupracuje s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Systémový výkon činí 265 kW, které autu umožní zrychlit z 0-97 km/h za 5,4 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 209 km/h. Jednotlivé systémy pak dokážou různě spolupracovat podle některého z pěti zvolených jízdních režimů.